No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

madskatingcow wrote:Je moet altijd velglint gebruiken. Voor de ZTR velgen Stan's Yellow tape. Ik heb op het forum van Stan's hieromtrent al enkele vragen gesteld. De Yellow tape zou ook enkel met ZTR velgen werken vanwege de speciale vorm en lage velgwand. Uit ervaring van een maat is een setje ZTR velgen met DT Swiss naven en revolution spaken zeker niet sterker / stijver dan Crossmax SL.
De yellow tape is alleen te gebruiken door absolute weight weenies - na enkele bandenwissels is de tape kapot.

Wat betreft sterkte/stijfheid tov xmax SL : ik heb XMAX Xl op mijn andere fiets en die voelen niet zo stijf aan als mijn DT Swiss/Revolution/Notubes. En die XL's worden aangeraden voor het zwaardere werk.

Die stijfheid is uiteraard een subjectieve waarneming zowel van mezelf als van uw maatje. En daarom moet ik toch ook even verwijzen naar een labo-test van BIKE waarin de SL's er als de slapste uit de test kwamen en dat de custom made DT SWISS/ZTR's er merkelijk stijver uitkwamen.

Soit, objectief bekeken stel ik alleszins vast dat mijn wielkes 200gram minder wegen dan de SL's en dat ik er ook minder heb voor betaald.
Maar, ik moet toegeven dat de Mavic's onklopbaar zijn als het op looks aankomt.
fuel
Mountainbiker

Post by fuel »

jerommeken wrote: Soit, objectief bekeken stel ik alleszins vast dat mijn wielkes 200gram minder wegen dan de SL's en dat ik er ook minder heb voor betaald.
Jouw setje weegt ong. 1460 gram en volgens mij weegt een setje Mavic SL ook zo'n 1480 gram.

Ongeveer even zwaar dus. :-D
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

fuel wrote:
jerommeken wrote: Soit, objectief bekeken stel ik alleszins vast dat mijn wielkes 200gram minder wegen dan de SL's en dat ik er ook minder heb voor betaald.
Jouw setje weegt ong. 1460 gram en volgens mij weegt een setje Mavic SL ook zo'n 1480 gram.

Ongeveer even zwaar dus. :-D
Niet volgens BIKE : de SL Disk's wegen in Dutsland 1708Gram. En ik denk dat er in den Belgiek geen 200 gram verschil zal op zitten.

De 3 lichtste uit de test (wielen voor schijfremmen) :
1) een setje FRM-naven, DT Revolution-spaken en ZTR-velgen was het lichtste : 1349gr.
2) Tune King+Kong naven, DT Aerolite en ZTR : 1388gr.
3) DT SWISS 1540 : 240S-naven + 4.1 velgen 1551 gr.
SOM epic ghost
Mountainbiker
Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon

Post by SOM epic ghost »

officieel volgens barracuda 1680gr

en wij kunnen het weten
niewaar jerommeke
ik had ook XL en zijn een pak slapper dan mijn ztr wielekes
zagen er leuker uit maar daar stopte het ook
r1sthebest
Mountainbiker

Post by r1sthebest »

Ik rijdt nu met Mavic crossland ust wielen en Michelin xcr mud ust banden met het product erin en ben zéér tevreden.
Maar voor deze zomer wil ik Michelin XCR Road 26x1.40, Maxxis Xenith 26 x 1.50,Hutchinson Top Slick Folding 26x1.0, Maxxis Xenith 26 x 1.50, of Maxxis Detonator 26x1.50 monteren. Kan ik die banden gewoon zonder binnenband en met het product monteren???En welke band zouden jullie mij aanraden?

Graag een antwoordje aub.
Bernard
Mountainbiker

Post by Bernard »

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar hou er rekening mee hoe kleiner de luchtkamer hoe rapper hij zal plat staan.
Je zal deze bandjes wel kunnen monteren maar door de hogere druk en de kleinere inhoud zou het wel eens kunnen dat bij lekrijden de band toch plat zou kunnen staan.
Het proberen waard, hou ons op de hoogte over je ervaringen.
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

r1sthebest wrote:Ik rijdt nu met Mavic crossland ust wielen en Michelin xcr mud ust banden met het product erin en ben zéér tevreden.
Maar voor deze zomer wil ik Michelin XCR Road 26x1.40, Maxxis Xenith 26 x 1.50,Hutchinson Top Slick Folding 26x1.0, Maxxis Xenith 26 x 1.50, of Maxxis Detonator 26x1.50 monteren. Kan ik die banden gewoon zonder binnenband en met het product monteren???En welke band zouden jullie mij aanraden?

Vergeet niet dat je het speciaal velglint van NoTubes zal moeten monteren alvorens je een nieuw UST band op een UST wiel kan monteren.
franco
Mountainbiker
Location: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Post by franco »

Heinz wrote:
r1sthebest wrote:Ik rijdt nu met Mavic crossland ust wielen en Michelin xcr mud ust banden met het product erin en ben zéér tevreden.

Vergeet niet dat je het speciaal velglint van NoTubes zal moeten monteren alvorens je een nieuw UST band op een UST wiel kan monteren.
Ik heb michelin XCR road op een paar crossland's liggen zonder enig probleem en ook zonder het speciale velglint.
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

franco wrote:
Heinz wrote:

Ik heb michelin XCR road op een paar crossland's liggen zonder enig probleem en ook zonder het speciale velglint.
Wel bij mijn Crossmax XL en een Schwalbe Nobby Nic lukte dit van geen kanten!
r1sthebest
Mountainbiker

Post by r1sthebest »

foutje
Last edited by r1sthebest on Wed 03 May 2006 13:09, edited 1 time in total.
Post Reply