Koude voeten

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
greenie
Mountainbiker

Post by greenie »

niceguy wrote:Ik heb eens gehoord dat je en beetje PEPER op je kousen moet strooien.Dit zou echt helpen.
beter nog met cayennepeper :-)
more spicy, more hot
Capitol
Mountainbiker

Post by Capitol »

Ik zeg het nogmaals, ipv 2 of 3 paar sokken aandoen, gewoon 1 paar van deze sokken: http://www.sealskinz.com/ (zijn volledig waterdicht, je kan er zo mee in een emmer gaan staan en lekker warm).
Monty
Mountainbiker

Post by Monty »

ik heb het geluk op een job te hebben waar het -18 is en dat we een nogal grote stock voet en hand warmers hebben ;)
roger
Mountainbiker

Post by roger »

niceguy wrote:Ik heb eens gehoord dat je en beetje PEPER op je kousen moet strooien.Dit zou echt helpen.
Héla mannen daar niet mee lachen,de meeste marathonschaatsers doen wat peper in hun schoenen daar zij zonder kousen schaatsen en dit toch soms in de meest barre omstandigheden.Ik doe dit ook maar dan wel in heel dunne kousjes,of het helpt,ik weet het niet ,maar ik heb toch geen kou voeten.Bij het fietsen heb ik het nog niet geprobeerd,steeds dunne kousjes in Sidi schoen en daarover een neopreem botje.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

zilverpapier leggen op de plaats van de plaatjes -onder de zool- werkt bij mij zeer goed, en heeft geen invloed op het afvoeren van het zweet, daar door die plastic zoolplaten waar de plaatjes in vasgebout zitten toch ook geen zweet kan ;)
metalgod
Mountainbiker

Post by metalgod »

jong toch koude voeten! als je in de winter wilt biken weet je det het koudis! valme nie lastig met uwkoude voeten! ga dan vogellepik spelen!
Ben Lee
Mountainbiker

Post by Ben Lee »

Monty wrote:ik heb het geluk op een job te hebben waar het -18 is en dat we een nogal grote stock voet en hand warmers hebben ;)
Geluk?

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Image

Ben.
Rider on the Storm
Mountainbiker

Post by Rider on the Storm »

1 oplossing: zo hard fietsen dat de pijn in uw kuiten die in uw voeten compenseert :-D. En met die zilverpapierverhalen allemaal, dat is volgens mij dikke zever: ik fiets met zomersokskes in zomerschoenen met gewoon neopreen overschoenen en ik heb ook pas kou na 2 uren fietsen.
dewitte
Mountainbiker

Post by dewitte »

Inderdaad dikke snowboardsokken over mn driekwartbroekie en tviel best mee! Neem dan zwarte om niet op zo'n tirolerHeidi te lijken. :P
Klippel San
Mountainbiker

Post by Klippel San »

Ik neem 2 paar dunnen wollen kousen waar ik een stuk van nen zak van den delhaise tussensteek enkel mijn tenen der in zodat de" voet nog kan ademen, het een paar houdt de kou buiten en het andere paar houd de warmte binnen en neemt zweet op. Heb bijna nooit koude voeten. Deze winter vertrokken bij temperaturen van -3, na 2 uur bollen hebde gij toch kou zelle, maar bevriezen now way.

Wat ook een oplossing zou kunnen zijn is de voetjes invetten met frietvet, een vetlaagje houdt de kou altijd tegen, heb het wel nog niet getest. Het riekt oek zoe hé. En ik ruik het al genoeg zelle ...
Post Reply