jullie droombike

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Ben Lee
Mountainbiker

Post by Ben Lee »

Als ik een droombike moet kiezen voor mijn gebruik, moet ik zeggen dat ik gisteren mijn droombike gekocht heb!

Image

Als geld geen rol zou spelen ... deze:

Image

Ben.
Galibier2646
Mountainbiker

Post by Galibier2646 »

cavani wrote:Wat is er dan zoveel beter aan ,buiten een soms middelmatige afmontage?
En voor je de vraag stelt,ja ik heb met deze merken gereden.
:wink: try them , you will see
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Frame: Giant XTC Composite Medium (nu: XTC Alu)
Voorvork: FOX F100X of RS Reba WC (nu: SR Suntour XCP75LO :oops:)
Shifters: Sram X0 triggers (nu X9 triggers)
FD: Sram X-gen (nu: fucking deore)
RD: Sram X0 (nu: X9)
Cassette: Sram PG991 Red spider (nu: 950)
Ketting: Sram PC991 (ok)
Cranckset: Shimano XTR (nu: FSA V-drive met nieuwe, lichtere trapas)
Remmen: Formula Oro K24 of Avid Juicy 7 (nu: Giant MPHIII)
Naven: DT Swiss 240S disc (nu: DT Swiss Onyx)
Velgen: DT Swiss XR4.1d (ok)
Spaken: Sapim CX-ray (nu: DT Swiss Revolution black 1.8 )
Banden: Maxxis Flyweight (nu: Maxxis Ignitor)
Binnenbanden: Maxxis Flyweight (nu: Maxxis Ignitor)
Bar ends: XTX Alu short (nu: Pro)
Zadelpen: Ritchey WCS Carbon (nu: Giant alu)
Stuur: Ritchey WCS Carbon OS flat (nu: Giant alu)
Stuurpen: Ritchey WCS OS (nu: Giant alu)
Zadel: Selle Italia SLR C64 (nu: unkown)
Grips: Ritchey WCS (nu: Giant grips)
Bidonhouder: Tacx Toa Carbon (nu: alu)

Da is het doel :-D
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Galibier2646 wrote:
Genius wrote:Ik snap niet hoe iedereen hier als "droombike" zo'n specialized of trek
heeft ofzo. En dan nog zo standaard afgemonteerd ook. Moest ik een droombike kiezen zou die van het eerste onderdeel tot het laatste toch wel redelijk exclusief zijn. Want als je genoeg geld neerlegt heb je direct zo'n bike met volledig xtr en een foxke. Maar mijn droombike moet toch wel uniek zijn en niet makkelijk te krijgen. Want anders, wat heb je dan aan zo'n dure bike...als iedereen er mee rondrijdt?
Dit zijn dan ook wel de 2 topmerken die met kop en schouders boven de concurrentie uitsteken.
Tja, ik weet niet of er nog iets beter op de markt is dan Xtr of Xo, en wat vering betreft is volgens mij Fox ook nr 1, dus ja tamelijk standaard maar wel The Best
Zegt de persoon die zelf toevallig met één van deze merken rondrijd :roll: . (en van elk ander merk waarschijnlijk een bike in de garage heeft staan want ik zou niet weten hoe je anders zo'n conclussie kan trekken)
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Galibier2646 wrote:
cavani wrote:Wat is er dan zoveel beter aan ,buiten een soms middelmatige afmontage?
Lees en dan zie je dat hij met deze merken gereden heeft #-o
Galibier2646
Mountainbiker

Post by Galibier2646 »

Rikske wrote:Zegt de persoon die zelf toevallig met één van deze merken rondrijd :roll: . (en van elk ander merk waarschijnlijk een bike in de garage heeft staan want ik zou niet weten hoe je anders zo'n conclussie kan trekken)
Ja logisch, ik ga me toch geen fiets aanschaffen waarvan ik persoonlijk vind dat die van mindere kwaliteit is. 8)

Nu goed, ik ga hier geen, polemiek starten hoor want dit zou kunnen uitlopen op een zinloze discussie.
....over smaken en kleuren... en mijn kind schoon kind...., nietwaar :wink:
Last edited by Galibier2646 on Thu 23 Mar 2006 15:10, edited 1 time in total.
Galibier2646
Mountainbiker

Post by Galibier2646 »

kawa wrote:
Galibier2646 wrote:
Lees en dan zie je dat hij met deze merken gereden heeft #-o
Juist daarom :wink:

In verschillende posts laat betrokken persoon voldoende zijn afkeur blijken voor beide merken.
Iets zegt me dat dit geen objectieve mening is.

No offence :wink:
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

no offence, maar een objectieve post is hier op het forum zowieso zééér ver te zoeken.

Persoonlijk heb ik ook een probleem met het kuddegedrag van veel bikers. Ik heb al meet veel merken gereden en toegegeven, speci is goed maar steekt er zeker niet met kop en schouders bovenuit.

In feite, dat iedereen maar blijft voortdoen zoals ze bezig zijn. Dan blijft de mijne tenminste een specialeke :roll:
Nee serieus, niets tegen specialized. Maar er zijn nog veel andere merken die zeker ook de moeite zijn. Tegenwoordig kom je op 1 tt waar mischien 700 man starten 180 keer dezelfde bike tegen, en dat vindt ik als liefhebber van mooi materiaal zéér spijtig want op den duur raak je er gewoon op uitgekeken. En een ander kleurtje maakt nu ook het verschil niet hé

En ik noem nu specialized, maar Trek en zelfs Cannondale (hoewel tegenwoordig in mindere mate) zijn zeker niet veel beter.
cavani
Mountainbiker

Post by cavani »

Objectiviteit is in deze weinig of niet van toepassing,zowel voor u als voor mij,met als kleine nuance dat ik,jaarlijks,van fiets verander.
Zonder afbreuk te willen doen aan de vele rijders van een dezer merken,mag ik toch erop wijzen dat op sommige types ,en merken ,de onderdelen niet in verhouding zijn tot de gevraagde prijs.Dit heeft niets te maken met mijn al dan niet vermeende aversie betreffende deze merken,enkel een objectieve vaststelling.
Voor de rest,als jij tevreden bent,veel geluk.
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Galibier2646 wrote:
Rikske wrote:Zegt de persoon die zelf toevallig met één van deze merken rondrijd :roll: . (en van elk ander merk waarschijnlijk een bike in de garage heeft staan want ik zou niet weten hoe je anders zo'n conclussie kan trekken)
Ja logisch, ik ga me toch geen fiets aanschaffen waarvan ik persoonlijk vind dat die van mindere kwaliteit is. 8)

Nu goed, ik ga hier geen, polemiek starten hoor want dit zou kunnen uitlopen op een zinloze discussie.
....over smaken en kleuren... en mijn kind schoon kind...., nietwaar :wink:
Ik wil er alleen maar op wijzen dat iemand die zo'n uitspraak doet als die van u (nl. Dit zijn dan ook wel de 2 topmerken die met kop en schouders boven de concurrentie uitsteken ) dit eigenlijk alleen maar kan weten indien hij van elk ander merk met een bike uit dezelfde (prijs)klasse onder dezelfde omstandigheden heeft gereden, een bijna onmogelijke opdracht met andere woorden.

Hierom zou ik in uw geval uw uitspraak een beetje nuanceren door er bijvoorbeeld "volgens mij" voor te zetten.
(ik weet het, ik ben aan het muggeziften, maar zoals jezelf zegt "mijn kind schoon kind", en ik kom nu op voor mijn kind :wink: )

P.S. Volgens mij zijn er toch een paar merken waar je voor een beduidend kleiner bedrag met méér fiets naar huis gaat, bijvoorbeeld bij Cube of Merida (deze laatste is "toevallig" mijn keuze :wink: ).
Post Reply