grt marre
De eerste valpartij
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
-
steffenson
- Mountainbiker
Post by steffenson »
Kan ik over meesprekeSPECI wrote:nog nie zo veel gevallen,het ergste dat me tot nu toe is overkomen was nen duik in de prikkeldraad denk ik
Hihi mijn eerste fameuze knal was tegen een electriciteitskas !
Toen reed ik met een zelfgefabriceerde mtb met een giant kader.
Ik stak in volle snelheid een straat schuin over -jules moretuslei- en kwam dan op het andere fietspad terecht. Maar door de afwerking tussen voetpad en fietspad -een hoogteverschil van een goei 10 cm- kon ik mijn bocht niet deftig uitnemen toen daar plots zo een witte glasvezel kast stond. Gelukkig heb ik men fiets nog al slippend kunnen draaien en ben ik volle snelheid met men schouder en volle gewicht tegen die kas tot stilstand gekomen. Daar was ik ff niet goed van.
Niet te erg, maar wel geschrokken
alchance dat ik ne goeie reflex had en er niet loodrecht op ben ingereden
Groetjes Mark
Toen reed ik met een zelfgefabriceerde mtb met een giant kader.
Ik stak in volle snelheid een straat schuin over -jules moretuslei- en kwam dan op het andere fietspad terecht. Maar door de afwerking tussen voetpad en fietspad -een hoogteverschil van een goei 10 cm- kon ik mijn bocht niet deftig uitnemen toen daar plots zo een witte glasvezel kast stond. Gelukkig heb ik men fiets nog al slippend kunnen draaien en ben ik volle snelheid met men schouder en volle gewicht tegen die kas tot stilstand gekomen. Daar was ik ff niet goed van.
Niet te erg, maar wel geschrokken
Groetjes Mark
- stefan00
- Mountainbiker
Ik ben met me hoofd tegen een prullenbak aangereden
Dat was de droge versie, nu de goeie:
Ik fietste met me mbtje, en ik ree aardig hard, met slicks, maar het regende toen. Ik wou schuin een klein stoeprandje op (nog niet eens 3cm) en me voorwiel bleef erachter "hangen". Toen maakte ik een glijer met menne voorhoofd tegen een stalen prullenbak. Ik hield er gelukkig alleen bult aan over en wat hoofdpijn
Dat was de droge versie, nu de goeie:
Ik fietste met me mbtje, en ik ree aardig hard, met slicks, maar het regende toen. Ik wou schuin een klein stoeprandje op (nog niet eens 3cm) en me voorwiel bleef erachter "hangen". Toen maakte ik een glijer met menne voorhoofd tegen een stalen prullenbak. Ik hield er gelukkig alleen bult aan over en wat hoofdpijn
- Choembawamba
- Mountainbiker
Post by Choembawamba »
Gisteren meegemaakt wat een klikpedalen-beginner zoal kan meemaken. In een boereslag tussen 2 velden, wou ik naar het middelste gedeelte rijden. Ik reed op het gedeelte dat uitgereden was door de traktors. De overgang was echter iets hoger dan ik verwacht had, waardoor mijn voorwiel blokkeerde, en mijn achterwiel omhoog ging ! En mijn voeten zaten vast !
Toch nog net net net op tijd mijn rechtervoet kunnen lostrekken en hem op de grond zetten. Ondertussen stond ik voorovergebogen en was mijn achterwiel al hóger dan mijn hoofd gekomen, dus dat zou een voorwaartse koprol geworden zijn, in het beste geval. In het slechtste geval: een duikvlucht met de kop naar beneden.
Moraal van het verhaal: ik rij nooit meer zonder helm
. Ik héb er nog gene, maar hij is ondertussen besteld. En die klikkers ben ik nog altijd tevreden over, maar een stuk verder heb ik toch afgestapt en te voet gegaan , want daar lagen veel en diepe plassen
.
Toch nog net net net op tijd mijn rechtervoet kunnen lostrekken en hem op de grond zetten. Ondertussen stond ik voorovergebogen en was mijn achterwiel al hóger dan mijn hoofd gekomen, dus dat zou een voorwaartse koprol geworden zijn, in het beste geval. In het slechtste geval: een duikvlucht met de kop naar beneden.
Moraal van het verhaal: ik rij nooit meer zonder helm