Jou prestaties van de dag ( qua biking :) )

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Vandaag het geluk van men leven gehad.Op de baan van Glimes naar Gembloux reed ik zo rond de 25km/u,Plos blokkerde men achterwiel zonder ook maar een reden en met veel geluk recht gebleven.Zag eerst niet wat het was,wilde men wiel draaien en dit was onmogelijk(dacht dat de body kapot was) tot ik zag dat er achter men v-brake een keepernagel van 15cm in men band zat plus de remkabel tussen men frame trok en de nagel achter het verbindingsnokje van de achterbrug geklemd zat.Reed met tubeless band+no tubes,maar een keeper van dit kaliber was geen tegenhouden aan.Eerst geprobeerd om de band zo op te blazen met een kartouchke maar het produkt spoot eruit zo groot was het gat.Dan maar een binnenband gestoken,drinkbus kapot gesneden en een stukske in den band geplaatst om het gat te beschermen dat de binnenband er niet zou uitkomen.Voor een keer dat ik 2 kartouchkes bijhad kon ik nadien nog verder rijden.In Chaumont Gistoux was een fietsenmaker maar die had geen goesting om open te doen.Enfin om het verhaal kort te maken ben ik thuis geraakt zonder problemen.Zo zie je maar dat je niet altijd moet offroad rijden om stukken te maken.
Misschien nu het momemt om die Maxflite plaatsen en eventueel proberen met no-tubes,anders een binnenbandje nu dat men tubelessventiel toch eruit is.
sintesibrother
Mountainbiker

Post by sintesibrother »

Dit weekend eens op de baan gaan rijden om wat snelheid op te doen.
Zaterdag: Kilometers 179.3 = alle westvlaamse heuvels 2x + aanloop via reninge!
Gemiddelde snelheid= 25.6
Gemiddelde hartslag= 149
Zondag: kilometers 50.9 = constant rode en kemmelberg op.
Gemiddelde snelheid= 24.2
Gemiddelde hartslag= 150

Samen goed voor 230.2 km

greetz
Nicoow201
Mountainbiker

Post by Nicoow201 »

vandaag 98.3 km gefietst (baan)
gem. km = 24.51
17tim
Mountainbiker

Post by 17tim »

2e deftig tochtjen achter de rug na 4jaar stilzitten...

21.33km @ 19.4km/u gemiddeld, 100% asfalt :oops: :oops: #-o
sintesibrother
Mountainbiker

Post by sintesibrother »

Woensdag 55 km 21.5km/u.
In de laaste kilometer een tak in mijn derailleur gekregen. Resultaat derailleur naar de vaantjes!
Foto van mijn derailleur in bijlage

http://www.pinkbike.com/photo/769151/
Het rare is dat mijn derailleurpad nog kaarsrecht staat + niks aan mijn wielen.

Hopen dat de nieuwe derailleur terug binnenkomt tegen zotegem. Normaal moet dat haalbaar zijn.
.:bert:.
Mountainbiker

Post by .:bert:. »

Pimmeke wrote:
Herder Ben wrote:Nu ik geen last meer heb van de knie kan ik opnieuw mijn conditie verbeteren.
Ik heb nu prijs aan mijn knie.
Eigenlijk al sinds verleden week.

Verleden week zaterdag begon ik daar last van te krijgen tijdens het fietsen (wegrit 96km, gem:28km/u).
Zondag in Linkhout gaan tt'en en serieus moeten pijn verbijten.
Zondagnamiddag, maandag en dinsdag kon ik mijn knie niemeer plooien.

Gisteren terug op de weg (70km, na 30km kwam de pijn terug op).
Vandaag serieus pijn, morgen naar de dokter.

En ik begon nu terug op peil te komen :-?
Dat was een paar weken geleden.
Van toen tot verleden zondag zalfkes gesmeerd (4x per dag), rusten en op de fiets kalm aan. En da ging allemaal heel goed, alleen als het écht koud was had ik last van mijn knie.

Zaterdag terug wa sneller en langer gereden, zonder pijn. Ikke wreed content.
Zondag terug een toerke begonnen maar na 30km was het compleet om zeep.

Maandag naar de dokter en de diagnose was een ontsteking op twee pezen in mijn rechterknie en ondertussen ook een lichte ontsteking aan de linkerkant.
Conclusie: 6 weken van de fiets blijven.
Wie wordt daar nie happy van :evil:
Bengo
Mountainbiker

Post by Bengo »

de diagnose was een ontsteking op twee pezen in mijn rechterknie en ondertussen ook een lichte ontsteking aan de linkerkant
.

Ik ben geen dokter, maar ik heb wel veel ervaring met ontstoken kniepezen ten gevolge van veel fietsen. Wat bij mij helpt is het van oorsprong homeopathische middel Traumeel.
Je kunt dit bij elke apotheker krijgen als zalf, maar dan vind ik het effect maar pover. Wat meestal wel goed helpt, is een injectie met traumeel, recht op/in de ontstoken kniepees. Dit laat ik doen door een arts die homeopathisch geschoold is.

Oja, terug on topic: vandaag van Leuven naar Tervuren gereden 15 km, en daar de pijljtes van De Gordel gevolgd: 100 km, en dan nog terug naar Leuven. Wel alles op 't gemak en met een drietal eet- en drankpauzes: 2 appelsienen, 2 bananen, en halfweg (k geloof aan de kerk van Dilbeek)een bakkerij overvallen, want daar adverteerden ze met 4 rijsttaartjes voor 3, 5 euro. Dat kon ik niet laten ligen.
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Bengo wrote:
de diagnose was een ontsteking op twee pezen in mijn rechterknie en ondertussen ook een lichte ontsteking aan de linkerkant
.

Ik ben geen dokter, maar ik heb wel veel ervaring met ontstoken kniepezen ten gevolge van veel fietsen. Wat bij mij helpt is het van oorsprong homeopathische middel Traumeel.
Je kunt dit bij elke apotheker krijgen als zalf, maar dan vind ik het effect maar pover. Wat meestal wel goed helpt, is een injectie met traumeel, recht op/in de ontstoken kniepees. Dit laat ik doen door een arts die homeopathisch geschoold is.

Oja, terug on topic: vandaag van Leuven naar Tervuren gereden 15 km, en daar de pijljtes van De Gordel gevolgd: 100 km, en dan nog terug naar Leuven. Wel alles op 't gemak en met een drietal eet- en drankpauzes: 2 appelsienen, 2 bananen, en halfweg (k geloof aan de kerk van Dilbeek)een bakkerij overvallen, want daar adverteerden ze met 4 rijsttaartjes voor 3, 5 euro. Dat kon ik niet laten ligen.
Ha Bengo, terug ?

Check pb :wink:
J.S.
Mountainbiker

Post by J.S. »

Pimmeke wrote: Maandag naar de dokter en de diagnose was een ontsteking op twee pezen in mijn rechterknie en ondertussen ook een lichte ontsteking aan de linkerkant.
Conclusie: 6 weken van de fiets blijven.
Wie wordt daar nie happy van :evil:
Join the club!

Ik zit al jaren met een ontsteking op de pees onder de knieschijf. Elke keer als ik aan sport gedaan heb, is dat enkele dagen afzien. Gelukkig sport ik enkel in 't weekend: na 't weekend zie ik wat af, 5 dagen recuperatie in de week en dan in 't weekend er terug tegenaan! :-D
MARTINI
Mountainbiker

Post by MARTINI »

ja man da's ook nie leuk fietsen voor jullie!!!! :-?
Post Reply