Welke banden hebben goede zijdelingse grip?
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
De kogel was al door de kerk door de keuze te maken voor Noby Nic. En deze morgen met Toon vertrokken voor een vuurproef. Wegens gebrek aan een tt in de buurt, de 3 lussen van Dessel gereden. (of toch bijna alle 3 wegens tijdsgebrek) Een ideale test want het was geweldig vettig met echte slijkstroken van honderden meters lang. Dit in combinatie met singletracks a volonté en verscheidene verbindingstukken op asfalt. Echt klimwerk zit er niet in doch enkele kleinere klimmen waren voldoende om een gevoel te hebben. En dit gevoel was fantastisch.
Voor en achter 2.7 bar ingepompt.
Op asfalt niet echt het gevoel dat ik er veel harder moest duwen.
Op de slijkstroken geweldig stuurvast.
Op de klimmetjes was het iets beter maar niet noemenswaardig.
Dan kwam de grootste uitdaging, de singletracks
. Mede door de vermoeidheid van Toon, maar toch ook door de NN, de kop genomen en zelfs een gat kunnen slaan op een singletrack. Dit was voorheen echt onmogelijk
!
Dus wat ik wou hebben, heb ik gevonden. Eindelijk.
Iets negatief kan ik niet echt melden maar ik denk wel dat vele deze band zullen aanzien als een winterband.
Voor en achter 2.7 bar ingepompt.
Op asfalt niet echt het gevoel dat ik er veel harder moest duwen.
Op de slijkstroken geweldig stuurvast.
Op de klimmetjes was het iets beter maar niet noemenswaardig.
Dan kwam de grootste uitdaging, de singletracks
Dus wat ik wou hebben, heb ik gevonden. Eindelijk.
Iets negatief kan ik niet echt melden maar ik denk wel dat vele deze band zullen aanzien als een winterband.
-
Campinabrother
- Mountainbiker
Post by Campinabrother »
Zijn vandaag met de club onze komende TT ook gaan verkennen (toevallig ook het Campinapad Dessel). Lag echt wel vettig (had ik niet verwacht). Ook geen problemen ondervonden met NN voor en RR achter. Het is wel zoals madness zegt: vele aanschouwen deze als winterbanden, en aangezien ik deze ook nog niet gebruikte in de zomer..afwachten dus. Ik laat ze in elk geval erop liggen.
Ik heb standaard op m'n Cube Acid Fast Fred banden staan.
Ikzelf weeg (klaar om te fietsen) zo'n 75kg, en de bandenspanning staat vooraan op 2.5 geloof ik, en achteraan op 3.2.
Nu had ik al eens bijna uit de bocht gevlogen bij het inslaan van een straat aan 20-25km/h max omdat m'n voorband wilde losbreken precies. Ik heb de controle teruggekregen, en dus niet gevallen of geschoven. Dit verschijnsel heb ik dan uitgelegd aan de fietsenboer, en die heeft me een michelin trail aangeraden om vooraan te monteren, dewelke ik dus ook heb gekocht.
En ondertussen terwijl ik m'n FF nog niet had vervangen door de Trail, fiets ik vandaag bij iets nat weer, dezelfde bocht door om m'n straat in te rijden, weeral 20-25km/h en m'n voorwiel schuift volledig uit. M'n pedaal raakt de bestrating waardoor ik m'n evenwicht terugwin, en zo geraakte ik gelukkig toch nog net door de bocht voor ik helemaal was gevallen.
Anyway, ligt dit nu aan m'n rijstijl? Is het een misvatting om met de MTB een straat aan 25/u in te rijden? Of zijn er nog wel meer die dit voorhebben met de FF? Ik hoop althans dat dit met de Trail minder snel zal gebeuren.
Ikzelf weeg (klaar om te fietsen) zo'n 75kg, en de bandenspanning staat vooraan op 2.5 geloof ik, en achteraan op 3.2.
Nu had ik al eens bijna uit de bocht gevlogen bij het inslaan van een straat aan 20-25km/h max omdat m'n voorband wilde losbreken precies. Ik heb de controle teruggekregen, en dus niet gevallen of geschoven. Dit verschijnsel heb ik dan uitgelegd aan de fietsenboer, en die heeft me een michelin trail aangeraden om vooraan te monteren, dewelke ik dus ook heb gekocht.
En ondertussen terwijl ik m'n FF nog niet had vervangen door de Trail, fiets ik vandaag bij iets nat weer, dezelfde bocht door om m'n straat in te rijden, weeral 20-25km/h en m'n voorwiel schuift volledig uit. M'n pedaal raakt de bestrating waardoor ik m'n evenwicht terugwin, en zo geraakte ik gelukkig toch nog net door de bocht voor ik helemaal was gevallen.
Anyway, ligt dit nu aan m'n rijstijl? Is het een misvatting om met de MTB een straat aan 25/u in te rijden? Of zijn er nog wel meer die dit voorhebben met de FF? Ik hoop althans dat dit met de Trail minder snel zal gebeuren.
- crazy ivan
- Mountainbiker
Post by crazy ivan »
Ik heb ook NN 1.8 steken voor in de winter, in de zomer is hij veel te smal, een RR 2.1 is met te veel druk al te smal in het los zand, een NN 2.1 is een goede aankoop als voorband, met RR achter als het weer te nat is,ik ben zeer tevreden over beide banden, en kan ze alleen maar aanraden 
- Kamikaze-Ian
- Mountainbiker
Post by Kamikaze-Ian »
sorry maar ik ben alles behalve tevreden van de zijdelinkse grip van de A/T ik ben al een paar keer onderuit gegaan, en heb zeker een paar keer per tocht moeten serieuze maneuvers doen om er niet onderuit te gaan in de bochten of ben ik te wild??? ook mogelijk, maar als ik op verhoogde bermen wil gaan rijden op landweggetjes dan geraak ik er ook zelden op dus voor mij GEEN A/T meer zijdelinkse grip = een dikke 0sintesibrother wrote:Ik en stumpy jumpy rijden nu ook al een tijdje met de michellin A/T!
We zijn er allezins zeer tevreden over. Ikzelf ben zeker tevreden over de goede zijdelingse grip.
Luchtdruk is vooraan 1.8 en achteraan 2.0 bar, zelf weeg ik maar een kleine 60kg. Banden zijn de vouwversie met binnenband!
Weet nog niet wat stumpy jumpy vindt van de zijdelingse grip8
greetz
TURNER GUY wrote:sorry maar ik ben alles behalve tevreden van de zijdelinkse grip van de A/T ik ben al een paar keer onderuit gegaan, en heb zeker een paar keer per tocht moeten serieuze maneuvers doen om er niet onderuit te gaan in de bochten of ben ik te wild??? ook mogelijk, maar als ik op verhoogde bermen wil gaan rijden op landweggetjes dan geraak ik er ook zelden op dus voor mij GEEN A/T meer zijdelinkse grip = een dikke 0sintesibrother wrote:Ik en stumpy jumpy rijden nu ook al een tijdje met de michellin A/T!
We zijn er allezins zeer tevreden over. Ikzelf ben zeker tevreden over de goede zijdelingse grip.
Luchtdruk is vooraan 1.8 en achteraan 2.0 bar, zelf weeg ik maar een kleine 60kg. Banden zijn de vouwversie met binnenband!
Weet nog niet wat stumpy jumpy vindt van de zijdelingse grip8
greetz
Zelfde opmerking bij mij. Ik heb ook een tijdje met Michelin A/T's gereden. De zijdelingse grip was in veel gevallen ver zoek. Ik ben erdoor al een paar keer onzacht met de grond in kontakt gekomen.
Ondertussen ben ik overgestapt naar Schwalbe Noby Nic 2,1. Prima banden. Ik ben dik tevreden van hun grip en tractie op verschillende ondergronden.
Ik had gezegd dat ik mijn ervaringen met de nn ging posten.
Het is geweldig. Idereen die mij kent weet dat ik een slak ben op de singletracks. Deze tijd is nu gedaan. Ik heb niks anders veranderd dan mijn banden en reeds van in het begin met een goed gevoel. Dit is enkel en alleen maar bevestigd door positieve ervaringen. Ik moet zeggen dat de rolweerstand niet top is op de verharde weg, maar in het bos of veld is daar niks van te merken. Ook geven ze een groot rijcomfort. Wat ook mooi meegenomen is.
Voila. Problem solved
(of zoiets in den aard)
Het is geweldig. Idereen die mij kent weet dat ik een slak ben op de singletracks. Deze tijd is nu gedaan. Ik heb niks anders veranderd dan mijn banden en reeds van in het begin met een goed gevoel. Dit is enkel en alleen maar bevestigd door positieve ervaringen. Ik moet zeggen dat de rolweerstand niet top is op de verharde weg, maar in het bos of veld is daar niks van te merken. Ook geven ze een groot rijcomfort. Wat ook mooi meegenomen is.
Voila. Problem solved