De eerste valpartij

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
MArkuz
Mountainbiker

Post by MArkuz »

rofl :-D
Fat_d
Mountainbiker
Location: alu 7005 frame, full lX-Deore, token carbon, ritchey parts.

Post by Fat_d »

geen valpartij mor ook wel hilarisch

dinsdag de toer van ooike gereden (mario de clercq route)

kom ik daar voor een grote bruine uitziende plas, ik kon er nie rond -> prikkeldraad. Dus volle gas erdoor, compleet onder het sop. En ik vond het was vies smaken, het was verdomme pure bemesting, heb dan nog 20 km onder een warme zon in mijn eigen stank moeten rijden.

ooike -> strondtoer.
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Damn :-D

Gij zat in de shit... tja tis de moment van met de beerkar te rijde :lol:
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

tja...shit happens :-D
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

Onweer, bochtje over natte kasseien, voorwiel dat doorschoof (waarschijnlijk inschattingsfout, wie zal het zeggen...!) en neergekomen op de borduur...
De rest kan u zelf wel opmaken :)
Gelukkig zonder al te veel erg, een hoop schaafwonden op m'n rechterflank en een heup die wat vreemde dingen doet... mààr... nu heeft m'n achterderailleur een trek gehad... (zie herstellingen en onderhoud :))
Groet,

Guido
finux
Mountainbiker

Post by finux »

Guido Beeck wrote:Onweer, bochtje over natte kasseien, voorwiel dat doorschoof (waarschijnlijk inschattingsfout, wie zal het zeggen...!) en neergekomen op de borduur...
De rest kan u zelf wel opmaken :)
Gelukkig zonder al te veel erg, een hoop schaafwonden op m'n rechterflank en een heup die wat vreemde dingen doet... mààr... nu heeft m'n achterderailleur een trek gehad... (zie herstellingen en onderhoud :))
Groet,
Guido
Veertien dagen geleden...bijna net hetzelfde scenario...
Eerste regen op kasseien en te bruusk afgedraaid,voorste wiel gleed weg en van heeeel kortbij kennis gemaakt met de kinderkopkes.
Balans schaafwonden aan rechter elleboog en knie die ondertussen wel genezen zijn, maar mijn schouder doet nog steeds pijn...kan er 's nachts nog steeds niet op slapen (rechter zijde).
Last edited by finux on Thu 25 May 2006 19:33, edited 1 time in total.
pctunner01
Mountainbiker

Post by pctunner01 »

mijn eerste val partij is 3weken geleden.
ik was met mijn broer zijn bike aan het fietsen mijn broer had mijn vader zijne omdathijgeen zin had enikhad kapot bant opmijn nieuwe .
winkels gesloten dus he. ik kom berg af en ik rem maar schuif weg mijn wil was krom heb een noeiuwe velg kunnen zetten mijn oog was dik had iets geraakt en mijn knie was dik heb even bij gesukkelt .Maar dat was een liocht kneuzing maarnu morgen ga ikweer bike met mijn witte orbeo top fiets vindt ik persoonlijk heb nog nooit op een der merk gereden .
MARTINI
Mountainbiker

Post by MARTINI »

pctunner01 wrote:mijn eerste valpartij is 3weken geleden.
ik was met mijn broer zijn bike aan het fietsen. mijn broer reed met mijn vader zijne fiets omdat hij geen zin had en ik had kapotte band op mijn nieuwe fiets.
winkels waren dus gesloten he. ik kom berg af en ik rem maar schuif weg mijn wiel was dan krom! heb een nieuwe velg kunnen zetten! mijn oog was dik, had iets geraakt en mijn knie was dik. heb daar even bij gesukkelt .Maar dat was een lichte kneuzing maar morgen ga ik weer op de bike met mijn witte orbea! top fiets vindt ik persoonlijk! heb nog nooit op een ander merk gereden .
:wink:
hydrus
Mountainbiker
Location: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel

Post by hydrus »

martini wrote:
pctunner01 wrote:Mijn eerste val was 3 weken geleden.
Ik was aan het fietsen op de fiets van m'n broer, omdat mijn nieuwe fiets een kapotte band had.
Toen ik van een berg kwam remde ik, maar mijn wiel schuifde weg waardoor er een enorme slag in zat. Zo erg dat ik m'n velg moest vervangen.
De lichamelijke schade bleef beperkt tot een gezwollen oog en een gekneusde knie waar ik nog een tijdje last van heb gehad.

Morgen stap ik opnieuw op m'n witte orbea, een top fiets volgens mij.
:wink:
:wink: (disclaimer: ik ben geen expert, en ja ik heb de inhoud lichtjes gewijzigd)

Dinsdag heb ik (weer) iets stom gedaan. Volgens mij heb ik in m'n onderbewustzijn een voorliefde voor bomen, op een niet zo positieve manier.
Het was niet op de MTB, maar op de stadsfiets op weg van het station naar huis. Toen ik op een pad aan het rijden was tussen de bomen zag ik op een parallelle baan 2 snelle meiskes fietsen. Door even die korte afleiding had ik niet gezien dat de tegels op het pad waar ik reed niet goed lagen.
Daardoor sprong mijn voorwiel plots omhoog en sloeg m'n stuur naar rechts, geen probleem: corigeren naar links en doorfietsen dacht ik. (half in het gras fietsend)
Helaas voor de boom was ik iets dichter bij de boom dan ik dacht, dus heb ik gewoon de boom aan de kant geduwd met m'n rechterschouder (waar al een ex-gebroken sleutelbeen zit) en verder gefietst.

Schade:
-boom: nihil
-fiets: nihil
-schouder: schrammetje
-ego: onherstelbaar :-D
DarkStar
Mountainbiker

Post by DarkStar »

hydrus wrote:...
-ego: onherstelbaar :-D
ouche, da's pijnlijk !! :-? :wink: :lol:
Post Reply