Dus bikers, kijk uit met die eerste zon !
Jou prestaties van de dag ( qua biking :) )
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- hydrus
- Mountainbiker
- Location: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel
Zonet 48.62 km afgehaspeld over Boeschepeberg, groene berg, zwarte berg, vidaigne berg, rode berg (2X), monte berg en scherpe berg. Heel wat hoogtemeeters dus op een redelijke korte afstand, twas dan ook de bedoeling een intensieve training te doen.
Dat is dan ook redelijk goed gelukt, mijn AVS = 27.20, en dat met enkele stukken offroad ertussen en slechts 2 weken terug op de fiets na 4 maand stilzitten.
Dat is dan ook redelijk goed gelukt, mijn AVS = 27.20, en dat met enkele stukken offroad ertussen en slechts 2 weken terug op de fiets na 4 maand stilzitten.
Zo ziet mijn 'agenda' eruit:
(Ben geen baanjanet aan het worden hoor
!)
Tegen de zomer aan, zullen er meer trainingen in de bos komen.
Elke weekdag rij ik ook met de fiets naar school (weer of geen weer), handig om los te rijden van de inspanning van vorige dag.
Dus als hierboven rustdag* staat, rij ik wel die dag 20 km los.
Dat geeft dan ook nog eens een 100km extra per week.
Grtz...
S.
- Maandag: rustdag*
Dinsdag: 2 uurtjes baantraining (LSD)
Woensdag: 3 à 4 uur baantraining (LSD)
Donderdag: rustdag*
Vrijdag 3 à 4 uur baantrain (LSD) {gisteren nog 110km op 4 uurtjes}
Zaterdag: 2 à 3 uur baantraining (LSD)
Zondag:- - TT: 45 km (meestal nog heen en terug ook met de bike)
- baantraining (LSD): 4 à 5 uur
- - TT: 45 km (meestal nog heen en terug ook met de bike)
(Ben geen baanjanet aan het worden hoor
Tegen de zomer aan, zullen er meer trainingen in de bos komen.
Elke weekdag rij ik ook met de fiets naar school (weer of geen weer), handig om los te rijden van de inspanning van vorige dag.
Dus als hierboven rustdag* staat, rij ik wel die dag 20 km los.
Dat geeft dan ook nog eens een 100km extra per week.
Grtz...
S.
-
stef78
- Mountainbiker
vanwege geen toertocht vandeweek gisteren na mijn werk ( ben om 13.00u thuis
, vroeg beginnen is vroeg gedaan he) eens gaan rijden in de bossen hier (bossen van de klinge, sint-gillis-waas).
eerste 5km op verhard (fietsroute) dan de bossen ingedoken, alles off-road met korte bochtjes en lange stukken (de bossen hier zijn echt een godsgeschenk voor fietsers !) 42.5kms en gemiddelde van 24,6km gemiddelde hartslag 163 en max 177, dus nog een 20over.
fysiek begint stilaan te komen, hart zit goed maar de benen (lees : kuiten) is nog wel pak minder.
laatste 8weken train ik bijna dagelijks op spinningfiets en ik moet bekennen : enorm veel verschil ! vooral uw hart word veel sterker, hartslag daalt pijlsnel to vroeger. voor de beruchtte acht weken was het een goei 2jaar geleden dat ik nog ana sport deed en nu mijn goesting gevonden in het mtb'en he, we gaan ervoor
eerste 5km op verhard (fietsroute) dan de bossen ingedoken, alles off-road met korte bochtjes en lange stukken (de bossen hier zijn echt een godsgeschenk voor fietsers !) 42.5kms en gemiddelde van 24,6km gemiddelde hartslag 163 en max 177, dus nog een 20over.
fysiek begint stilaan te komen, hart zit goed maar de benen (lees : kuiten) is nog wel pak minder.
laatste 8weken train ik bijna dagelijks op spinningfiets en ik moet bekennen : enorm veel verschil ! vooral uw hart word veel sterker, hartslag daalt pijlsnel to vroeger. voor de beruchtte acht weken was het een goei 2jaar geleden dat ik nog ana sport deed en nu mijn goesting gevonden in het mtb'en he, we gaan ervoor
-
black xesco
- Mountainbiker
Post by black xesco »
vandaag met de mtb 54.10 km gereden.we zijn in de richting van langdorp,wolsdonk ,testelt,herselt,en dan terug richting langdorp.we hadden een gemiddelde van 21.7. 
- hydrus
- Mountainbiker
- Location: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel
Vandaag met stumpy jumpy gaan rijden, hoofdzakelijk op de rode berg. totaal 40.78km waarvan 26.7 samen met stumpy jumpy. Niet het ideale moment om zwaar te gaan rijden (gisteren intensief gereden), maar stumpy jumpy was zo vriendelijk af en toe te wachten
.
Morgen maar wat gaan losrijden over de heuveltjes.
Morgen maar wat gaan losrijden over de heuveltjes.
Bloso Hoeilaart gereden vandaag, in tegenstelling tot het superdrassige parcours van 2 weken geleden was het deze keer kurkdroog.
Halverwege het parcours is er een super leuke helling, al rechtstaand, de voeten in de pedalen, net op het moment dat ik de pedalen nog rondkrijg, slipt mijn ketting door. Knie tegen stuur en een dikke blauwe plek
Heb de gelegenheid dan maar te baat genomen mijn MTBke ter onderhoud binnen te brengen.
Halverwege het parcours is er een super leuke helling, al rechtstaand, de voeten in de pedalen, net op het moment dat ik de pedalen nog rondkrijg, slipt mijn ketting door. Knie tegen stuur en een dikke blauwe plek
Heb de gelegenheid dan maar te baat genomen mijn MTBke ter onderhoud binnen te brengen.