Filip Meirhaeghe Back in business

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Post Reply
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

Een derde plaats (in let's dance ).

:) is weer wat anders, maar moet kunnen :-D

en dan zeggen ze dat wielrenners enkel kunnen fietsen :wink:
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Sunn xtreme wrote:inderdaad kan je niet weten wat er gebeurd is.
ze zijn overleden door juist niks te gebruiken (ook toegelaten middelen) en 140 wedstrijden per jaar te rijden... en verder dagelijks trainen enz.. teveel dus

remeber Festina-zaak : dat soort toestanden moeten ook absoluut geband worden. dat had niks met uitzonderlijke zorg te maken, maar zuiver misbruik.

tis idd uit de hand handgelopen, helaas zondigen de redelijk wat topsporters ooit, en soms loopt er een tegen de lamp. dat is in geen geval goed te praten. en dan heb je media toestanden :( epo (bloed en zuurstofverrijkend)is geen versterkend middel in de zin van spierkracht (bv anabolicas), en gelukkig maar. want daar gebeurden heel veel ongelukken mee. die dingen moeten verdwijnen en enkel bij zwaar zieke patienten ter beschikking zijn, waarvoor het eigenlijk ontworpen is.

vandaar dat ik een algemene uitleg gaf wat een oplossing voor zulke problemen - en soms met gevolg - zou kunnen zijn.
een voorwaarde die men zeker zou moeten aan toevoegen is dan de sporter een tijdje op non actief zetten, zodat hij sneller herstelt onder medisch toezicht.
dat is tegenover iedereen fair in de sport.
maximum een 90 wedstrijddagen, meer trainen en meer rusten is de sleutel tot succes om het misbruik te bannen. en je krijgt minder ongelukken (hartproblemen).

iedereen heeft er voordeel bij, en het geeft ook meer glans aan de sport.
Nu kan ik U al veel beter volgen, ik geef U zelfs gelijk :wink:
Maar zolang de knikkers moeten rollen zal het spijtig genoeg een nobele gedachte blijven. Daar zou B.B. zich beter eens mee bezighouden dan zich gratuit te profileren op het songfestival met onze centen.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

yup inderdaad.

---------------------
alleen beetje veel gedoe geweest omdat het anders overkwam dan ik bedoelde. mja, tis niet altijd makkelijk dat soort dingen duidelijk te stellen.
:-D

dit weekend :
http://news.caribseek.com/set-up/exec/v ... &num=21768

beter dan de koude hier :)
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Allè,ge gaat nog vrienden worden :wink: :lol: :lol: :lol:

(btw:Lijkt erop dat Bruylandts + een aantal andere Kempenaars weer tegen de EPO lamp is gelopen,'t seizoen is nog niet bezig voor hem!)
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

P° wrote:Allè,ge gaat nog vrienden worden :wink: :lol: :lol: :lol:
United we stand :-D
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

dave woont niet erg ver van hier... bij hem ging het niet om epo, wel om andere zaken. intussen hebben ze al een deel terugegeven... tzou me wel verbazen, want die jongen zag enorm uit naar de wedstrijden, en ik kwam hem tientallen keren tegen op training... wim omloop woont een 7km hieraf, tzal afwachten zijn...

als het maar weer geen mediashow word zoals met VDB, .. in Dendermonde zijn ze wel op hun gezicht gegaan toen, want later bleek dat het niet eens over echte verboden middelen ging.

in elk geval : als het zou kloppen, dan is het misbruik, en handelen op eigen houtje... eigen schuld dikke bult zeg ik dan.

in totaal over een paar weken zijn er in dit arrondisement al een 25 tal huiszoekingen geweest. maar gelukkig niet allemaal wielrenners :D
wat me wel opviel in het nieuws, was dat er weer op de wielrenners werd gedrukt, terwijl 95 % van alle onderzochten of bodybuilders zijn, of veelal dealers en mensen met een behoorlijk zwaar gerechtelijk verleden. maar daar zwijgt men weer over.

het zit zo : maanden geleden hebben ze hier in de streek een dealers, of enkele' in hormonen en allerhande opgepakt. het heeft even in het regionale nieuws geweest meer niet.
ik denk dat nadien meerdere zijn opgepakt, en dat deze actie daar nog een gevolg van is. het gerecht moet nu uitzoeken wie wat, en hoe, en wie opbiecht, of een andere er inluist zonder medeweten,.. een heel gedoe dus.

tja...

stel dat Dave Bruylants zich 'weer' zou bezondigen..dan kan ik enkel zeggen dat het een dikke stommerik is.
met 'weer' bedoel ik, dat ze vorige keer nooit effectief bewezen hebben dat hij genomen had, maar werd geschorst en veroordeelt op basis van vermoedens - zoals meestal het geval is (hematocietstijging is niet altijd epo gebonden) . de zaak Beke legde de toch wel zware mankementen van de test bloot... kortom : conclussie was dat de Belgische uitvinders en labos, zowat alle organisaties hebben voorgelogen om hun patent op een 'waterdichte test' veilig te stellen.
met toch wel een aantal onterechte verwoestingen van carrieres.
Ben Lee
Mountainbiker

Post by Ben Lee »

Sunn xtreme wrote: dit weekend :
http://news.caribseek.com/set-up/exec/v ... &num=21768

beter dan de koude hier :)
Dit is de officiële site!

http://www.mtbworldcupcuracao.com/

en dit leek mij ook een interressante site .... een idéétje voor een vakantie?

http://www.curacaobiking.com/

Ben.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

maandag 19 juli 2004 | Bron: belga
BRUSSEL - Wielrenner Dave Bruylandts (Chocolade Jacques) is betrapt op het gebruik van dopingmiddel epo. De wielrenner testte positief tijdens een controle buiten competitie. Dat heeft Bruylandts vanmiddag op een persconferentie bevestigd.

dus wel degelijk betrapt op EPO

Die hoge hematocrietwaarde was van een vorige keer
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

bevestigd dat hij positief was inderdaad. toch bleef hij beweren dat het normaal niet kon. hoe of wat zal niemand ooit juist weten... in elk geval is het een goede zaak dat is aangetoond dat de test helemaal niet waterdicht is, en dat ze hem moeten (en dat ook doen) verbeteren.
voorlopig afwachten wat de resultaten worden..deze week zal er allicht al enig nieuws komen.

indien ja op eigen houtje : schorsing en fin de carriere. zou zonde zijn want hij is wel degelijk een heel goed renner, zonder zich te bezondigen.

...weer eens verder kijken naar de MTB resultaten :D
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

Kunnen we hier effe on-topic blijven aub. Heb gaat hier omtrent Filip back in business en niet over Dave Bruylandts.

dank u
Post Reply