Upgrade van 7-speed cassette naar 8-speed?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Cruzer
Mountainbiker

Post by Cruzer »

Ik heb hier ook even over nagedacht vorige maand, upgrade van 7spd naar 9spd. Nieuwe crank, ketting, shifters, achter-derr., achterwiel, cassette en werkuren. Maar na een kleine berekening toch besloten om voor een paar 100 Euro meer, gewoon een nieuwe fiets te kopen. Want voor die paar honderd euro meer heb je extra: een nieuwe vork, stuur, stuurpen, remmen, voorwiel, trapas, pedalen, banden, kader, zadelpen en zadel. (Ben ik iets vergeten?)
Nicoow201
Mountainbiker

Post by Nicoow201 »

Cruzer wrote:Ik heb hier ook even over nagedacht vorige maand, upgrade van 7spd naar 9spd. Nieuwe crank, ketting, shifters, achter-derr., achterwiel, cassette en werkuren. Maar na een kleine berekening toch besloten om voor een paar 100 Euro meer, gewoon een nieuwe fiets te kopen. Want voor die paar honderd euro meer heb je extra: een nieuwe vork, stuur, stuurpen, remmen, voorwiel, trapas, pedalen, banden, kader, zadelpen en zadel. (Ben ik iets vergeten?)
een kader ? :-D
Cruzer
Mountainbiker

Post by Cruzer »

Nicoow201 wrote:
Cruzer wrote:Ik heb hier ook even over nagedacht vorige maand, upgrade van 7spd naar 9spd. Nieuwe crank, ketting, shifters, achter-derr., achterwiel, cassette en werkuren. Maar na een kleine berekening toch besloten om voor een paar 100 Euro meer, gewoon een nieuwe fiets te kopen. Want voor die paar honderd euro meer heb je extra: een nieuwe vork, stuur, stuurpen, remmen, voorwiel, trapas, pedalen, banden, kader, zadelpen en zadel. (Ben ik iets vergeten?)
Een brilleke ? :P

Grapke he !! :wink:
Nicoow201
Mountainbiker

Post by Nicoow201 »

Cruzer wrote:
Nicoow201 wrote:
Een brilleke ? :P

Grapke he !! :wink:
jep idd, ik ga mij da toch is aanschaffen zenne :roll: #-o
Thys
Mountainbiker

Post by Thys »

Het hoeft niet per se zoo veel geld te kosten...
Voor €200 (VE) hebt ge al nen deore groep... die ge zelf kunt plaatsen blijft er dan enkel nog over om de nieuwe naaf (achterwiel) te laten spaken op uw oude velg (als da nog de moeite is)
Dan zijn ge voor minder dan €250 gesteld.
Nu een deftige MTB zit ge toch rap aan €700 en met het geld dat ge uitspaart koopt ge u nog nen deftige vork.

Tenzij ge alles nieuw lichter & beter wilt maar dit gaat dan zeker niet met een laag budget.
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

Inderdaad, 'k heb voor 130€ bij den duits LX shifters, LX cassette, 2 SRAM kettingen PG971 en Deore crankstel besteld. Koop je eens een fiets met LX materiaal, voor 700€ zul je toch al goed moeten zoeken

Gisterenavond geïnstalleerd, vanavond afwerken, morgen testen :-D
Cruzer
Mountainbiker

Post by Cruzer »

voor een paar 100 Euro meer, gewoon een nieuwe fiets te kopen
Zo heb ik het thuis toch aangebracht en ze geloofde mij. :lol:

Nu wel ne nieuwe fiets met 9spd LX-XT en HS-33 voor €765.
Post Reply