Levenswijze biker

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
snizakov
Mountainbiker

Post by snizakov »

nu gisteren, verre kennissen, een mevrouw van 56jaar, heel gezond, gaan 70-80km per dag gaan rijden, gingen drie dagen nr luik om daar te gaan rijden, harintfarct en hartstilstand,(gn rookster) zo een dingen zijn gewoon ongelooflijk,en dan denk ik, vr de tijd dat je leeft, met of zonder roken, waarom niet genieten, maar redelyk genieten dan eh
Misschien kan je je ook de vraag stellen: Hoe gezond is topsport?
nedake
Mountainbiker

Post by nedake »

Misschien kan je je ook de vraag stellen: Hoe gezond is topsport?
[/quote]
idd dat kan ook een relevante vraag zijn
hierby denk ik bv aan die topic ivm creatine dare
en die echte topsport dare
gelijk coureurs al dien dope
is da op termijn ook niet even schadelijk als roken?
en wat is je doel dan nog? conditie vr je lichaam, nee geld en winnen, en pillen slikken tenkoste van je lichaam? is dat respect? je lichaam forceren om te presteren :smile:

mja ik persoonlijk vind
als zij da willen slikken dat zij dat slikken eh
mar volgens mij werken ze zich nog meer in de knoei darmee en beseft men pas te laat war men aan begonnne is:) iets als roken feitelijk lol
CRAZY D
Mountainbiker

Post by CRAZY D »

Toch grappig, hoe de rokers zich proberen te verdedigen. :lol: Het is gewoon bangelijk slecht en NIET te combineren met sport op een degelijk niveau. Bij rokers die ook wat sporten en in de leeftijdscategorie zitten tussen de 20 en 25 zal je het verschil nog niet erg merken, tenzij tegen iemand die deftig sport.
Eens de 25 voorbij zal je het sluipende verschil meer en meer beginnen merken wanneer je op de details al moet toegeven ten opzicht van je leeftijdsgenoten die ongeveer op dezelfde manier sporten als jij.
Ik vind het gewoon grappig, het doet mij denken aan een nonkel van me die nog maar 35% van z'n totale longinhoud heeft. Hij zegt steeds "Ik heb het karakter om NIET te stoppen met roken". Je kan er eens mee lachten, maar droevig vind ik dat.
nedake
Mountainbiker

Post by nedake »

mja das dan uwen prob dat gij dat droevig vindt , nietwaar? kvind andere dingen in het leven al droeviger dan mensen die roken:p
djambo
Mountainbiker

Post by djambo »

neen, wat is er droeviger dan een roker die toegeeft dat op de dag dat ze zwanger is onmiddellijk stopt ??? dan ken je de gevaren maar heb je niet het respect voor je eigen om ook voor je eigen lichaam te stoppen...
no hard feelings, but that's it
nedake
Mountainbiker

Post by nedake »

dan ken ik de gevaren vr de baby ja
Psyche
Mountainbiker

Post by Psyche »

Op 2002-07-02 15:11, schreef nedake:
dan ken ik de gevaren vr de baby ja
Vergeet dan het gevaar niet op een kortstondiger periode als moeder, er is een sterkere daling in de life expectancy curve van rokers.
Kijk, in deze discussie worden rokers nogal in de hoek gedrumpt - veel niet-rokers hebben waarschijnlijk ook een aantal ongezonde gewoonten. Ware het niet dat roken ongezond en duur zou ik het zeker niet laten want is het wel fijn qua smaak. Een positief punt bvb is de verbeterde concentratie bij roken maar natuurlijk weegt zo'n argument totaal niet op tegen andere. Persoonlijk denk ik dat de overheid roken steeds duurder zou moeten maken om het roken stilaan te laten uitdoven, de enige reden hiervoor is het enorm gezondheidsbudget dat rokers opslokken door "vermijdbare" ziektes.
Rokers mag je nu ook niet gaan marginaliseren door hen als minderwaardig te gaan beschouwen, vergeet niet dat er nog steeds een stijging is in het rookgedrag (vooral bij meisjes).
Diegenen die nu wel zeggen dat roken wel niet zo ongezond is kan ik enkel dit maar zeggen: ik merkte al een serieuze achteruitgang in mijn sportprestaties (liep 75km/week) na amper een dikke 3 jaar roken, dus ik wil/kan me niet voorstellen hoe erg dat wel zou kunnen zijn na 30+ jaar. Een ander vaak gehoord argument is de verwijzing naar een roker die niet sterft aan een gerelateerde ziekte, je hoeft enkel maar een psychologieboek open te slaan om deze stelling volledig te ontkrachten. Er is ook nog het probleem van het kunnen en vooral willen stoppen, wel nu: als je voldoende gemotiveerd bent is het haalbaar. Iedereen mag van mij roken mits een uitdovingsbeleid, dit geldt overigens ook voor alcohol, foutief gebruik van medicijnen, etc.
nedake
Mountainbiker

Post by nedake »

mja zal altijd discussie blijven bestaan
en vooroordelen en marginalisering
gaat het nu over roken of inkomen of dit of dat
bij deze was dit mn laatste reactie op dees topic
vr dit uit de hand loopt
Gobelijn
Mountainbiker

Post by Gobelijn »

Goed... het roken heeft nu z'n ding gehad... misschien even overschakelen naar alcohol! Ik ben dus geen roker, maar ik durf wel zo af en toe één of meerdere biertjes achterover kappen, met de nodige nadorst en katers achteraf. Nu ook niet meteen denken dat ik zwaar aan den drank zit é :smile: Dergelijke uitbundige feestjes overkomen me maximum 2 maal in de maand. Het is me wel al eens overkomen voor een wedstrijd en 'k moet zeggen had er weining of geen last van... Tijdens m'n wegcompetitieperiode kwam geen druppel alcohol over m'n lippen en ging ik elke avond voor 22u onder de wol. Nu ga ik enkel nog biken voor de fun en vind ik een biertje zo nu en dan totaaaaaal geen kwaad kunnen!
djambo
Mountainbiker

Post by djambo »

elk zijn mening, maar geef toe roken en sport (op welk niveau dan ook) het is een mooie ( en harde ) discussie :::)))
Post Reply