Jou prestaties van de dag ( qua biking :) )

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
stevens racing
Mountainbiker

Post by stevens racing »

op het vlakke kun je toch gemakkelijk een gemiddelde halen van 30km/u als je met slicks rijdt :roll: kheb dat al dikwijls meegemaakt hoor :wink:
Genius
Mountainbiker

Post by Genius »

stumpy jumpy wrote:op het vlakke kun je toch gemakkelijk een gemiddelde halen van 30km/u als je met slicks rijdt :roll: kheb dat al dikwijls meegemaakt hoor :wink:
Je kan inderdaad met slicks op het vlakke 30km/u rijden zonder u te forceren(mits een goede basis conditie), maar de nest is gewoon dat je altijd aan een overweg kruispunt,... Moet stoppen om te kijken of andere voor te laten enzo... Dat is altijd mijn grote frustratie als ik naar Mechelen rijd. In het heen gaan rijd ik +-25 en in het terug komen probeer ik mij meestal in het wiel van een goed getrainde wielertoerist te zetten die 30 rijd, en als je thuis komt verwacht je dan een gemiddelde van 27, maar dat is nooit zo, altijd minder....
Dit eigenlijk om nog maar is te zeggen dat gemiddeldes niets zeggen, de tijd op zich is vele objectiever op dat vlak(en belangrijker)...
Mich
Mountainbiker

Post by Mich »

Ik heb op een paar trainingswielen ook slicks zitten (Hutchinson Top Slick 1.20 - 330 gr).
Ik steek er tot 6 bar in en dat is natuurlijk dag en nacht verschil met een MTB-band. Snelheid ligt gevoelig hoger. Combineer dat met vb een Ultegra 9 speed (11-21) cassette en het trainen op de weg is een pak interessanter als je het zonder koersfiets wil (of moet) doen. :-D
Ben Lee
Mountainbiker

Post by Ben Lee »

Mich wrote:Ik heb op een paar trainingswielen ook slicks zitten (Hutchinson Top Slick 1.20 - 330 gr).
Ik steek er tot 6 bar in en dat is natuurlijk dag en nacht verschil met een MTB-band. Snelheid ligt gevoelig hoger. Combineer dat met vb een Ultegra 9 speed (11-21) cassette en het trainen op de weg is een pak interessanter als je het zonder koersfiets wil (of moet) doen. :-D
Ik heb altijd maar ééne fiets (MTB) gehad om mee te trainen, en zelfs maar één set wielen. Ik heb slicks liggen in de garage (ondertussen helemaal verduurd denk ik) maar omdat ik evenveel in 't bos als op de weg rij ... komt het er nooit van even van bandjes te vervangen. De RR's zijn trouwens goed genoeg voor op de weg!

Het maakt mij ook niet uit. Of je nu met de zelfde inspanning 50 of 60 km hebt gedaan, ... het is die inspanning die telt.

Ik rij om mij goed te voelen, om mijn conditie op te krikken, om 't overtollige vet aan te pakken en JUST FOR FUN!

Trouwens op mijn RR's rij ik meestal tegen een gemiddelde snelheid tussen de 25 en de 27 km/uur.

Ben.
Max Power
Mountainbiker

Post by Max Power »

tjah, ik rij bijna elke dag met de fiets naar en van het werk. Doorgaan rij ik rustig, in het weerkeren rij ik graag door.
Mijn kruissnelheid ligt dan ook vaak rond de dertig (afhankelijk van het weer net erboven of net eronder), maar mijn gemiddelde komt vaak niet boven de 25. Op die 18 km moet ik 5 drukke wegen, 2 minder drukke wegen, en 3 rode lichten passeren. Dat haalt de snelheid flink naar beneden. Ik probeer gewoon om mijn richttijd elke keer een beetje te verbeteren, maar ik zal geen risico's nemen op oversteekplaatsen...
N I C K
Mountainbiker

Post by N I C K »

ghost rides on wrote:dat wil ik niet zeggen. maar bergaf gaat ge wel veel sneller waardoor het gemiddelde naar boven trekt. 2zondag terug baanrit van 98km met 28.9 gemiddeld. zaten enkele hellingen van 16% in. maar je meot denken dat je ook terug naar beneden moet. en dat gebeurde dikwijls tegen 50-60.
Als ik de ardennen ga rijden ligt mijn gemiddelde nochtans altijd een stuk lager. Vorige week in Houffalize 5 uur gaan toeren met een gemiddelde van maar 25km/h en gem. hartslag van 148 (met de koersfiets é).
Dan rij jij 4 per uur sneller... toch straf ze.

Maarja gemiddelde zegt natuurlijk ook ni alles, als ge 2 maal meer voor een rood licht sta is u gemiddelde met 0.5 gedaalt.
MARTINI
Mountainbiker

Post by MARTINI »

ghost en ik hebben het dan ook over heuvelachtig gebied é!
geen grootse bergen!
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

martini wrote:ghost en ik hebben het dan ook over heuvelachtig gebied é!
geen grootse bergen!
Dus jullie rijden met twee man 100km met de MTB aan een gemiddelde dat met 30km/h flirt. =D>

Maar effe serieus, ik zie dat Ghost slicks op zijn wielen heeft. Is die kmteller ook aangepast??

Als het echt zo is hebben we idd. met kampioenen te maken maar ik geloof er niet zo veel van :^o

Ik denk dat veel verhalen over gemiddelde snelheden met een korreltje zout genomen moeten worden. Net als vroeger toen ik met de moto reed, de snelheden die je soms hoorde dat die mannen door de bocht gingen... maar eens buiten zag je een vierkante band op hunne racer :lol:
17tim
Mountainbiker

Post by 17tim »

kawa wrote: Ik denk dat veel verhalen over gemiddelde snelheden met een korreltje zout genomen moeten worden. Net als vroeger toen ik met de moto reed, de snelheden die je soms hoorde dat die mannen door de bocht gingen... maar eens buiten zag je een vierkante band op hunne racer :lol:
:lol: :lol: sooooooooo truueeee
Altijd tof als ge dan die 'echte mannen' dan eens uitnodigt op een circuitdagje 8) :bounce: Ge krijgt dan altijd commentaren van "ik doe da nie graag" &Co. (wat ik dus nie versta; hetzelfde als op de weg, enkel zonder tegenliggend verkeer :lol: )

on-topic;
da van heuvelachtig gebied: akkoord dat je 50-60 haalt in een afdaling (mijne top tot nu toe is 58 in zo'n afdaling), maar je moet toch ook nog bergop geraken? wat uw gemiddelde dan terug evenveel de laagte injaagt?
Alé, bij mij is da toch zo, maar ik ben ook slechts ne beginner. :oops:
Bmweke
Mountainbiker

Post by Bmweke »

[off-topic]
soms ben ik het hier toch met Kawa eens zle.
kvind dat sjiek wat sommige v/d mensen hier allemaal presteren.
keb ook al is volk meegehad op een rondritje in Aarschot hier. Ze reden gemiddeldes en afstanden om u tegen te zeggen, maar als ge er dan naast rijdt hebben ze juist ne slechte dag. :^o

Ik heb al geleerd om alles met ne surieuze korrel zout te nemen. En moest het dan toch waar zijn, hoe komt het dan dat de namen nooit ergens op nen uitslag van ne chrono/mara. staan. Allé ik bedoel op het eerste blad hé :roll:
[/off-topic]

kzal ook is meedoen :wink:

105km op de baan met koersfiets, 140gem HR, 26,1km/h avg (sorry ik mag niet rapper-> EDzone), 545Hm, 91T/min
3/4 windtegen
Post Reply