Als biker probeer ik toch zo gezond mogelijk te leven (niet roken, niet of zo weinig mogelijk alcohol, gezond eten... ahum).
Op de meeste toertochten zie ik echter toch sommige afgetrainde mannen een sigaretje opsteken?!
Hoe zit het met jullie leefwijze? kan een sigaretje? Kan je je eens goed zatdrinken na een toch?
Levenswijze biker
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Ik rook, ik drink en ik Bike. 'k Denk dat het er louter en alleen van afhangt hoe scherp ge wilt staan. Ik moet er enkel mijn vader afrijden en aangezien die een kilootje of twintig zwaarder is dan mij heb ik daar nog steeds geen probleem mee.
Ge moet gewoon de voordelen tegen de nadelen afwegen en persoonlijk zie ik nog steeds voordeel in een goed glaasje wijn en af en toe een sigarretje.
'k Ben der wel van overtuigd dat ik al rokend en drinkend (met mate) toch op een behoorlijk niveau kan raken, natuurlijk geen profniveau, maar ja, waarom zou ik leven als een prof als ik er geen ben?
En Adri, reageer eens met die knoppen onderaan het beeldscherm waarop staat: REAGEER.
Ge moet gewoon de voordelen tegen de nadelen afwegen en persoonlijk zie ik nog steeds voordeel in een goed glaasje wijn en af en toe een sigarretje.
'k Ben der wel van overtuigd dat ik al rokend en drinkend (met mate) toch op een behoorlijk niveau kan raken, natuurlijk geen profniveau, maar ja, waarom zou ik leven als een prof als ik er geen ben?
En Adri, reageer eens met die knoppen onderaan het beeldscherm waarop staat: REAGEER.
Het hangt er gewoon vanaf, denk ik, hoe serieus je het sporten neemt alsook het respect voor je eigen lichaam.
PS : ik rook niet, drink enkel op restaurant en rij er met moeite mijn vader af, maar die heeft ondertussen dan ook al meer dan 40 jaar op koersfiets in de benen waarvan 15 j. competitie.
Dit kan misschien aanleiding geven tot een nieuw berichtje ; "de conditie van de jonge generatie !!!! ??????"
PS : ik rook niet, drink enkel op restaurant en rij er met moeite mijn vader af, maar die heeft ondertussen dan ook al meer dan 40 jaar op koersfiets in de benen waarvan 15 j. competitie.
Dit kan misschien aanleiding geven tot een nieuw berichtje ; "de conditie van de jonge generatie !!!! ??????"
[Het hangt er gewoon vanaf, denk ik, hoe serieus je het sporten neemt alsook het respect voor je eigen lichaam.
sporten neem ik dus niet al te serieus aangezien het voor mij een gewone hobby is, respect voor mijn eigen lichaam heb ik dus wel, als ik merk dat ik dat niet meer heb, dan scheelt er wel ietske met mij
kvind nu ook niet dat je mag zeggen dat je geen respect hebt vr je eigen lichaam omdat je rookt
sporten neem ik dus niet al te serieus aangezien het voor mij een gewone hobby is, respect voor mijn eigen lichaam heb ik dus wel, als ik merk dat ik dat niet meer heb, dan scheelt er wel ietske met mij
kvind nu ook niet dat je mag zeggen dat je geen respect hebt vr je eigen lichaam omdat je rookt
De conditie van de jongere generatie: die is volgens mij niet zo slecht als ge wel zout denken. 'k Zie veel mensen van mijn leeftijd (21) die weer aan sport beginnen te doen nadat ze enkele jaren stil gelegen hebben. Er is dus misschien wel een slecht moment tussen je 16de en 20ste levensjaar maar dat wordt wel weer opgevangen derna.
-
Psyche
- Mountainbiker
Zelf heb ik ook rond mijn 16de beginnen roken maar er mee gestopt rond mijn 20ste voor de simpele reden dat het een serieuze belemmering is voor goede sportprestaties. Mijn lopen stagneerde en al na een 3tal maanden stoppen met ropen had ik al terug progressie. Terzelfdertijd ben ik toen ook maar volledig gestopt met het drinken van alcoholische dranken. Eerlijk gezegd moet ik toegeven dat een sigaretje best wel goed kan smaken maar het is nu eenmaal een vaststaand feit dat het enorm slecht voor je gezondheid is - het blijft wel een persoonlijke keuze om te roken. T'voordeel van intensief sporten is dat je lichaam je aantoont waar je foutief bezig bent: het roken.Op 2002-07-01 10:59, schreef nedake:
[Het hangt er gewoon vanaf, denk ik, hoe serieus je het sporten neemt alsook het respect voor je eigen lichaam.