'k zit ook met een gelijkaardig vraagstuk..
Ik kan over halfweg in de funklasse een mtb wedstrijd rijden, maar wanneer ik als training een wielerkoers wil rijden, lig ik steeds heel snel uit koers.
Ik heb precies die explosiviteit niet om die hoge snelheden aan te houden, terwijl 'k wel heel lange mtb klims aankan.
Krachttraining
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- Bmweke
- Mountainbiker
Maar uw redenering klopt ook niet hoorvdc wrote: Ik heb precies die explosiviteit niet om die hoge snelheden aan te houden, terwijl 'k wel heel lange mtb klims aankan.
Explosiviteit heeft niks te maken met "hoge snelheden aan te houden" en ge geeft daarop dan aan "terwijl ik juist lange mtb klims aankan" ook dit heeft niks met explosiviteit te maken.
Explosiviteit is iets dat ge kunt gebruiken in bv 'sprints, een demarage counteren, remonteren op een vluchter, korte, steile klims, ...'
Hoge snelheden aanhouden is puur kracht en training rond of over de overslag. (als ge het echt wilt aanhouden liefst onder de overslag hé
lange mtb klims kan bijna iedereen, maar de key is het juiste tempo vinden... hierbij is bv bloktraining goed, hier kun je je zone net onder de overslag verstevigen. Bedoeling is dan te leren klimmen in die zone.
Groetjes Nico
-
sliderman!
- Mountainbiker
Post by sliderman! »
Het probleem stelt zich niet echt bij het optrekken uit bochten enzo, maar vooral wanneer alles op een lint getrokken wordt en er nog versneld wordt om dan het wiel van diegene voor jou te houden.
Ik heb nog geen betere fysiek gehad als nu, maar op juist op die versnellingen ontbreekt het nog een beetje. Op de koersfiets rij je dan bv 42 per uur en men trekt nog door tot 48. Dan wordt het moeilijk, zeker als het keer op keer gebeurt (zoals in de koers veronderstel ik).
Dit weekend deed ik nog een tocht met de koersfiets (Herent-Landen-Herent, 135km) en in de laatste 20 km werd er serieus aan gesnokt. Dan kon ik nog zelf demareren omdat ze plezant was, maar het wiel houden in het groepje als er gewoon versneld werd, bleek moeilijker. t zal wel aan t kopke liggen zeker? gewoon doorbijten en afzien lijkt mij het beste advies voor mezelf.
Bedankt al voor de reacties
S
Ik heb nog geen betere fysiek gehad als nu, maar op juist op die versnellingen ontbreekt het nog een beetje. Op de koersfiets rij je dan bv 42 per uur en men trekt nog door tot 48. Dan wordt het moeilijk, zeker als het keer op keer gebeurt (zoals in de koers veronderstel ik).
Dit weekend deed ik nog een tocht met de koersfiets (Herent-Landen-Herent, 135km) en in de laatste 20 km werd er serieus aan gesnokt. Dan kon ik nog zelf demareren omdat ze plezant was, maar het wiel houden in het groepje als er gewoon versneld werd, bleek moeilijker. t zal wel aan t kopke liggen zeker? gewoon doorbijten en afzien lijkt mij het beste advies voor mezelf.
Bedankt al voor de reacties
S