no more frisdrank!
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
-
stef78
- Mountainbiker
na een tocht eet ik meestal nen biefstuk...

daar zitten enorm veel eiwitten in, 22gr per 100gr. en eiwitten zorgen voor een goed spierherstel. koolhydraten zjn uiteraard ook belangrijk, zoals reeds gezegd : de reserves terug aanvullen. het eerste uur na de inspanning gaat de opname van koolhydraten het snelste, dus de reserves worden op die moment het snelste terug aangemaakt.
ben onlangs wat boeken gaan halen over voeding (om het allemaal een beetje veilig te doen verlopen) en één van de boeken zei ook dat het heel belangrijk is om de eerste 12-24 uur na een intensieve inspanning (wedstrijd) de koolhydraten aan te vullen, men spreekt van 600gr koolhydraten, lijkt me veel, sta ik nogal sceptisch tegenover...
anyways, ik weet allemaal nog niet hoe het juist in elkaar zit maar van hetgeen ik nu weet is dat het lichaam maximum 60gr koolhydraten per uur kan verwerken, dus dan zie ik ni echt in waarom ge voor een tocht van 2uur 300gr koolhydraten moet gaan binnenspelen
over wat er in voeding nu juist zit : http://www.watziterin.nl/
je moet echt eens gaan zien naar die link, heel interessant. gisteren ontdekt en al het één en ander opgestoken.
daar zitten enorm veel eiwitten in, 22gr per 100gr. en eiwitten zorgen voor een goed spierherstel. koolhydraten zjn uiteraard ook belangrijk, zoals reeds gezegd : de reserves terug aanvullen. het eerste uur na de inspanning gaat de opname van koolhydraten het snelste, dus de reserves worden op die moment het snelste terug aangemaakt.
ben onlangs wat boeken gaan halen over voeding (om het allemaal een beetje veilig te doen verlopen) en één van de boeken zei ook dat het heel belangrijk is om de eerste 12-24 uur na een intensieve inspanning (wedstrijd) de koolhydraten aan te vullen, men spreekt van 600gr koolhydraten, lijkt me veel, sta ik nogal sceptisch tegenover...
anyways, ik weet allemaal nog niet hoe het juist in elkaar zit maar van hetgeen ik nu weet is dat het lichaam maximum 60gr koolhydraten per uur kan verwerken, dus dan zie ik ni echt in waarom ge voor een tocht van 2uur 300gr koolhydraten moet gaan binnenspelen
over wat er in voeding nu juist zit : http://www.watziterin.nl/
je moet echt eens gaan zien naar die link, heel interessant. gisteren ontdekt en al het één en ander opgestoken.
-
Klippel San
- Mountainbiker
Post by Klippel San »
Vooral die frieten nie vegeten!!!
Onze belgische trots en mijn commerce.
BTW iedereen welkom hé.
BTW iedereen welkom hé.
-
Klippel San
- Mountainbiker
Post by Klippel San »
Thats the spirit.Max Power wrote:ik ga elke week heel plichtsbewust twee keer naart frituur. AlsjeblieftFriet Rider wrote:Vooral die frieten nie vegeten!!!
BTW iedereen welkom hé.
-
Klippel San
- Mountainbiker
Post by Klippel San »
't leven kan toch schoon zijn hé. 't es nen obby
. Zoelang het plezant blijft blijft het duren anders wordt het een droeve zaak zelle. 
- Bobke#77
- Mountainbiker
Sinds ik vorig jaar klierkoorts heb gehad en ook men lever ernstig gestoord was, Kan ik niet meer tegen frisdrank.
Als ik nu bv een uur voor ik ga lopen of ga fietsen een glas koolzuurhoudende frisdrank drink dan krijg ik na een kwartiertje steken aan men lever...
Dus voor mij ook bijna geen frisdrank meer
Als ik nu bv een uur voor ik ga lopen of ga fietsen een glas koolzuurhoudende frisdrank drink dan krijg ik na een kwartiertje steken aan men lever...
-
Klippel San
- Mountainbiker
Post by Klippel San »
Zonder frisdrank gaat het ook zelle, ik drink bijna nooit frisdrank, het is een manier van leven denk ik. Frisdrank heb je niet nodig hé om verder te leven. Er zijn ergere dingen dan nee te moeten zeggen tegen frisdrank en tis nog gezond ook.Bobke#77 wrote:Sinds ik vorig jaar klierkoorts heb gehad en ook men lever ernstig gestoord was, Kan ik niet meer tegen frisdrank.