No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
mo6
Mountainbiker

Post by mo6 »

Mag ik even de lofzang over de No Tubes vloeistof verder zetten?
Ik rijd tubeless, Mavic XM819 met Hutcinson Buldogg.
Ik had sinds een week een klein fitje in mijn half versleten achterband. Ik had het gaatje gelokaliseerd maar al twee kleevertjes geprobeerd en het was nog niet helemaal luchtdicht #-o .
Dus donderdagavond giet ik er de voorziene hoeveelheid vloeistof in en vandaag stond men band nog steeds even hard, dus dat was al een pluspunt en "goed gewerkt No Tubes"
Vandaag gingen wij het BLOSO parcours van Overijse afhaspelen.
Ik ken de route maar de benamingen van de plaatsen niet dus ik kan enkel zeggen dat het in een steile afdaling was met op voorhand een gevaarsbordje 15% en bijschrift gevaarlijke afdaling. Jullie zullen wel weten dewelke ik bedoel, het is een steile holle weg en hij komt uit op een asfaltweg.
Ik ben de afdaling juist begonnen of ik hoor een zachte plof met direkt hierop een gesis alsof iemand zijn vinger op mijn ventiel had gedrukt om de lucht er uit te laten. Mijn eerste gedachte was "Godverde************de, nen halve klapband.
Ik ben echter niet direkt gestopt en, alhoewel mijn band snel lucht verloor, toch doorgereden tot beneden. Toen ik beneden kwam was alle lucht uit men band maar was ook het sissend gluid verdwenen en zag ik enkel nog een paar kleine luchtbelletjes.
Bleek dat dit toch een scheur betrof van een milimeter of 4-5. Ik heb mijn band terug opgepompt. Verder gereden en zonder problemen de rit uitgereden ook al hadden we nog maar een km of 20 gedaan.
Ondertussen bleek het scheurtje helemaal gedicht.
Ik vind dit straffe kost =D> =D> en kan het dus iedereen aanraden.
Misschien nog 1 vraagje. Zou ik de band nu vervangen of kan dit geen kwaad een blijft hij goed tot hij helemaal versleten is.
_eli_
Mountainbiker

Post by _eli_ »

Ik lees hier weinig over de bandendruk waar jullie mee rijden.

Buiten het feit dat Roel P en Gody er al problemen mee gehad hebben.

Ikzelf rij met Xmax SL en gewone banden.

Met een lage druk dus 1.7 1.8 Bar heb ik het dus ook voor dat de band van mn velg kiepert.
En ikzelf ook eens met de Twister SS.

Iemand daar al ervaringen mee of rijden jullie allemaal op 2+ bar?
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Ik rij ook met Xmax SL met Notubbes en gewone banden en als ik zwaar off-road terrein ga opzoeken dan zet ik vooraan 1.7, achteraan 1.9 bar. Hiermee nog nooit problemen gekend, behalve die ene keer dat ik op asfalt de hele tijd wheelies probeerde. Plots kwam ik wat schuin neer en was een hele hoop lucht weg uit mijn voorband. Als je dan nog probeert verder te rijden ontsnapt de rest v/d lucht ook omdat de band van zijn flank gaat.
Voor de rest weet ik niets dan goeds over NoTubes. Alleen met lichte banden (Ralphs) in de Pyreneeën bijvoorbeeld rij je rap scheurtjes en die worden niet gedicht. Als je niet echt voor een scherpe tijd gaat is het mss veiliger om te optereen voor UST banden (sterker) met een weinig latex/Notubes er in om de gaatjes te dichten.
Het voordeel van USTvelgen is dat je niet aan de slag moiet met dat speciale velglint, nadeel is mss iets zwaarder alhoewel die Xmax SL nu ook niet echt de zwaartste zijn.
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

ATEGEV wrote:alhoewel die Xmax SL nu ook niet echt de zwaartste zijn.
Het zijn ook niet de lichtste, niet de stijfste en niet de meest betrouwbare. En ze zijn een stukje duurder dan een degelijk setje DT Swiss + Notubes-velgen.

Maar het zijn wel echte eye-catchers en, dat is ook iets waard.
Calvin
Mountainbiker

Post by Calvin »

Welke banden UST vinden jullie ideaal voor zo goed als droog weer ?

Vind persoonlijk de Ralphs UST heerlijke banden, maar die smeerlappen gaan er zo moeilijk op als het dan toch eens fout gaat.

Welke UST's gaan er volgens jullie beter op en geven ook hetzelfde comfort ?

Ga volgende week in de Kellerwald voor 't eerst met "notubes" rijden.
Ben van plan mijn UST's eerst op te rijden alvorens met gewone banden en notubes te beginnen. Die gaan er ook veel gemakkelijker op natuurlijk.

Vroeger nam ik op die marathons steeds 2 binnenbanden mee, doen jullie dit ook nog met de notubes erin of is dit echt overbodig en kun je echt op dit goedje rekenen ?

Greetzz

Calvin
SOM epic ghost
Mountainbiker
Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon

Post by SOM epic ghost »

Voor marathons voel ik mij toch altijd op mijn gemak met een ust band en daarin de notubes vloeistof.

buiten een scheur moet er dan al veel misgaan wilt ge plat staan.
heb wel altijd een binnenband bij en nog een extra stukje plastiek als lapmiddel bij een scheur.

schwalbes monteren nu eenmaal niet gemakkelijk, maar oefening baart kunst =D>
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

SOM epic ghost wrote:de dtswiss 4.1 velgen zijn redelijk ondiep en dus probleem om daar nog deftig een tubeless velglint in te steken.
Ik was van plan om wielen aan te schaffen met deze velgen EN dit dan nog eens te combineren met NoTubes.
Is dit af te raden ?
Zijn er mensen die ook met deze combinatie rijden ?

Wat moet je eigelijk doen als je dan toch plat rijdt met NoTubes ?!
Dan moet het velglint er toch uit voor de binnenband erin te krijgen :-k ?

Grtz...
S.
SOM epic ghost
Mountainbiker
Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon

Post by SOM epic ghost »

ik heb een dtswiss240s naaf en 4.1 velg. ik heb hier het notubes velglint ingelegd. Daaronder heb ik gewoon met tape gekleefdomdat een normaal velglint daaronder absoluut niet gaat.

het notubes velglint uithalen duurt welgetelde 5 seconden.
de gewone tape (plakband) heb ik daaronder gelegd om scherpe puntjes te voorkomen indien je toch een binnenband zou steken.

ps je hebt 2 soorten velglinten van notubes dikke en dunne !!!
de dikke gaan erin dus ...
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

jerommeken wrote:
ATEGEV wrote:alhoewel die Xmax SL nu ook niet echt de zwaartste zijn.
Het zijn ook niet de lichtste, niet de stijfste en niet de meest betrouwbare. En ze zijn een stukje duurder dan een degelijk setje DT Swiss + Notubes-velgen.

Maar het zijn wel echte eye-catchers en, dat is ook iets waard.
Bestaan die Stan velgen ook tubeless, of moet je altijd met velglint werken??
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Je moet altijd velglint gebruiken. Voor de ZTR velgen Stan's Yellow tape. Ik heb op het forum van Stan's hieromtrent al enkele vragen gesteld. De Yellow tape zou ook enkel met ZTR velgen werken vanwege de speciale vorm en lage velgwand. Uit ervaring van een maat is een setje ZTR velgen met DT Swiss naven en revolution spaken zeker niet sterker / stijver dan Crossmax SL.
Post Reply