Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Sunn Xtreme
Expert

Herenatls - Bloso

Post by Sunn Xtreme »

een mooie route, wellicht bij de meesten bekend.
toch is het mogelijk dat deze weer gaat gewijzigd worden.

de mooie singletracks die je tegenkwam, die zijn de laatste maanden - door ontbossing - herschapen in een chaos.
veel stukken zijn helemaal kapotgereden, heel veel bomen zijn weg, waardoor de mooie singletracks liepen. ook bepaalde delen zijn zo beschadigd dat ze zelfs geen pad meer ziet.

juist dat waren de mooiste delen van heel de route.

hopelijk vinden ze een mooi alternatief, al zal het niet makkelijk zijn.
het kan ook zijn dat vrijwel alles weer via de brede brandgangen zal gaan, wat het erg saai en onaantrekkelijk maakt.

we zien wel.
XeRpiO
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp 2006 / Fox / Sram / Avid / DT Swiss / Thomson

Post by XeRpiO »

Dat ze der mer nie te veel aan veranderen [-X , want ik vind dat een plezant toerke.
Als ze der dan iets aan veranderen dat ze dan maar zeker niet die brede brandgangen gaan gebruiken, want dan is de lol der wel totaal af.
Stud
Mountainbiker

Post by Stud »

Zijn dat die singletracks op de groene route? Ik ben daar woensdag 15/3 nog geweest, voor de eerste keer, en ik had toch geen enkel probleem om de route te volgen? Bovendien vond ik ze fantastisch goed berijdbaar! Verander er aub niet teveel aan! [-X
S-WORKS BIKER
Mountainbiker

Post by S-WORKS BIKER »

oei das ni goe, dan moeten ze het parcour van de winterduatlon ook veranderen #-o
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

er zijn stukken goed berijdbaar, maar de bomen stonden veel dichter op elkaar, en dan was het wat stuurwerk en wat technischer draaien.
nu er veel gekapt is tussenin, valt dat grotendeels weg.
je kan wel goed draaien, maar dat wat technischer stuurwerk valt weg.
het was al niet veel, maar het maakte het wel heel tof.
verder zijn er een aantal stukken waar de singletracks voordien smal waren, nu dreigt het een te worden (door het kapwerk) waar je met 3 naast elkaar kan.
en andere stukken zijn er echt slecht aantoe.

voordien diende je op de singletrack te blijven, snel binnendoor ging niet.
probleem nu is dat je langs alle kanten binnendoor kan schieten, wat veel zal gebeuren. de singletrack (wat ervan over is) dreigt zo geheel te verdwijnen.
dat brengt ongetwijfeld nog meer schade mee naast de oorspronkelijke track.

een aantal jaren geleden, heeft men de toen oorspronkelijke route gewijzigd na het uitdunnen van het bos. dit om het zichzelf wat te laten herstellen.

er bestaat dus een reeel grote kans dat dit ook gaat gebeuren. er is ook al een paar keer over gepraat om wat anders gaan uit te stippelen.
tzal nog wel zeker een tijdje duren, gezien er nog overleg en goedkeuring moet zijn van de groendienst en de gemeenteraden.

kvind het een beetje zonde, want het was zeker een van de mooiste tracks in de Kempen.
dus wij allen hopen dat dan toch een mooi toertje uit de bus komt.
polepo
Mountainbiker

Post by polepo »

En wat als de weg Turnhout-Geel (noord-zuidverbinding???)word doorgetrokken,gaat die dan niet dwars door de route?Hopelijk word ze niet ingekort dan.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

ja idd. maar dat is maar een stukje van de blauwe route dan.
ben woensdag nog even gaan rijden. de singletrack zijn goed berijdbaar. maar alle bochten worden afgesneden :evil: waar je toch eens moest remmen rijden ze nu rechtdoor. [-X toen ik iets meer als een jaar begon met tmb was dit gewoon zalig. nu...nu moeten ze er met hun fikken afblijven of een andere singletrack uitstippelen.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

welke "kuil" bedoelen jullie? op de blauwe route?daar zijn toch geen kuilen.
Filip van Nijlen
Mountainbiker

Post by Filip van Nijlen »

ghost rides on wrote:welke "kuil" bedoelen jullie? op de blauwe route?daar zijn toch geen kuilen.
Den "holle pad" zoals ze zeggen tss Lichtaart en Kasterlee is toch ne grote kuil waar onderaan veel en diep slijk ligt dat bijna nooit weg gaat!
Bijna iedereen houdt daar links boven.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

yup inderdaad... thet trekt op niks meer. en doordat er nu vooral word afgesneden, word het allemaal maar rechttoe rechtaan.. wanneer de ondergrond uitgedooit is en wat droger, dan merk je hoe slecht bepaalde stukken zijn door al dat gekap.

ik weet nog heel mooie stukken met draai en keerwerk / singletacks, en ook wat stompen :). het zijn stukken waar ik vroeger al reed toen ik pas koerste.
ze hebben der lang bomen enz in de weg gelegd, en er is ook veel bina dichtgegroeid.
dus ik vrees dat ze daar niks van gaan maken, beetje zonde want het zou een heel mooi alternatief zijn... en een mooier parcours dan nu al was.
minder brede paden, heel veel singletrack met bochtenwerk, op en af enz...

mja..afwachten wat ze gaan doen, maar het zal nog een tijd duren.
Post Reply