De eerste valpartij

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

kan nu ook antwoorden sinds vandeweek...

donderdag had ik dagje verlof (moest) en dacht bij mezelf : gaan we is gaan fietsen he, allez alles van stal, vertrek richting de bossen hier (buurt sint-gillis-waas) en goed op dreef...was ni te stoppen :D

na km of 20 denk ik kom ik uit het bos en rijd fietspad op (met kiezelstenen) slaagt mijn voorwiel vol onderuit... ijzel

nix van te merken op voorhand en al heel tijdje aan het fietsen, maar geen nood, mijn gezicht heeft de val gebroken...

had mijn handen nog rond mijn stuur en mijn gezicht vol tegen de grond, direct bloeien gelijk een zwijn...uit mijn neus en mijn mond, tanden deden pijn maar meende dat mijn neus was gebroken...

gelukkig had ik helm op

eventjes blijven zitten...al bij al viel de pijn mee maar het bloed bleef wel komen...kwam der toevallig ook ne mtb'er voorbij die ik verwittigde dat het daar glad lag, hijzelf had het ook niet gezien, en hij stopte om te vragen of het ging ed...

na wat bloef af kuisen naar huis gegaan (fietsend)

had gsm bij, sis-kaart, 20 euro, en mijne pas en bankkaart, je weet maar nooit dacht ik... gelukkig geraakte ik nog naar huis op eigen houtje

eens thuis me gaan wassen en viel allemaal nog mee op wa wondjes in mijn gezicht en schaafwonde op mijn kaak

maar dan kreeg ik last in mijn nek en hoofd, ook mijn neus zwelde ietsie beetje voor alle veiligheid naar de spoed en platen laten pakken, gelukkig niets gevonden... enkel mijn nekspieren waarschijnlijk wa verrokken...kortom, we overleven het wel

spijtige vd zaak, kannek morgen ni gaan fietsen...fiets heeft het btw volledig overleefd, ben zo beleefd geweest hem na mij te laten vallen

:-D

PS zit hier met nekband aan en een dikke lip :-D heb de webcam maar afgezet
moddereter
Mountainbiker

Post by moddereter »

even hout vast houden maar ben nog maar 1 keer tegen dek gegaan en dat op een plaats waar je niet verwacht te vallen.
Op een asfaltstrook een bochtje naar links (niet al te scherp) en mijn achterwiel schoof gewoon weg. Ik lag onder mijn fiets en schoof een meter of tien verder.
Gelukkig geen schaafwonden of zo maar de koersbroek was wel aan flarden.
Anders nog nooit gevallen maar het is wel al enkele keren close geweest.
Big
Mountainbiker

Post by Big »

Ik ben nog altijd aan het revalideren van mijn valpartij:

5 Februari ben ik bij een sprong overkop gegaan en vol met mijn gezicht op het stuur geland (helm had ik op). Resultaat: Gebroken oogkast, gebroken neus, gebroken kaak, gebroken kin en een barst in de nekwervel. Ik moet nu nog ongeveer 5 weken revalideren en sta echt te springen om terug op de bike te zitten.
Ben Lee
Mountainbiker

Post by Ben Lee »

Big wrote:Ik ben nog altijd aan het revalideren van mijn valpartij:

5 Februari ben ik bij een sprong overkop gegaan en vol met mijn gezicht op het stuur geland (helm had ik op). Resultaat: Gebroken oogkast, gebroken neus, gebroken kaak, gebroken kin en een barst in de nekwervel. Ik moet nu nog ongeveer 5 weken revalideren en sta echt te springen om terug op de bike te zitten.
Auwch!!! sterkte Big (trouwens Big als groot in engels of als klein varken in Vlaams?)

Ik ben ook al wel een paar bomen tegengekomen en af en toe eens de grond, maar meestal zonder veel erg ... het ergste dat ik ooit heb gehad was met de racefiets in het centrum van Antwerpen (Astridplein) ... moeten uitwijken voor nen Ouwe die zijne voorrang van links pakte en mijn voortste tubeke bleef steken in een lange gleuf tussen een paar kinderkopkes en patat...

Uiteindelijk ... beide handen geschaafd (geen handschoenen aan), beide knieën geschaafd, maar wat erger was .... gekrenkt in mijn trots op een mooie zonnige dag in het overvolle stadscentrum van Antwerpen (o ja en de rem van mijne schoonvader zijne coursvlo kapot!)

Ben.
MARTINI
Mountainbiker

Post by MARTINI »

Gisteren gevallen: Ik moest om 14 uur wedstrijd rijden enjah
twas 10 uur s'ochtends en ik d8 kzal maar al een klein toerkedoen met koersvlo om benen beetje op te warmen moest nog verwisselen van
pedalen (rap rap) enjah omdat ik zo snelmijn pedalen had opgezet zaten ze niet helemaal vast! Ik duwde fermop mijn pedaal en schoot door:
vloog overkop en viel in een saltotje en dan kreeg ik de fiets
nog eens over me heen! Gelukkig was het gras en had ik geen pijn!!
zodat ik de wedstrijd zonder pijn kon rijden!!

greeeeetz MARTINI...
17tim
Mountainbiker

Post by 17tim »

Vrijdag voor het eerst de grond gekust.

Héél lomp in ne put van de oprit thuis (werken en oprit is nie goed herlegt door de manne van Belgacom) gereden, ik zat een paar viteskes te zwaar. En de rest kan je al raden zeker....

van surplacen tot neervallen. :lol:
Mij gene zeer gedaan. :wink:
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Ik ben nog maar 1 keer serieus ten val gekomen. Bij regenweer op asfalt wou ik afslaan tegen redelijk hoge snelheid. Mijn voorwiel schoof weg op het gladde wegdek en ik viel op mijn linkerkant en schoof een aantal meter verder. Kheb er een grote schaafwonde aan overgehouden op mijn been en een kleinere aan mijn elleboog, en de rest van de dag koppijn. Gelukkig was er aan't fietske niks aan, behalve enkele krassen op linkerpedaal en handvat.

Maar toen ik vorig jaar de eerste keren met klikpedalen reed ben ik wel verschillende keren tegen de grond gegaan (maar gelukkig nooit hard). Meestal gebeurde dit na het uitvoeren van een noodstop, en dan vergeten dat ik klikpedalen had en den tijd ni had om eruit te klikken (als da nieuw is hebt ge die reactie nog ni onder de knie hé). Gevolg: stilstaand gewoon omver vallen. Het ergste ervan is: da gebeurt altijd wel als er volk in de buurt is, en maar lachen.......... ](*,)
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

ik doe ni anders as valle.. ook best leuk as ge da gewoon zijt :-D
17tim
Mountainbiker

Post by 17tim »

Hubertje wrote:ik doe ni anders as valle.. ook best leuk as ge da gewoon zijt :-D
:lol:
vooral met de moto; iets meer snelheid :lol:
van te plat gaan tot lompweg onderuitremmen in't gras #-o

ma bon, terug on-topic... 8)
TZB
Mountainbiker

Post by TZB »

Hey, ben nieuw op het forum, maar dacht van: ineens mee in actie schieten :-)

Mijn eerste ongeluk was met mijn eerste 'serieuze' mtb, een Trek 7000 (al heel wat jaartjes geleden).
Ik was op weg met enkele vrienden (gewoon op de weg) toen mijn trapas (door constructiefout zo bleek) tussen het frame en de versnellingsbladen afbrak.
Door de snelheid (toch een 40 per uur) verloor ik de controle, en zwenkte naar rechts, recht naar een net afgebroken huis toe (je kan het je voorstellen, bakstenen die nog half uit de muur staken en zo).
Daar ben ik dan in volle vaart (geen tijd meer om te remmen) ingereden.
Het gevolg was: open schedelbreuk, stuk van de oogkas kwijt, neus eraf, wenkbrauw had ik in mn hand, gebroken kaak, 5 tanden in stukken, en een gebroken arm.
Uiteindelijk wel van Trek een nieuwe fiets gehad (het lelijkere model van het jaar daarop :-( ), en net genoeg geld om mijn tanden te repareren.
Mijn ouders hebben zich toen dus redelijk laten doen....nu is er geen geld meer, en nu moeten de porceleinen hulzen vervangen worden (5000 euro)...leuk hoor, mtb :-)

Twee weken erna stond ik (nog volledig onder de lelijke littekens en de windels) terug op de fiets....ben toen wel naar BMX overgeschakeld, maar sinds enige jaren weer aan het mtb'en geslagen....eerst met een Giant XTC (vorige week gestolen), en nu met een Cube Pro 2006...waar ik zeer tevreden van ben.
Hoop iig jullie niet al te veel verveeld te hebben met mijn eerste post :P
Post Reply