VT4-docusoap rond Meirhaeghe

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Awel, een man zoals den Filip, daar is mijn respect weer voor terug! :-?

Had ook mijn twijfels rond gans het gedoe, maar als the man himself het eens komt uitleggen, dat getuigt inderdaad van groot respect voor zijn supporters, dus... ik heb ook respect voor hetgeen hij beslist! Hij zal inderdaad zelf wel weten wat er goed is en wat niet!
Aan zijn repliek te zien blijft het sportieve het belangrijkste en dat is wat er telt!

Merci Filip voor den uitleg! :wink:
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Alé, ik ben blij dat het hier gedaan is met al die bevooroordeelde zever... Zoals ik al eerder zei, laten we eerst wachten tot de serie uitkomt op tv (in de hoop dát ze uitkomt)...

Thanks Filip! =D>
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

Zoals men gezien heeft bij Wellens en Wee ,dat is wel leuk maar niet echt possitief voor de deelnemers.
Ik ben een fan van Bart,gewoon omdat hij zo'n speelvogel is en af en toe wel eens tegen de schenen schopt,maar het was toch soms echt te gek voor woorden
vb massage waar alleen maar moppen getapt wordt kan niet bevorderlijk zijn voor een sportman
Diene pippo met zijn hogedrukmachien denkt dat hij in de bergen zit.
enzo voort.......
Als Meirhaege zoiets laat doen ben ik zeker dat het een andere kant opgaat.
Het zou een geweldige reclame "kunnen" zijn voor het mountainbiken wat alleen maar possitief is.
De centjes zullen voor onze Filip zeker welkom zijn.
Het hangt er alleen van af wat er in beeld gebracht gaat worden.
niels den MTBer
Mountainbiker

Post by niels den MTBer »

der zijn ier zo veel mensen negatief over ma da is toch cool we kunnen der nog iet uit lere en het zal belgie wat meer bekend maken met mtb !!!! :bounce:
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

vb massage waar alleen maar moppen getapt wordt kan niet bevorderlijk zijn voor een sportman
Diene pippo met zijn hogedrukmachien denkt dat hij in de bergen zit.
enzo voort.......

ja... geeft een beeld weer dat men een heel goede teamsfeer heeft. en het is een manier om de druk er wat af te laten.
vergeet ook niet dat men vaak de serieuze momenten gewoon eruitknipt, en geloof me, die zijn er meer dan wat je ziet op de tv. maar das niet interessant genoeg voor de tv mensen. gevolg is dat je vooral grappen en grollen ziet op tv.

maar : tijdens massages en op de slaapkamer, GEEN CAMERAS. en daar sloegen ze de bal serieus mis. net die momenten betekent voor een renner op dat niveau RUST.... en met een camera in de buurt kom je niet tot rust.

en ik ben vrijwel zeker dat die vlieger bij Filip niet opgaat.

voor Filip en zijn sponsors betekent een docusoap wel veel reklame en inkomsten. ook denk ik dat zowel sponsor als renner zo verstandig zijn, op bepaalde eisen te stellen, om de renner zijn hoognodige rust te gunnen.
stel je maar eens voor dat je bv een nederlaag hebt te verwerken, of gewoon een rotslechte dag op training, met een camera in de buurt kun je dat gewoon niet. want dan moet je wat alleen gelaten worden om even je zinnen te verzetten en opnieuw de batterijen op te laden. anders wreekt zich dat dikwijls enkele weken later. dat zijn maar momenten, maar o zo belangrijk.

FM is verstandig genoeg om een compromis te bekomen op dat vlak.

kzou zeggen aan Filip : neem je tijd en denk er eens rustig over na. over hoe en wat, als het door zou gaan.

succes Filip :wink:
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

'Reality-tv is boerenbedrog' kopte het nieuwsblad enkele dagen geleden (zaterdag). Marc Hoogsteyns, die enige tijd als producer werkte voor onder meer Stanley's route, zegt: "De kijker wordt voortdurend bij de neus genomen en alleen de zenders en productiehuizen verdienen er veel geld aan." Bij Peking Express werden er bvb. een paar 'saaie koppels' uitgezwierd door een lift te arrangeren voor een paar 'interessante koppels'. Een deel van de kandidaten werd op een bepaald moment per helikopter naar 4000 meter gevlogen. Waarschuwende sherpa's werden afgewimpeld, kotsende kandidaten leverden 'sprankelende' tv op, er gebeurden ook enkele ongevallen met vluchtmisdrijf, etc.

Wuyts noemde Wellens en wee in focus trouwens rotzooi (of iets in die zin). Ook die reality- of docu-soap is natuurlijk en inderdaad rotzooi- boerenbedrog in die zin dat hij absoluut geen realistisch beeld geeft van het leven van een profrenner (wat ook wuyts kritiek was, geloof ik).

Er moet echter een onderscheid gemaakt worden tussen de boel tot op zekere hoogte beduvelen (dat zal de doorsnee kijker sowieso een zorg wezen: die kijkt doorgaans meer voor de soap dan voor de 'reality') en dingen als vluchtmisdrijven en kandidaten een 'hoogteschok' bezorgen (werpt imo ook een zeker licht op dat goedlachse ex-studio brussel mens). Het eerste zou niemand echt mogen verwonderen (het blijft tenslotte soap), het tweede zou dat wel moeten doen.

Wat mij betreft bestaat er ook een verschil tussen dingen als stanley's route of dat peking ding (waar ik nooit of te nimmer naar kijk) en de wielersoaps. In het eerste geval draait het helemaal rond menselijke verhoudingen (versies van big brother in extreme situaties), in het tweede geval krijg je tenminste nog een (vertekend) beeld van het leven van (aspirant) wielrenners. En dat is nog altijd (nu ja: bijna altijd) beter dan niks (of, erger nog, dan een of andere échte soap).

Laat maar komen dus, die 'allé, allé Meirhaeghe' :wink: Ik ben er trouwens van overtuigd dat we in die docu-soap geen clowneske en puberale toestanden zullen/zouden zien zoals in de andere wielersoaps.
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

:roll: vandaag stond in HLN dat de soap er komt en rond september op de buis is te zien .

Filip zegt wel dat hij beslist waar ,wanneer en hoelang er gefilmd wordt.
:wink: Mss dat de sport zo meer in beeld komt??
Guest

Post by Guest »

amaai een soap rond meirhaeghe!!!!
zoveel te duister je bent zoveel te meer aandacht en zelf tv programmas je krijgt!!!
zie ook; de pfaffs,de planckaerts en xavier van big brother
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

The Metalgod wrote: zoveel te duister je bent zoveel te meer aandacht en zelf tv programmas je krijgt!!!
En? Hoeveel heb jij er dan gekregen?
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

de pfaffs,de planckaerts en xavier van big brother

deze worden dan ook gemaakt door Programmas voor Algemeen Nietsnut.
of hoe leeg de inhoud van een programma kan zijn :)
vooral bij BB zijn ze laag gevallen.... een melkoe zonder melk... misschien ook wel zonder koe :lol:
Post Reply