Rotselaar - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

manuke wrote:
moosbiker wrote:Ik was vandaag van plan blauw + rood, maar ik vind de splitsing niet :-( Kan er iemand wat details geven? De blauwe route ken ik inmiddels vrij goed en de pijltjes lijken mij er allemaal nog te hangen...
de aansluiting met de rode lus staat bij mijn weten niet aangegeven (toch vorig weekend nog niet) ...

De truuk bestaat er hem in om als je boven komt op de hondsheuvel (die asfaltklim eerst door een holle weg en daarna slingerend in het open veld), niet naar rechts af te slaan (de wijngaarden in) maar rechtdoor te rijden en helemaal boven naar links afslaan (daar staan de eerste rode pijlen).

Daarna waren vorig weekend alle rode pijlen aanwezig behalve helemaal op het einde van de rode lus: nadat je het kerkhof van Wezemaal bent gepasseerd en de weg langs de wijngaarden bent op/af gefietst kom je aan een 90° bocht naar rechts, bij de volgende afslag moet je linksaf de (steile) helling op en niet naar rechts zoals het bordje aangeeft [-X , anders kom je in een infinite loop op rood #-o . Eenmaal boven mag je dan de blauwe lus verder volgen ...
Het is idd een heel ingewikkelde situatie daar aan die splitsing.
Ik heb blauw + rood nu intussen toch al een tiental keren gereden en kan me niet herinneren dat hier ooit een rode pijl rechtdoor gestaan heeft.
Het kan nochtans perfect op de treinbill die hier verankerd staat....
Het stukje tussen afslag blauw tot waar rood linksaf gaat doe je trouwens tweemaal...in tegengestelde richting uiteraard :wink:

Ook op het punt dat Manuke aangeeft moet je opletten...je sluit hier eigenlijk een valse 8 en moet opletten dat je niet opnieuw deze lus inrijdt.
Maar als je nog niet kapot zit, moet je hier wel zien dat je er al geweest bent :lol:
manuke
Mountainbiker

Post by manuke »

Zondag was er een rode pijl rechtdoor aangebracht aan de splitsing =D>

De pijl aan het einde van de rode lus was losgekomen en waarschijnlijk met de beste bedoelingen door wandelaars met wat draad aan een afsluiting bevestigd in de richting van de pijl die vanuit dat punt zichtbaar is maar die tot het herhalen van de rode lus leidt... Ik heb het de pijl opnieuw losgemaakt en gedraaid ... O:)

Een derde kritisch punt op de rode lus is aan het benzinestation langs de E314: ik wist vanop het kaartje dat ik daar ergens opnieuw het veld in moest maar heb geen indicatie gevonden tenzij de pijl op het hok 200m in het veld... Het is niet zo erg als je die afslag mist: je komt automatisch opnieuw op het parcours van de lus uit, maar je mist wel een leuk klimmetje en bij het eerder aangehaalde punt zul je niet direct merken dat daar de lus sluit.
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Vandaag deze route nog eens gereden. Het had de hele morgend niet geregend, dus ik pakte mijn fiets om te gaan mtb'en. Ik ben in Haacht gestart, ik was mijn gemeente nog niet buiten of het begon al te regenen!! En het stopte met regenen 5 minuten nadat ik terug thuis was! :evil: ](*,)

De route zelf was bij momenten erg vettig. Plezant is anders. Ik ben nog een biker tegengekomen die er blijkbaar genoeg van had, want hij was aan het vloeken op de modder. (ik heb dat bij momenten ook gedaan) De bepijling was deze keer goed in orde. Tegen het einde van de rit ben ik dan nog ten val gekomen. Ik wou tegen 27km/u een wegske inrijden (bocht van 90° op asfalt): voorwiel schoof weg en hup... daar lag ik. Gelukkig niet veel erg. Het laaste stuk tot thuis begon het dan echt te gieten. Ik was blij toen ik thuiskwam!
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Vandaag met Zippo de Bloso route van Rotselaar en Aarschot gecombineerd.
Er was wel een pijltje vermist...
Als je op de rode lus van Rotselaar aan het rijden bent en je passeert naast het tankstation (E314) moet je vlak na het tankstation rechts afslaan om dan terug links af te slaan en tegen de kant van de berg verder te rijden.
De combinatie kan ik enkel maar aanraden.

Grtz...
S.
Guest

Post by Guest »

Gisteren in Rotselaar nog eens groen -blauw en stuk van rood gedaan. Het was prachtig weer dus dat zat al mee. Sommige stukken, vooral begin van groen naar Werchter toe en enkele stukken tussen de boomgaarden lagen er modderig bij maar wat had je anders gedacht.

Over de bepijling geen klagen :-D , alles was goed aangeduid met uitzondering van het stuk naast de snelweg-Tankstation :( . Maar daar was er op het forum voor gewaarschuwd =D> . Je moet daar na het tankstation direct rechts.
Dreamer
Mountainbiker

Post by Dreamer »

Vandaag de vaste route van rotselaar nog is gedaan (das nu al 2 weken achter elkaar).De bepijling is euhm bijna perfect.De voor de rest ligt het erbij zoals ik het graag heb (mag nog iets vettiger zijn he).Kem vooral ondervonden dat ik zelf beter aan het worden ben. :P EN DAT ER VEEL BOMEN OMGEDAAN WORDEN DAAR IN WEZEMAAL OP DE BERG. :cry:
Conclusie:Kzen goe bezig/De bloso route is lekker trainingsparkoer/De blosoroute is bijna perfect onderhouden.(hier en daar een pijltje bij is ni slecht want als je laag vliegt ken het wel is zijn dat je hard moet remmen [last minute arrow's he])
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Vandaag samen met 3 forumleden (ex-rainman Mich, Modderkieken en Ivo L.) een combinatie gereden van Aarschot Rood + Rotselaar Rood/Blauw. Deze combinatie was goed voor een slordige 60 km en 565 hoogtemeters.
Ondanks de regen van gisteravond lagen de tracks er nog behoorlijk bij.
Niet teveel modder, nergens echt drassig en alleen op de klim van de Ijzerenberg in Gelrode hadden modderbandjes echt hun nut.
De bewegwijzering was best OK. Of het pijltje achter het tankstation te Wezemaal nog weg was, konden we niet zien omdat wij hier een alternatieve route reden doorheen het bos.
Er was wel een pijltje verdwenen op de blauwe Rotselaarroute bovenaan de helling vooraleer richting Moedermeulen gereden wordt....Paaltje en een stuk boom waren hier omver geduwd of gereden. Op deze T-splitsing moet je links naar beneden waarna Rotselaar en Aarschot achter de molen samenkomen, tenminste....de blosoroutes hé ! :lol:
Oldie
Mountainbiker

Post by Oldie »

Op de blauwe route na het kruisen van de steenweg (?) en in de aanzet vd wijgaardberg was een bordje losgekomen aan het plakkaatje wandelweg nr11. Na enig zoekwerk toch on track geraakt. Gelukkig dat er vaste routes zijn in deze TT-arme tijden.
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

B. wrote:Vandaag Aarschot (bl+r) en rotselaar (bl+r) gereden, toffe route, maar op sommigge plaatsen is er wat verwarring ivm verdraaide pijltjes. Om een of andere reden hebben we ook de aansluiting met de rode van Aarschot op de terugweg gemist.voor de rest prachtig parcours , niet te veeleisend en toch afwisselend.Ze gaan ons daar nog zien!
Als Rotselaar blauw achter de Moedermeule in Gelrode het asfalt omhoog opdraait, loop je gedurende een honderdtal meters samen.
Dan gaat Aarschot rood links omhoog een smalle holle weg in, terwijl Rotselaar blauw verder omhoog loopt over het asfalt.
Als je trouwens een tweetal kilometers verder op Rotselaar rood zit, is er weer een gelijklopend stukje met Aarschot rood.
Na een lange afdaling door een holleweg gaat Aarschot rood naar links het asfalt omhoog (richting Hondsheuvel), terwijl Rotselaar rood rechts hoekom gaat richting Wijngaardberg.

Kan je nog volgen ? :lol:
Bengo
Mountainbiker

Post by Bengo »

Zjé,

Persoonlijk kan ik je nog volgen (toch wat betreft de uitpijling van Rotselaar/Aarschot), maar ik vind ook dat het op z'n minst niet allemaal even duidelijk is bewegwijzerd.
Zo heb ik het altijd moeilijk met dat punt waar de Rotselaar Rode lus zichzelf bijna de das omdoet, of toch zich in zichzelf verstrikt en de 2 rode wegen van de Rotselaar route mekaar raken (aan het eind van de Weg onder de Wijngaard of iets van die aard): je kunt dan op het einde van die weg A) de bocht maken naar links en dan steil omhoog, maar je kunt daar evengoed B) de bocht maken rechts naar beneden weer richting Wezemaal.
En zelfs als je A) (bocht naar links en dan steil omhoog) neemt, wordt het er niet duidelijker op: volgens mij moet je dan eens je voorbij die korte maar steile klim bent naar rechts afbuigen (waarna je zoetjesaan op de parallelweg Aarschot Rood komt), maar er staat ook een pijl rood rechtdoor (waardoor je een spookrijder zou worden op de Rotselaar route Blauw, die daar een paar honder meter lager aansluit op/overloopt in Aarschot Rood). Voor iemand die daar niet echt vertrouwd mee is, is dat een kluwen van jewelste.

Ook op een paar andere punten is het maar povertjes aangegeven, met bv. op de blauwe route Rotselaar in die heuvelachtige villawijk pijltjes in het kruispunt (waar je dan wegens een afdaling nogal snel voorbij schiet).

Niettemin is het een heerlijk mtb-parcours, en zelfs de weg kwijtraken heeft er z'n charme. Op voorwaarde dat je niet al te moe of dorstig bent en dat je nog wat tijd op overschot hebt.
Post Reply