Filip Meirhaeghe Back in business

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Post Reply
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Sunn xtreme wrote:-

@ GT : zullen we U EENS TESTEN op verboden middelen?? ik denk dat er meer dan 1 produkt boven water komt. ook al weet je er niks van, je kan bv door stomme neusdruppels al positief uitvallen.
of als ze eens een test doen op een fabriek,?? 70% is dik positief, en dat voor aan den spreekwoordelijke band te staan. vaak gaan er hier nog drugs gepaard, van een zwaar weekendje stappen... sporen in je bloed die achterblijven.
kvind het lang niet op zijn plaats dat je hier zo zit af te geven.

betreft je opmerking - een held ben je als je kan meedraaien aan de top zonder epo.
spijtig dan, want aan de top bezondigd ELKE sporter zich aan iets wat niet mag... of het nu marathon, wielrennen of wat anders is. elke sporter zondigt 1x...of meer.
dus dan zijn er helemaal geen helden.
het is niet gied te spreken, maar het is duidelijk dat je nog niet het allerminste besef habt wat een renner op hoog niveau voor druk heeft, zeker eentje die helemaal bovenaan de top staat, er zijn boterham (hopelijk goede) mee moet verdienen op pakweg 10 jaar tijd.
en dan de ENORME, soms haast verschroeiende druk van de sponsors tegenover beroepssporters. vaak zondigt de verzorger, of de arts zonder medeweten van de sporter... en wel door de immense druk van de sponsor.
ik vrees dat jij beter niet in de maand april naar de berg klassiekers op tv ziet, niet naar de ronde van italie, frankrijk en spanje.
want dacht je dat ze 3 weken lang op topniveau kunnen presteren, zonder ook maar iets te gebruiken om de recuperatie te bevorderen?
of dacht je dat topsport gezond is?
dacht je dat 3 weken presteren je lichaam geen schade toebrengt? je lichaam lijd meer schade door niets te gebruiken van recuperatie bevorderende dingen, dan af en toe onder streng medisch toezicht wat toegediend te krijgen.

bv is epo een geneesmiddel dat bij nietpatienten gebruikt word, om sneller te herstellen. als gevolg word het ook in de topsport gebruikt waar men gedurende meerdere weken aan intensive en zware inspanningen overgeleverd is, om de recuperatie wat te bevorderen.

even dit : iemand die de ronde van italie , frankrijk of spanje nog maar uitrijd, heeft een bovenmenselijke prestatie geleverd...zelfs al is die de laatste in de rangschikking.
je lichaam kan MAXIMAAL 2 weken zulke prestaties aan, daarna is het zelfs schadelijk voor je lichaam, omdat je de uitputtingsgrens overschrijd, of je lichaamsgewicht te laag komt te liggen, en ook je minimale vetpercentage. weet dat er renners met amper 3% uit de ronde komen - wat dus al een gevaarlijke toestand is.

begrijp me niet verkeerd : ik ben TEGEN doping, maar voor een wat mildere politiek tegenover de profsporters, die onder streng medisch toezicht toch bepaalde middelen moeten kunnen krijgen ter bevordering van de recuperatie, IN BEPAALDE SITUATIES (bv een grote ronde, of uitputtingsverschijnselen die gevaar kunnen opleveren voor het lichaam)
en ik bedoel zeker geen anabolica of dergelijke. epo toediening onder de juiste omstandigheden en toezicht kan het lichaam beschermen tegen blijvende schade. en voorkomt ook misbruik.
zoals topsporters en hun begeleiding nu behandeld worden is ronduit schandalig.
een moordenaar krijgt mildere straffen, een sporter word dubbel gestraft, en ook regelmatig onterecht.

in de topsportkringen gaat al jarenlang de vraag rond, om een bepaald beleid uit te stippelen, zowel van artsen, begeleiders als ex topsporters, en wetenschappers die onderzoek hebben verricht naar topsport en het gevolg ervan.

een aantal mensen die topsport op de voet volgen, of mensen in hun vriendenkring / familiekring hebben die rechtstreeks ermee te maken hebben, zullen op een aantal zaken hiervan me volledig gelijk geven.

wat Filip betreft (en ook anderen): het was fout, MAAR het toont erg veel moed om openlijk dit te vertellen voor de media en alleman. je wil niet weten wat er op dat moment door die man zijn hoofd gaat. psychologisch zit je kapot op zo een moment. en je weet dat er anderen zijn die ook bepaalde dingen doen om die dag meer 'top' dan anders te zijn maar door de mazen glippen, vanwege vaak andere en nog onbekende middelen.
ik vind dat die mensen die dit zelf openlijk melden, zoals filip destijds, een dikke steun in de rug moeten krijgen.
een wederoptreden kost verschrikkelijk veel zelfopoffering, moed, en dicipline. het is niet dat je 1x zondigt, dat je een niemendal bent.
in het geval van filip heeft hij al lang bewezen dat hij een superkampioen is.
van mijn kant dan ook een dikke proficiat!!!!!
Dus als ik uw betoog goed begrijp (of ik er nu voor of tegen ben doet er niet toe) en de logica van uw redenring doortrek kan F.M. niet terugkomen aan de top en er zeker niet blijven als hij niet opnieuw naar verboden middelen grijpt ?
Waarom probeert hij dan terug te komen als het niet zonder kan?
Want zijn 'zonde' was toch eenmalig en zou eenmalig blijven?
En als hij toch terug kan komen zonder waarom deed hij het dan in het verleden met?

Dus besef je eigenlijk wel wat je hierboven allemaal schrijft?
F.M. komt terug = dus een dopingzondaar in herhaling.
Hij komt niet terug = hij kan het inderdaad niet zonder.

Dus als je het bij het rechte eind hebt kan het resultaat van F.M. zijn inspanningen nooit goed zijn, wat het ook weze.

Of je moest het natuurlijk bij het verkeerde eind hebben in je betoog.
raketwomanFIE
Mountainbiker

Post by raketwomanFIE »

gasten toch het is nu bijna 2 jaar geleden laat die koeien zitten :oops: man man kijk toch vooruit!

Ge kunt zo blijven zagen en zeiken over johan museeuw... zoals de media blijft zeiken hierover

Wat heeft Tom Tornado in zijn lijf? #-o

Wa slikt Kim klijsters?

......

Dit is topsport!!maar we mogen nie iedereen over de zelfde kam scheren maar wie wil hier de eerste steen werpen?!!
[-X :(
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Vanavond doet Filip mee in Fear Factor op VTM. Hij komt dus toch niet enkel op VT4 :wink:
Fear Factor
Datum : 18/03/06
Tijd : 21u05

inhoud : Kandidaten: ex-judoka Ingrid Berghmans, fotomodel & zangeres Katrien Schotte, zangeres Laura D'heedene, mountainbiker Filip Meirhaeghe, zanger Bart Herman, voorspeller & psycho-stuntman Jan Bardi. Uitdagingen: wolkenkrabber-duik, ijzingwekkende piercing, met trapeze door raam springen.
kenny!
Mountainbiker

Post by kenny! »

schoon haar van onze filip :P
raketwomanFIE
Mountainbiker

Post by raketwomanFIE »

ja amai dat is echt u angsten overwinnen!!

NO FEAR noemen ze da #-o
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

:-D
Last edited by Sunn Xtreme on Wed 22 Mar 2006 19:01, edited 1 time in total.
Girlpower
Mountainbiker

Post by Girlpower »

:bounce: :bounce: nu is ie echt terug =D> =D>
Hij heeft zijn eerste wedstrijd (hopelijk van vele) gewonnen vandaag 8)
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Ik trek niks uit zijn context. Ik lees gewoon wat jij schrijft en jij beweert.
Maar blijkbaar ben je zelf van je eigen tekst geschrokken nu je je eigen conclusie (die je blijkbaar nog niet gemaakt had) door de bril van een ander, niet veblinde persoon, ziet.
Maar idd liefde is blijkbaar blind en je tekst is alleen van toepassing op 'de anderen'.
Ik had het natuurlijk al kunnen weten natuurlijk dat het 'hier' not done was om twijfels te hebben over bepaalde personen.
Je gaat zelfs nog een stap verder, ken jij GT persoonlijk?
Die durft het nl. aan om hier tegen de heersende trend in te gaan.
En het scheelt niet veel of hij wordt bijna zelf van dopinggebruik beschuldigd.
Nu de teneur is wel duidelijk hoor.
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Girlpower wrote::bounce: :bounce: nu is ie echt terug =D> =D>
Hij heeft zijn eerste wedstrijd (hopelijk van vele) gewonnen vandaag 8)
Zijn eerste, maar zeker niet zijn laatste!!!
Wees daar maar zeker van.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

:-D
Last edited by Sunn Xtreme on Wed 22 Mar 2006 19:02, edited 1 time in total.
Post Reply