Maximum daalsnelheid ?
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
-
17tim
- Mountainbiker
Eerst en vooral veel sterkte toegewenst. Ik ben zelf ook motard, maar heb het rijden op de baan geschrapt wegens te gevaarlijk, voorlopig enkel nog gesloten omloop zonder allerlei tegenliggers, verkeerspalen, enz.Cruzer wrote:....
28/03/06 Motorrijder bezwijkt aan
verwondingen na verkeersongeval in Vosselaar
....
Een accident is rap gebeurd, ook met de fiets! Zeker als je eens boven de 50 gaat, en er komt "ne slechtziende ouwe" van zijn oprit gereden.
Ik wil hier zeker niet den moraalridder uithangen, maar wees gewoon voorzichtig als je je aan hogere snelheden waagt. Er rijden immers veel te veel kloefkappers op de weg (ook bij wielertoeristen - of -teroristen).
Ben al een paar keer de asfalt van dichtbij gaan inspecteren aan een snelheid van 50-60; en kzou dat nie graag voorhebben in men fietstenu'ken.
On-topic: mtb-banden: 50 ergens in Nederbrakel
mtb met slicks: 59 in Volkegem
- pikethebike jr
- Mountainbiker
Post by pikethebike jr »
45 per uur in het zoniënwoud, op een rotslecht baantje vol putten.
Het was een korte maar spannende afdaling.
De bergop daarna was iets minder moet ik toegeven.
Greetz
Pike
Het was een korte maar spannende afdaling.
De bergop daarna was iets minder moet ik toegeven.
Greetz
Pike
- hydrus
- Mountainbiker
- Location: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel
Ik kan je garanderen dat je helemaal niet zo snel moet gaan om deftig op uw bakkes te gaan, zelfs op asfalt. (spreekt uit ervaringfargo wrote: max snlhd gereden, 46,6 anzegem statie.
das al snel genoeg om op uw bakkes te gaan.
Snelheid bergop is niet zo 'stoer' als snelheid bergaf, aangezien de beperkende factor dan je benen zijn en niet het lef dat tussen de oortjes zit.
Zelf vind ik snelheid op een MTB niet zo belangrijk, ik kick veel meer op het goed rijden van een technisch moeilijke klim of afdaling.
Ik vind de snelheid op een technische afdalinging wel belangrijk. Hoe harder, stijler,... hoe beter en hoe groter de kick, gisteren in het bos een afdaling gedaan waar ik normaal altijd een keer in de remmen moet, en die gisteren gedaan zonder aan de remmen te komen, dat was echt wel iets totaal anders, en je merkt het echt wel aan de topsnelheid op die afdaling, normaal was die 40, nu 50hydrus wrote: Zelf vind ik snelheid op een MTB niet zo belangrijk, ik kick veel meer op het goed rijden van een technisch moeilijke klim of afdaling.
Maar mijn absolute topsnelheid blijft die wel op een paadje in het drie landen punt, waar ik 76km/u haalde(Deze zomer gaan we daar terug om dit te verbreken
- hydrus
- Mountainbiker
Zonder remmen een technische afdaling goed afrijden hoort bij mij ook bij mooi afdalen, maar het is niet de snelheid waar het bij mij om draait, maar de souplesse, als je als ne pattattenzak aan 40 ergens af gaat is er voor mij weinig aan, dan ga ik liever trager maar in stijl naar beneden. (maar dat sluit niet uit dat je op sommige afdalingen snel MOET gaan om er mooi van te komen, daarom eerst eens observeren (kan gerust op de fiets) voor je iets zeer technisch wil doen)
mmmjaaa, mooi afdalen is voor mij lekker flowen en vooral je lijn kunnen houden. Dan heb je automatisch souplesse en natuurlijk meer snelheid
Der is gewoon niets leuker aan mtb, dan een afdaling ideaal te rijden met super speed !!!!! beetje wortels, stenen, jumpkes !!! (niet te veel, wt da kan mn velo nie af)
o ja, mn max snelheid op den platten: 59.5 mee de koersvelo (die 60 wou just nie lukken)
max snelheid in (off road) afdaling: geen idee, wt k heb geen km-teller op mn mtb. Ik schat rond de 80-85 ofzo.
Der is gewoon niets leuker aan mtb, dan een afdaling ideaal te rijden met super speed !!!!! beetje wortels, stenen, jumpkes !!! (niet te veel, wt da kan mn velo nie af)
o ja, mn max snelheid op den platten: 59.5 mee de koersvelo (die 60 wou just nie lukken)
max snelheid in (off road) afdaling: geen idee, wt k heb geen km-teller op mn mtb. Ik schat rond de 80-85 ofzo.
- hydrus
- Mountainbiker
Ik waan me op een forum voor vissersfredo wrote: max snelheid in (off road) afdaling: geen idee, wt k heb geen km-teller op mn mtb. Ik schat rond de 80-85 ofzo.
80-85 is _heel_ erg snel, zelfs op de baan is 80 eigenlijk al zot, offroad kan het wel lijken dat je zeer snel gaat, maar 80 is volgens mij toch wel heel erg overschat.