Hoeselt-Bilzen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Justin
Mountainbiker
Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Post by Justin »

Spyder wrote:vandaag gereden

meer weg als iets anders , alles goed gevolgd , kwam ineens in tongeren uit op de rode route ???
Dus toch ergens een foutje in de bewegwijzering.
Misschien ga ik ze morgen ook eens doen. Als mijn madam gaat poetsen heeft ze het liefst dat ik het huis uit ben ! :-D
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Spyder wrote:vandaag gereden

meer weg als iets anders , alles goed gevolgd , kwam ineens in tongeren uit op de rode route ???

mja toch 40km gemaakt !
De rode route van Tongeren grenst aan die van Hoeselt..
skyrider
Mountainbiker

Post by skyrider »

Je kan ze dus als je wilt samen rijden dan hebde een kleine marathon 80km ongeveer
Erik V
Mountainbiker

De Steekes

Post by Erik V »

Heb vandaag met mijn zoon van 10 de Bloso route "De Steegkes" gereden (groen + blauw, 28 km). De route viel eerlijk gezegd erg tegen. Heel veel asfalt en niet echt moelijk.
Zijn andere Bloso routes ook zo, of zijn er die meer uitdagend zijn?
Gerben Bervoets
Mountainbiker

Post by Gerben Bervoets »

De route is misschien technisch niet moeilijk en er zitten wel wat asfaltstroken tussen maar toch is ze de moeite.
Je fietst in een mooie omgeving met glooiend landschap en je kan er heel goed tempo rijden. Er zitten weinig of geen vervelende rechte stukken in en na de korte klimmetjes wordt je altijd getrakteerd op een fijne afdaling.

Dus één van de mooiere routes in Limburg naar mijn bescheiden mening.
Zeker een aanrader voor de beginnende mtb-er als je het zwaardere werk (Luik, Ardennen, Voeren) nog niet aankunt.

Wel opletten op de splitsing van de rode route. Sla je te vroeg af dan rijd je voor je het weet richting Tongeren, zoals er hier al enkelen ondervonden hebben
MTBker Goby
Mountainbiker
Location: Thompson Pro TEAM: XT,Ritchey WCS, XTR V-brakes,MAVIC X221

Post by MTBker Goby »

Ik rij veel deze route omdat ik dus in Hoeselt woon
je moet het gewoon in een zeer stevig tempo rijden dan is hij wel een beetje leuk er zit niets spectaculair in maar is soms wel een goeie training
Je kan ook nog de tour van tongeren terbij doen dan heb je een mooi toertje gedaan :-D

grtzzzz
gctje
Mountainbiker

Post by gctje »

Is inderdaad goed voor beginnende bikers en als trainingsritje. :-D
Maar zoals onze collega hiervoor schrijft moet je een stevig tempo aanhouden om ervan te genieten. 8) Is tegenwoordig niet meer zo goed onderhouden en de bewegwijzering is niet al te schitterend voor personen die de streek niet goed kennen.
Het wordt tijd dat de gemeente Bilzen en Hoeselt hier eens werk van maken :evil:
MTBker Goby
Mountainbiker
Location: Thompson Pro TEAM: XT,Ritchey WCS, XTR V-brakes,MAVIC X221

Post by MTBker Goby »

Ik vind ook wel dat ze er eens wat werk van mogen maken

en ook andere stukken gebruiken ik weet er zoveel wat mooier zijn in Hoeselt!!! Je rijd gewoon langs de mooi stukken voorbij #-o

Maarja :-D

grtzzzzz
Jan B.
Mountainbiker

Post by Jan B. »

Heb dit ook de route van Bilzen-Hoeselt gereden, en mijn conclusie staat op http://www.janbailleul.be/mtb/ .

Lees ook het uitgebreid verslag op de tochtverslagenpagina, dat je onderaan het logboekbericht vindt.

(Mijn conclusie was: bilzen-hoeselt is een teleurstelling als je niet graag je route ziet in het niets verdwijnen door ontbrekende bepijling.)
Justin
Mountainbiker
Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Post by Justin »

@Jan B. : toffe site. Toch is er volgens mij een foutje geslopen in het ritverslag van jou nachtrit in Wellen. Het informatiebord van deze bloso route staat aan de sporthal van Wellen, en niet deze van Borgloon. Bij mijn weten komt deze route zelfs niet in de buurt van de sporthal van Borgloon. ;-)

Tweede vraagje : waar ben jij zwarte en groene pijltjes tegengekomen op de route van Wellen ? Ik weet dat er groene en zwarte pijltjes (maar niet het bloso type) staan, maar deze zijn voor wandelroutes (regio Kasteel van Rulingen)

Voor de rest, nogmaals : toffe verslagen & toffe site. En voor de zekerheid, dit is ook niet als negatieve kritiek bedoeld hé. :wink:
Post Reply