Decathlon fietsen

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Barteken
Mountainbiker
Location: Decathlon Rockrider 8.2 (2005) - Cannondale Rush 4 (Custom)

Post by Barteken »

De nieuwe 8.2 is er.... voor 999 euro heb je XT achter, Lx voor, Lx schijfremmen....
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Moeten we het topic nu niet omdopen, B Twin ipv Decathlon?
Ben Lee
Mountainbiker

Post by Ben Lee »

Persoonlijk vind ik hem op 't eerste zicht nie zo schoon ...

Image

Ben.
Matheos
Mountainbiker

Post by Matheos »

Vind het raar die mengeling van XT/LX, voor die prijs moet je toch gewoon full XT hebben. De Reba voorvork met poplock! is wel een forse verbetering tov de 8.1. Over schijfremmen ken ik niks, maar dat zal ook wel beter zijn. De kleur is nog niet zo slecht vind ik. Al bij al leuke fiets, maar nog 100€ te duur geprijst momenteel :wink:
Bosrider
Mountainbiker

Post by Bosrider »

Ik rij ondertussen bijna 2 jaar met een rockrider 9.3 model 2004. ik vind dit bikske de max en ben hier ook 100% tevreden mee. Ik moet wel zeggen dat ik hier al behoorlijk wat herstellingen aan heb laten doen.. hiervan waren 2 "fabrieksfouten". Een eerste was het gaatje onderaan het frame dat niet open was. Gevolg water in frame en BB kwam vast te zitten. Heb toen nieuwe BB incl cranckstel model 2005 gekregen in garantie. Een tweede was de achterdemper manitou Q die af en toe een druppel olie liet vallen... Dit probleem was gekend bij manitou en werd gratis vervangen door een Manitou radium.
Alle lagers in het neuf-systeem zijn ook in garantie vervangen. Hier was de oorzaak afstomen van de bike (heb ik ondertussen wel afgeleerd) Ik heb tot op heden nog geen euro kosten gehad aan deze bike. Ik vind de service daar prima. Wel ben ik ook van mening dat je best aan je Decathlon zelf sleutelt. Echt dure fietsen is niet direct hun specialiteit... maar ze werken wel aan hun service-kwaliteit. Ik heb in die twee jaar al heel wat verbetering mogen vaststellen en ze zijn daar altijd heel vriendelijk !
scale unlimited
Mountainbiker

Post by scale unlimited »

Die 8.2 lijkt me een goede bike voor een zeer goede prijs =D>

Dat matachtig paars kleur van het frame is niet echt mijn ding, maar in het echt ziet er een bike altijd veel schoner uit dan op een fotooke :-k :lol:

[quote] Vind het raar die mengeling van XT/LX, voor die prijs moet je toch gewoon full XT hebben. De Reba voorvork met poplock! is wel een forse verbetering tov de 8.1. Over schijfremmen ken ik niks, maar dat zal ook wel beter zijn. De kleur is nog niet zo slecht vind ik. Al bij al leuke fiets, maar nog 100€ te duur geprijst momenteel [/quote] [-X ](*,) #-o

@Matheos Ik ben nog nooit nen mtb tegengekomen voor minder dan 1000€ voorzien van full XT en een reba vorkske 8), deze fiets is prijs/kwaliteit één van de beste in zijn prijsklasse :wink:
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

IDD!!! denk dat je normaal voor een fiets met een reba en full xt al gauw 2000 € betaald!
Barteken
Mountainbiker
Location: Decathlon Rockrider 8.2 (2005) - Cannondale Rush 4 (Custom)

Post by Barteken »

Yep,

Heb me onlangs de 8.2 van 2005 aangeschaft. Toen verschillende merken afgelopen om te vergelijken maarre ge vindt er weinig met al de zaken van de RR op.... Om niet te zeggen geen....

Ondertussen rij ik er al een paar maand mee, en het is een goede bike... een heel goede zelfs.
janvier
Mountainbiker

Post by janvier »

Zelf ben ik ook op zoek naar een MTB en op dit moment gaat mijn voorkeur naar de Rockrider 9.1 of de nieuwe 8.2. Ik ben er nog niet goed uit welke de beste keuze is voor mij. Hardtail of fully....
janvier
Mountainbiker

Rockrider 9.1 of 8.2?

Post by janvier »

Ik zou me graag een MTB willen aanschaffen maar ben er nog niet uit of ik voor een hardtail kies of een fully. Ik heb snel last van mijn rug en dacht daarom in de eerste instantie aan een fully...Mijn budget dat ik er aan wil geven is max 1000 euro. Kan iemand mij meer tips geven ivm de keuze hardtail/fully en of de gekozen bikes ok zijn, merci.

Rockrider 8.2 :
http://www.decathloncycle.com/pages/pro ... prod_num=1

Rockrider 9.1 : http://www.decathloncycle.com/pages/pro ... prod_num=2
Last edited by janvier on Tue 28 Mar 2006 21:25, edited 4 times in total.
Post Reply