geen respect vr je lichaam omdat je rookt
in zekere zin wel maar voor mij niet
ik ben geen kettingroker das ook al veel
en ja kweet wat je denkt: wrm stop je dan niet?
gewoon simpel, ik geniet te graag van het leven, terrasje, sigaretje, kzie er tnut ni van in, rook zelfs ni dagelijks, en zal ik nooit doen ook niet, roken is niet gezond, ok geef ik toe, maar heb zelf al mensen aan kanker zien sterven die nog nooit een sigaret aanstaken, en die luchtvervuiling? kunt bijna niet eens meer met je ruit open in auto rijden, hate it! vlgs mij ligt de oorzaak aan kanker aan meer dan alleen roken, je leefstijl, je eetgewoonte, je respect vr je lichaam, beweging en sport...
ik spreek pas van geen respect vr myn lichaam
als je je lichaam laat aftakelen, verkoopt,
niet hygienisch bent ...weet ik veel
dat roken is vr mij een ander soort respect een eigen keuze, ik ben verslaafd aan chocolade en das ook ni goe vr mn lichaam ,dus geen respect vr mn lichaam daarom? ik drink ni liever dan glas witte wijn, dus geen respect vr mn lichaam?
Levenswijze biker
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Ik rook en drink niet. Volgend jaar ga ik competitie rijden. Mountainbike is voor mij dan ook een belangrijk deel van mijn leven.
Maar ook zonder sportbezigheden zou ik niet roken of veel drinken, het levert gewoon geen enkel voordeel op vind ik.
En over sport bij de jeugd: in mijn school is het aandeel dat aan sport doet toch wel voldoende groot.
Maar ook zonder sportbezigheden zou ik niet roken of veel drinken, het levert gewoon geen enkel voordeel op vind ik.
En over sport bij de jeugd: in mijn school is het aandeel dat aan sport doet toch wel voldoende groot.
ja Nedake, ik kan je in veel dingen wel volgen hoor. Maar ik kan mij ook amuzeren zonder roken (inderdaad, als je nu en dan rookt, stop dan verdorie LOL)
denkte da ik mij ni kan amusren zonder roken?
lol
turlijk wel ze
ma da sigaretje bij leuk gesprekje en zo maakt het extra amusement:)
lol
en die chocolade dat heb ik al van kindsaf aan dusja kheb wel nix te kort ze:)en van dat lichaam verkopen, idd denk ook wel dat we afdwalen van het onderwerp, tgaat erover wat of hoe ze in prostitutie terecht komen,en het respect voor je eigen lichaam kan zowel pos als negatief zijn hierby maja daar gaan we het nu niet over
hebben best:)
denkte da ik mij ni kan amusren zonder roken?
lol
turlijk wel ze
ma da sigaretje bij leuk gesprekje en zo maakt het extra amusement:)
lol
en die chocolade dat heb ik al van kindsaf aan dusja kheb wel nix te kort ze:)en van dat lichaam verkopen, idd denk ook wel dat we afdwalen van het onderwerp, tgaat erover wat of hoe ze in prostitutie terecht komen,en het respect voor je eigen lichaam kan zowel pos als negatief zijn hierby maja daar gaan we het nu niet over
hebben best:)
Prostituees in de mountainbike-wereld... wie zijn ze, waar wonen ze, waarmee fietsen ze, welke afstanden kunnen ze aan?? En niet te vergeten wat is hun gemiddelde!!!???
lol
Back to topic... ik heb ooit een verhandeling geschreven over de hypocresie van roken in de sport... en daar leunt deze discussie ondertussen goed tegenaan. M'n stelling was: Het doel van een sporter is meestal bevorderen van de prestatie (competitie) of verbeteren van de lichaamconditie. Is het dan niet hypocriet als je als sporter gaat roken wat ervoor zorgt dat beide doelstellingen door het roken veel moeilijker te bereiken zijn?
Ga gerust verder met de discussie!
Back to topic... ik heb ooit een verhandeling geschreven over de hypocresie van roken in de sport... en daar leunt deze discussie ondertussen goed tegenaan. M'n stelling was: Het doel van een sporter is meestal bevorderen van de prestatie (competitie) of verbeteren van de lichaamconditie. Is het dan niet hypocriet als je als sporter gaat roken wat ervoor zorgt dat beide doelstellingen door het roken veel moeilijker te bereiken zijn?
Ga gerust verder met de discussie!
Het gaat er toch om gezond te leven.
Sporten of niet sporten, als je weet dat roken gevaarlijk is voor de gezondheid, en de fabricanten je doelbewust verslaafd maken, waarom stop je dan inderdaad niet ?
Voor zover ik weet schaadt dat ene pintje per dag of dat ene pintje teveel op je verjaardag de gezondheid (nog niet).
Dan gaat het er echt om leef ik om te sporten of is sport een deel van mijn leven ?
Ik zoek een goede middenweg maar daarbij is roken toch volledig uitgesloten.....
Sporten of niet sporten, als je weet dat roken gevaarlijk is voor de gezondheid, en de fabricanten je doelbewust verslaafd maken, waarom stop je dan inderdaad niet ?
Voor zover ik weet schaadt dat ene pintje per dag of dat ene pintje teveel op je verjaardag de gezondheid (nog niet).
Dan gaat het er echt om leef ik om te sporten of is sport een deel van mijn leven ?
Ik zoek een goede middenweg maar daarbij is roken toch volledig uitgesloten.....
-
Guest
Post by Guest »
Pff ik ben weer al laat mij mijn reactie. Ik denk dat ik ongeveer op hetzelfde niveau als adri zit. Ik rook niet, drink geen alcohol en ga bijna niet uit. De fiets is alles voor mij. Als je 16 uur per week traint, goed voor +/-400km dan moet je je lichaam volledig respecteren... Je moet er alles aandoen opdat je lichaam tijdens je recuperatie dagen volledig kan herstellen... Uitgaan zegt mij niet echt iets, soms vraag ik mij af wat die gasten daar zo tof aan vinden om te smoren en hun een stuk in hun gilet te drinken... Ze zeggen dan dat dat hun een kick bezorgt. Dan denk ik bij mezelf train en rijd wedstrijden, daarvan krijg je pas een kick... Met de mtb afdalen tegen 55km/u op een kleine singletrack, op de weg koersen en met snelheden op platte stukken van dik 50km/u geconfronteerd worden, je materiaal horen werken, op training de mensen naar u zien kijken, dat is pas adrenaline.... Ik weet dat ik wel heel ver ga, maar dit is mijn leven en ik wil niet op een bureauke belanden, geef mij maar de fiets....
- Tom
- Mountainbiker
Ik ben wel op een bureauke terecht gekomen, maar dan wel op zo één dat er nog tijd genoeg over is om voldoende te trainen.
.
Ik rook niet, maar drink wel af en toe een wijntje bij het eten, en een glaasje Ricard (ben ik verzot op). Wel let ik er op dat dit niet gebeurd wanneer er een chronorit aankomt. Heb eens een paar glaasjes gedronken op de vooravond van een gewone toch (en neen, gaan stuk in m'n gilet, maar dan merk je toch dat de prestaties navenant zijn.
Ik rook niet, maar drink wel af en toe een wijntje bij het eten, en een glaasje Ricard (ben ik verzot op). Wel let ik er op dat dit niet gebeurd wanneer er een chronorit aankomt. Heb eens een paar glaasjes gedronken op de vooravond van een gewone toch (en neen, gaan stuk in m'n gilet, maar dan merk je toch dat de prestaties navenant zijn.
ik heb gewoon nog nooit gerookt.
ik weet niet hoe het voelt, en kzal er dan ook geen behoefte aan hebben.
kpeis wel da roken nogal ongezond is........voor de portefeuille.
alé ja, as ge veel rookt toch, mo das waarsch. me alles zo eh.
mo kem zeker nx tegen mensen die roken.
das hun eigen keuze, en ik zou da ook ni afkunnen da mensen langs
alle kanten daarop commentaar zitten te geven.
kzoun ook nx late valle voor mtb. 't is zoals nedake zegt:
mtb is voor mij een hobby, zoals da uitgaan ook een hobby voor mij is
een beetje alcohol bij een fuifke drink ek wel ze
mo best ni as ek 's anderendaags moet gaan mtb'en,
kwestie van der toch een beetje goed uit te zien
en Gobelijn: waarom kan je niet sporten om je te amuseren??
chocolade laat ek zeker niet voor mtb'en
in tegendeel zelf, ik neem het zelf mee voor onderweg.
daar zitten toch veel suikers in?
conclusie: roken, alcohole en .... chocolade moeten kunnen!!
voila, daarmee heb ik ook is mijn hartje gelucht
ik weet niet hoe het voelt, en kzal er dan ook geen behoefte aan hebben.
kpeis wel da roken nogal ongezond is........voor de portefeuille.
alé ja, as ge veel rookt toch, mo das waarsch. me alles zo eh.
mo kem zeker nx tegen mensen die roken.
das hun eigen keuze, en ik zou da ook ni afkunnen da mensen langs
alle kanten daarop commentaar zitten te geven.
kzoun ook nx late valle voor mtb. 't is zoals nedake zegt:
mtb is voor mij een hobby, zoals da uitgaan ook een hobby voor mij is
een beetje alcohol bij een fuifke drink ek wel ze
mo best ni as ek 's anderendaags moet gaan mtb'en,
kwestie van der toch een beetje goed uit te zien
en Gobelijn: waarom kan je niet sporten om je te amuseren??
chocolade laat ek zeker niet voor mtb'en
in tegendeel zelf, ik neem het zelf mee voor onderweg.
daar zitten toch veel suikers in?
conclusie: roken, alcohole en .... chocolade moeten kunnen!!
voila, daarmee heb ik ook is mijn hartje gelucht
Roken is ongezond, het is slecht voor de prestaties, maar het is soms o zo lekker. Wat er lekker aan is? Nogal moeilijk te omschrijven. Misschien de rook die door uw keel naar uw longen trekt en u daar en ook in uw kopje een gevoel van welbehagen geeft, misschien dat zachte stukje papier tussen uw vingers, ... 't Is lekker om vanalles en nog wat, maar 't is ook jammergenoeg o zo ongezond. 'k Vind wel dat je als niet-roker niet mag oordelen over rokers, net zoals ik als dikke amateur niet mag oordelen over prof-MTB'ers.
mm snizakov krijg zin in sigaretje:)zo mooie beschrijving:) nee toch niet, smorgensrook ik bijna nooit, enkel smiddags en savonds:) gister rookte ik er wel geteld 1, bemerk ik nu
ja ik vind wel dat er heel wat zinnigs gezegd werd op dees topic
vr nog keer mijn bescheiden mening te zeggen
1.roken is ongezond
2.hoe start ne mens darmee?
idd jong, onervaren, dit en dat, invloed maatschappij zei iemand, kmoet zeggen, ik leerde het aan mn zus:)heel onbewust keer trekje gedaan, en ja vr je het weet, zit je aan het roken, ik probeerde al es te stoppen met roken, vier dagen hield ik het uit, maar min motivatie was er niet echt, gewoon kwou es proberen stoppen,zien wat het geeft, kweet de dag dat ik zwanger ben dat ik meteen stop, dan staat er een leven op het spel, en ja, zal iemand nu maybe denken, jouwleven staat nu ook op het spel als je rookt,...mja mar ni in zo grote mate vind ik
3. roken is dus feitelijk vr mij een gewoonte, gelijk daj smorgens opstaat en je tanden poetst, gelijk je ma je zoveel jaren geleden voordeed, gelijk daj je beke opzet net vr je uitgaat....en ja als je niet uitgaat en niemand in je dichte nabijheid rookt, is het makkelijker om te stoppen met roken, en das ook mijn probleem, kga graag uit, dansje, praatje, drankje...vrienden die roken, echt ni easy vr te stoppen:)
wat me ook opvalt is, dat ik na het mtb echt gn zin heb in een sigaret, dus ergens werkt da ook wel positief tegen het roken:)
en ivm die stelling van roken-sporten van gobelyn, idd mensen sporten om conditie te verbeteren( mar niet iedereen vlgs mij),anders kan je zeggen dat mensen fruit eten om te vermageren, terwyl het gewoon is omdat ze het graag eten:) en rokers dan? rokende mtbers verbeteren ook hun conditie die ze door het roken laten afslebberen
de schade die roken aan het lichaam aanbrengt, werk je op een of ander manier af
nu gisteren, verre kennissen, een mevrouw van 56jaar, heel gezond, gaan 70-80km per dag gaan rijden, gingen drie dagen nr luik om daar te gaan rijden, harintfarct en hartstilstand,(gn rookster) zo een dingen zijn gewoon ongelooflijk,en dan denk ik, vr de tijd dat je leeft, met of zonder roken, waarom niet genieten, maar redelyk genieten dan eh
ik ben een veel te grote levensgenietster om dingen in mijn leven te laten vallen waarvan ikzelf niet 100procent achtersta
en ivm dat roken tov niet rokers
ik probeer zoveel mogelijk rekening darmee te houden, das minste watje kan doen
wachten met roken tot iedereen gdaan heeft met eten, vragen of het niet stoort,buiten gaan roken, rook andere kant laten opwaaien, zijn allemaal kleine dingen maar ze helpen:)
ja ik vind wel dat er heel wat zinnigs gezegd werd op dees topic
vr nog keer mijn bescheiden mening te zeggen
1.roken is ongezond
2.hoe start ne mens darmee?
idd jong, onervaren, dit en dat, invloed maatschappij zei iemand, kmoet zeggen, ik leerde het aan mn zus:)heel onbewust keer trekje gedaan, en ja vr je het weet, zit je aan het roken, ik probeerde al es te stoppen met roken, vier dagen hield ik het uit, maar min motivatie was er niet echt, gewoon kwou es proberen stoppen,zien wat het geeft, kweet de dag dat ik zwanger ben dat ik meteen stop, dan staat er een leven op het spel, en ja, zal iemand nu maybe denken, jouwleven staat nu ook op het spel als je rookt,...mja mar ni in zo grote mate vind ik
3. roken is dus feitelijk vr mij een gewoonte, gelijk daj smorgens opstaat en je tanden poetst, gelijk je ma je zoveel jaren geleden voordeed, gelijk daj je beke opzet net vr je uitgaat....en ja als je niet uitgaat en niemand in je dichte nabijheid rookt, is het makkelijker om te stoppen met roken, en das ook mijn probleem, kga graag uit, dansje, praatje, drankje...vrienden die roken, echt ni easy vr te stoppen:)
wat me ook opvalt is, dat ik na het mtb echt gn zin heb in een sigaret, dus ergens werkt da ook wel positief tegen het roken:)
en ivm die stelling van roken-sporten van gobelyn, idd mensen sporten om conditie te verbeteren( mar niet iedereen vlgs mij),anders kan je zeggen dat mensen fruit eten om te vermageren, terwyl het gewoon is omdat ze het graag eten:) en rokers dan? rokende mtbers verbeteren ook hun conditie die ze door het roken laten afslebberen
de schade die roken aan het lichaam aanbrengt, werk je op een of ander manier af
nu gisteren, verre kennissen, een mevrouw van 56jaar, heel gezond, gaan 70-80km per dag gaan rijden, gingen drie dagen nr luik om daar te gaan rijden, harintfarct en hartstilstand,(gn rookster) zo een dingen zijn gewoon ongelooflijk,en dan denk ik, vr de tijd dat je leeft, met of zonder roken, waarom niet genieten, maar redelyk genieten dan eh
ik ben een veel te grote levensgenietster om dingen in mijn leven te laten vallen waarvan ikzelf niet 100procent achtersta
en ivm dat roken tov niet rokers
ik probeer zoveel mogelijk rekening darmee te houden, das minste watje kan doen
wachten met roken tot iedereen gdaan heeft met eten, vragen of het niet stoort,buiten gaan roken, rook andere kant laten opwaaien, zijn allemaal kleine dingen maar ze helpen:)