Eerste ongeval

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

@ roy
als ik in de auto zit (meerijd met vader of moeder) en langs de kant staan er auto's, daar gaat een mens instappen. zijt ge daar met den auto aan't rijden. ZWIER...die deur open. ik voel mij in den auto niet echt zo op mijn gemak. schrik dat die mensen hun deur opendoen. knots...boenk..patat die deur daaraf ofzo. ik kan het daar van krijgen van zo'n mensen die hun deur in't wildeweg openslaan.
authentic biker
Mountainbiker

Post by authentic biker »

Mensen moeten is beter oppassen als ze hun deur opengooien. Ken een meisje die, lans de straatkant, zo tegen een deur knalde. (hooguit 15 km/h)
resultaat: hersenschudding, wipplash, gebroken (en verkeerd aangegroeide) pink. Die moest dus opnieuw gebroken om hem deftig te zetten.
En ja, de fiets zijn voorwiel was kapot.
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Hier vlakbij ook... wel met de gewone velo kwam van de winkel en kwas toch goe aant trappe en komt daar ne auto en dien steekt mij voorbij en dan draait 'm vlak vo men neus recht een parkeerplaats op ... al goe kon ik remme
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Palmboy wrote:Hey Koen,

Ik heb in augustus dus ook een ontmoeting gehad met een auto. Ik reed een deel van het MTB-parcours in Tielt-Winge. Op een bosweg die als toegangsweg dient voor een lagergelegen parking hield ik goed rechts. Komt er een oudere chauffeur van de parking opgereden en ipv op de weg te letten keek hij links van zich waardoor zijn auto ook links ging. Mijn weg werd afgesloten, heb nog geroepen maar ben er frontaal op gereden. Ikzelf had buiten een paar builen en blutsen niets, maar mijn fiets was per total.

Dienen mens was natuurlijk zo slim om zijn auto terug te gaan zetten op de parking (want anders stond hij in de weg - niemand gezien) en maar op mij aan het inpraten dat verzekeringen niet nodig zijn. Nu gaat iedereen zeggen: "Stommerik! Ge moet verzekeringspapieren invullen!", maar als ge net uw leven voor uw ogen hebt zien flitsen zijt ge blij dat ge nog leeft. Op het eerste zicht was er enkel iets aan mijn wiel, ik ging dus prijs vragen en hij zou dat dan betalen. Mijn vrouw is me komen ophalen en ik zweer het: ik heb geen oog dichtgedaan die nacht.

Dag erna toch wroeging gehad en naar de flikken gegaan. Conclusie: geen getuigen, geen verhaal. Rechtsbijstand gecontacteerd maar die mannen van DAS doen dus geen kloten (heb gezegd dienen agent te contacteren aangezien de chauffeur aan hem bekend heeft in fout te zijn). Vandaag wel een aanbod gehad van DAS voor een andere verzekering... m'n k****n!

Enfin dienen chauffeur heeft het smerig gespeeld samen met zijn verzekeringsagent.

Ik heb een tijd erna niet gefietst en nu nog heb ik schrik als ik in een afdaling terecht kom - ge weet nooit wat er om de hoek schuilt. Best was, terug op de fiets klimmen en beginnen te rijden... niet stilzitten!

Om uw lijstje te vervolledigen:
1. Helm dragen
2. Familiale verzekering & rechstbijstand (bij ne goeie)
3. Geluk
4. GSM, om 101 of familie te bellen. Want chauffeurs aanvaarden niet dat ne fietser hun almachtige auto beschadigd.
5. Als chauffeur zelf aandachtig te zijn voor fietsers en voetgangers.
Als het een troost mag zijn Palmboy...ook al had je aanrijdingsformulieren ingevuld. Naar een vergoeding voor je fiets zou je toch kunnen fluiten.
Verzekering komt alleen tussen in lichamelijke schade of schade tegenover derden.
Geloof me...tijdens de TT van Tielt Winge in augustus 2004 ben ik vol op een andere biker gegaan, wiens wiel naar de filistijnen was. Met 4 verschillende verzekeringen dacht ik wel dat die jongen zou vergoed worden...vergeet het maar.
Een fiets wordt (wegens herhaaldelijk misbruik in het verleden) heden ten dage niet meer vergoed.
Je kan hier nog een verzekering voor afsluiten, maar die is enerzijds peperduur en anderzijds moet je steeds rekening houden met een stevige franchise.
Slotconclusie : prijs je gelukkig dat je er geen lichamelijk letsel aan overgehouden hebt en laat je nooit iets wijsmaken over verzekeringen voor fietsen. :wink:
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

:lol: logisch é sjoeriemoerie, da ze u nie kunne aanrijden en da gij kunt stoppen. gij rijd veel te traag. :lol:
robin
Mountainbiker

kwetsbaarheid van de fietser

Post by robin »

vandaag is weer eens gebleken dat fietsers zeer kwetsbaar zijn,deze middag met me maat gaan fiesten,we wouden een grote toer doen met de coersfiets,we komen aan in blankenberge,m'n maat wou een sprintje doen,ik ga mee,op een bepaalt moment steekt hij me voorbij,ik voor me,wat zie ik er staan een auto dwars geparkeerd over de fietsbaan,m'n maat wilt hem ontwijken,maar de auto zet aan,m'n maat niet meer kunnen remmen,ik keihard geremd,de banden suisden nog niet redelijk,en ik zie me maat een voorwaartse salto maken over de motorkap,en land uiteindelijk op z'n hoofd,gelukkig had hij z'n helm aan,mensen die stopten,iemand was zo vriendelijk de 100 te bellen,hij is dan afgevoerd naar het ziekenhuis,na 1u kwam hij weer buiten met een paar deftige schaafwonden,en blauwe plekken,hij heeft geluk gehad,dankzij z'n helm,het kon erger geweest zijn

wat wil ik nu zeggen tegen al deze MTB'ers en koersmanne,DRAAG DIE HELM,het kan je leven redden,het bewijst opnieuw hoe kwetsbaar we zijn,er zijn nog altijd die het niet verstaan,

kwou dit effe mededelen,en m'n emotie's kwijtraken

bedankt :cry:
Palmboy
Mountainbiker

Re: kwetsbaarheid van de fietser

Post by Palmboy »

robin wrote:
bedankt :cry:
Graag gedaan ;-) 't Is nog ff nabibberen..; I know the feeling :-p
mtb grietje

Post by mtb grietje »

Ik ook al aangereden, gelukkig zonder schade voor mij.

De eerste keer iemand die z'n deur openzwaaide, net op tijd kunnen stoppen, nu ja, op tijd... Ik had niks behalve een licht pijnlijke schouder en een schaafwondje op mijn bil van tegen de grond te vallen, mijn fiets had niks, maar diene gast zijn deur was zo helemaal opengeplooid (had er mijne zijkant tegen geparkeerd). Ha! Net goed...

De tweede keer had ik groen en de auto sloeg rechtsaf op zo'n extra rijstrook om rechtsaf te slaan. Ik was vollen bak aan het gaan, aja, omdat ik groen had kon ik lekker doorgaan. Die auto had mij niet gezien en ik in zijn zijkant. Ik heb blijkbaar altijd de sjans om te slippen en met mijn zijkant tegen de auto te knallen... Maar deze keer had ik behalve een pijnlijk been ("geplet" tussen fiets en auto), eigenlijk echt niks. De auto was leuker: mijne pedaal in diene zijn voordeur, volledig door de carrosserie, er was dus een gat is ter grootte van een klikpedaal. Diene gast wilde de flikken bellen, keikwaad op mij en ik moest uitkijken en ik was idioot en al, en maar schelden. Gelukkig heb ik mijne "calme" kunnen bewaren (hoewel ik er efkes niet goed van was) en gezegd dat hij de flikken mócht bellen, tenslotte was hij in fout want hij was zonder kijken rechtsaf geslagen en had geen voorrang verleend (omgekeerde driehoeken op de baan!!).

Al bij al: alles goed afgelopen voor mij maar niet voor de auto's+eigenaars :lol: , en maar goed ook dat zij schade hadden. Nah! Ze moeten maar uitkijken :evil: :evil: ...
Post Reply