La Roche

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

CRAZY D wrote:Jass zeker doen, maar idd eerst kaartje kopen om een beeld te vormen voor je vertrekt. Als je jezelf eens deftig wil testen, begin met route 8 en koppel deze aan de 6, dan weet je ineens hoe het met je kunnen staat. :wink:
Aiaiaiai, moeten we de police niet verwittigen dat ze hem gaan zoeken na een uurke of 5 :D

ik ga toch liever in de zomer hoor, dat moet daar nu stevige kost zijn.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Prrrrachtige foto's Frens, ik krijg er begot ook goesting van om naar ginder te gaan :P
FRENS
Mountainbiker

Post by FRENS »

Adri wrote:Prrrrachtige foto's Frens, ik krijg er begot ook goesting van om naar ginder te gaan :P
Merci, uw foto mag er anders ook wel wezen :wink:
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

FRENS wrote:
Adri wrote:Prrrrachtige foto's Frens, ik krijg er begot ook goesting van om naar ginder te gaan :P
Merci, uw foto mag er anders ook wel wezen :wink:
jah, spijtig dat het maar 80 x 80 is hee 8)
CRAZY D
Mountainbiker

Post by CRAZY D »

Adri wrote:
CRAZY D wrote:Jass zeker doen, maar idd eerst kaartje kopen om een beeld te vormen voor je vertrekt. Als je jezelf eens deftig wil testen, begin met route 8 en koppel deze aan de 6, dan weet je ineens hoe het met je kunnen staat. :wink:
Aiaiaiai, moeten we de police niet verwittigen dat ze hem gaan zoeken na een uurke of 5 :D

ik ga toch liever in de zomer hoor, dat moet daar nu stevige kost zijn.
Idd, als je extreem wil biken ginder begint de mogelijkheid vanaf eind september ongeveer als het tussendoor al is deftig non stop geregend heeft. Voeg er nog wat koud weer bij en het is compleet. :wink:
osoc
Mountainbiker

Post by osoc »

De regio van La Roche is een paradijs om te biken, alleen, de signalisatie, dat kan toch veel beter. Zoals ik afgelopen weekend nog eens mocht ondervinden. Soms hangen de bordjes 3 à 4 meter boven de weg. Zéér zichtbaar als ge naar de stenen kijkt.
En waarom hangt nergens in La Roche een overzichtskaart? (Ik heb ze toch niet gevonden) Men is haast verplicht een kaart te kopen. Wandelen wil ik wel doen met een kaart in de hand, maar fietsen, om de haverklap stoppen om de weg te zoeken... da's geklungel.
Voor bikers is deze regio echt één van de Belgische neusjes van de zalm. Tijdens het fietsen nog enkele beestjes gezien. Prachtig.
Signalisatie, daar kunnen ze nog veel over leren in de Ardennen.
nedake
Mountainbiker

Post by nedake »

ik zelf ben er ook twee weken geleden geweest en zocht ook een overzichtsbord in buurt van rue eglise, in het toeristeninformatie kantoor kon je kaarten kopen met alle ritten, ze gaven mij echter aantal copies(gratis) op met de 8verschillende routes en korte beschrijving, eenmaal op het vertrekpunt vond ik de routes toch redelijk goed bewijzerd maar idd tkan beter!
Stijn
Mountainbiker

Post by Stijn »

>La Roche is ook een van mijn favorieten. Toch vraag ik me af of er bikers zijn die de steile klimmen van route 1, 2 of 4 halen zonder te moeten afstappen. Mij is het nog niet gelukt. :-?
nedake
Mountainbiker

Post by nedake »

route 1 heeft in het begin, in het bos, een eerste steile helling, kmoet zegge, neen, ik geraakte er ook niet in 1 keer op :oops: khad toen ook wel geen goede conditie meer en had al paar weken niet meer gebiked, en 25procent stijgen op soms 200-300m is niet echt aan mij besteed :-) geef mij maar het afdalen, twas dus wel soms serieus afzien! maar zeker de moeite waard en soms magnifieke uitzichten :)
kkrikkes
Mountainbiker

Post by kkrikkes »

Hello

Zijn de zaterdag naar La Roche geweest en hebben eerst route 2 gedaan en daarna route 8. Den 8 viel een beetje tegen nadat we den 2 hadden gedaan. Den 8 is redelijk veel over de baan. De eerste 4km is gewoon over de baan, daarna komt natuurlijk wel een leuke klim. Maar voor de rest is het toch te veel over de baan.

Is er eigenlijk iemand die op de helling kan rijden bij route nr 2?
Dat wil ik toch eerst zien. :)

We zijn zeker en vast van plan om nog eens terug te keren.
Welke zijn de leukste routes?
Post Reply