Hallo allemaal,
Ik heb een probleempje met het schakelen van achter. Als ik lichter schakel duurt het even voordat ketting verspringt.
Iemand een oplossing voor dit? Kabels ofzo zijn nog niet versleten.
slecht schakelen
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
-
stardust tommy
- Mountainbiker
Post by stardust tommy »
Veel schakel problemen vloeien voort uit het feit dat de kabels vuil zijn. Daarom is het van groot belang dat je deze regelmatig kuist. Ik doe dit elke keer als ik de bike reinig of de kabels nu vuil zijn of niet, kwestie van voorkomen is beter dan genezen
. Op mijn site heb ik staan hoe ik dit doe, misschien wel een hulpje
Om de link te bekijken klik hier
Heb juist hetzelfde voorgehad, de ketting was gewoon te lang , de derailleur was teveel geplooid en ging niet onder de tandwielen, naar beneden schakelen lukt zonder problemen maar opschakelen ging niet. Heb de kabel vervangen , maar bleef hetzelfde . Uiteindelijk een 4-tal schakeltjes uit de ketting en probleem volledig opgelost.
- Max Power
- Mountainbiker
heb je site net bekeken. "haal je kabel uit de hulzen van je frame". Maak je dan je kabel los van je derailleur of zo? of reinig je gewoon wat er bloot ligt? Lijkt me nogal omslachtig om alles los te maken, en niet genoeg als je enkel de zichtbare delen reinigt.Gf biker wrote:Veel schakel problemen vloeien voort uit het feit dat de kabels vuil zijn. Daarom is het van groot belang dat je deze regelmatig kuist. Ik doe dit elke keer als ik de bike reinig of de kabels nu vuil zijn of niet, kwestie van voorkomen is beter dan genezen. Op mijn site heb ik staan hoe ik dit doe, misschien wel een hulpje
Om de link te bekijken klik hier