Waasmunster - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

er is een TT in Kalken
een goeie 10km vanuit Lokeren
Guest

Re: Waasmunster - Bloso

Post by Guest »

Ben hier net komen wonen (sinds januari 2006),
Ik kom van het brusselse, dus was zo al onder de indruk van de streek.
Elke morgen paseren hier mountainbikers dus ik kreeg de smaak wel te pakken. Vroeger altijd met coursfiets gereden. Heb me vorige week mtb gekocht.

Dit was dus mijn eerste parcour dat ik gevolgd heb. Heb ze meteen alle 3 achter elkaar gedaan. Vond ze niet zo zwaar. De rode is wel de leukste, daar heb ik een paar keer het gevoel gehad dat ik mountainbike nodig had. De rest is teveel asfalt voor mij. Nadien dan nog eens conditie getest en na de 35km nog naar Dendermonde gereden en terug. Was blij te weten dat dit nog vlot ging.

Als er zijn dat mij hier wa tips kunnen geven in de omgeving voor andere wegskes te volgen, of als er zijn die eens kunnen meerijden, zou wel leuk zijn.

Op zn Brussels: Kzen nog n bleuke mo kgeef ni gou af !!!!
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

Doe deze route regelmatig vanuit Lokeren, in totaal 60km
Door een paar stukken te vervangen is dit een mooi trainingsparcours geworden, een tourtocht waardig

'k heb ondertussen al redelijk wat asfalt kunnen vervangen door mooie offroad stukken
enkele voorbeelden :

Op de groene lus
Als je terug over de autostrade rijdt, kun je rechts het gras in en via een singeltrack bergop ipv op de baan, dan over het voetpad de brug over en dan via een technische afdaling met een jump over een beekje direct het bos in, 200m verder zit je terug op de route

Op de blauwe lus
Deze bevat veel te veel asfalt maar kun je veel leuker maken
In het begin van de blauwe lus moet je plots links een paar trappen op gevolgd door een lange tijd asfalt

rij echter 20m verder rechts omhoog, dan eerste straat links naar beneden, steek de baan over en sla een beetje verder links in (singeltrack, vlak naast een huis op een oprit), een beetje verder op de kiezels naar rechts en direct weer links, volg nu gewoon steeds rechtdoor (offroad) tot je uit een bosje komt (met paaltjes) op een T-splitsing, neem hier links , op het einde wacht je een klimmetje op kasseien, je waant je eventjes in de vlaamse ardennen, op de weg links en dan rechts omhoog het veld in (je zit terug op de blauwe route)

Daarna volgt er een lang stuk asfalt, als je op het einde op die drukke weg naar links moet, rij je gewoon rechtdoor, hier je redelijk wat snelheid maken, dan eerste wegje naar links (kan modderig liggen), na dit stuk kun je rechtdoor om zo terug op de route uit te komen, je kan hier echter ook naar rechts om zo beneden aan de durme dijk uit te komen (je snijdt hiermee een groot stuk van de dijk af)

op de rode lus
als je na die licht hellende offroad strook naast de autostrade op de weg uitkomt rij je naar rechts ipv links, vlak voor de brug over de E17 kun je links een singeltrack inslaan naar beneden, let hier wel een beetje op dat je niet op de E17 beland. Je komt dan uit op het motorcross parcours, kan wel heel zwaar liggen! een beetje verder naar links en je zit terug op de rode route
Dit is wel een leuk stuk maar je verliest wel een groot stuk van de rode route (wel veel asfalt)

Zo zijn er hier en daar nog wel wat stukken bos die ik erbij neem maar dan ben ik nog een uurtje bezig.
Waasmunster biedt echter nog veel meer stukken die ik ook nog moet ontdekken vrees ik.

Waasmunsterse bikers, reageer maar
Guest

Post by Guest »

Triple-T wrote:Doe deze route regelmatig vanuit Lokeren, in totaal 60km
Door een paar stukken te vervangen is dit een mooi trainingsparcours geworden, een tourtocht waardig

Zo zijn er hier en daar nog wel wat stukken bos die ik erbij neem maar dan ben ik nog een uurtje bezig.
Waasmunster biedt echter nog veel meer stukken die ik ook nog moet ontdekken vrees ik.

Waasmunsterse bikers, reageer maar
wanneer ga jij zoal biken? laat maar eens weten wanneer je deze parcours nog eens doet.

maar toch al bedankt !!!
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

De komende weken is er niet echt een tt in de geburen,misschien eens wat volk optrommelen voor deze tocht te doen : ik doe alvast mee :wink: !
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

Meestal zaterdag of zondags wanneer er geen TT in de buurt is, die meer biedt dan Waasmunster of als ik te weinig tijd heb om me te verplaatsen met de auto

Dit weekend waarschijnlijk naar kortrijk of overijse
Weekend daarna RVV - 75km
Misschien de week erna

'k laat wel iets weten
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Bij gebrek aan tt (Aanbod is de laatste tijd wat magertjes niet?) zal ik zondag de route gaan rijden maar dan vroeg,moet nl.om 12 u terug thuis zijn,dus vertrek rond 9 u vanuit Beveren via stukje Bloso-Kruibeke(vanaf de Klok via Schelde-en Durmedijk naar Waasmunster.
Enne,ga rustig een 60 a 70 km rijden want de laatste weken bolt het niet :oops:
Simp
Mountainbiker

Post by Simp »

Ook leuk om te rijden is op de tussendijk aan del Mare (aan het molsbroek) als je daar oprijdt langs die taverne kom je uiteindelijk uit aan de dijk langs de durme/molsbroek, om daar op te raken moet je wel even een steil stukje op en dan direct links, de dijk blijven volgen totdat je aan de brug van de E17 bent, daar rij je onder, maar in plaats van links weg over de asfalt, rij je rechtdoor op een onverharde dijk, waar je als de wind tegenzit kunt doodgaan. Die blijf je volgen, voorbij een huisje voor een sluis, daar ook rechtdoor, je kronkelt dan wat op asfalt aan enkele meren totdat je weer op een kort stukje onverharde weg komt met een steil padje, daar rij je af en dan zit je op de oude terreinen van de manta, na dat padje direct links en zo het steengruis volgen tot aan de baan, daar kan je dan oversteken en dan kom je in een superzwaar vals plat stuk met mul zeezand (in de zomer) en dan zit je op de rode route. Vooral interessant als je via Lokeren komt.

Lang geleden dat ik deze route nog eens heb gereden zoals het hoort, ik heb de gewoonte om stukjes af te snijden of er bij te nemen.
pikethebike jr
Mountainbiker

Post by pikethebike jr »

Vandaag de drie lussen van Waasmunster bloso nog eens gereden.
Tof parcours, maar onverlaten hebben weer eens een deel van de pijltjes weggenomen of omgekeerd.
Er waren problemen zowel op de groene als op de blauwe lus.
De rode lus was ok.
Ik weet niet wat die paljaskes daar zo plezant aan vinden.
Verder een toffe namiddag gehad.

Pike
Herder Frederik
Mountainbiker

Post by Herder Frederik »

Ook herder Maarten heeft dit parcours gedaan en er een verslag van geschreven:

http://www.herders.be/verslag20060513b.html
Post Reply