Sinds begin vorige zomer heb ik ook Formula Oro's op mijn bike gemonteerd en ik ben er zeer over te spreken.
Over het inremmen: de procedure is heel eenvoudig, 30 keer sprinten tot een kilometer of 30 per uur, dan zo hard mogelijk remmen met als bedoeling een rolling stoppie
Als je die dertig keer uitvoert binnen een uur tijd dan zijn de remmen goed warmgestookt en op elkaar ingesleten
Overigens: na de vijfde sprint met noodstop had ik al een rolling stoppie, elke poging voelde ik de remkracht toenemen!
En ik rijd nog steeds met de originele blokken rond... ondanks een week in de Alpen en een week in de Ardennen..
schijfremmen Formula
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
Bernard
- Mountainbiker
En als er dan al één ding spijtig is, dan is het dat ik ze niet eerder had dat is spijtig.
Welke heb je dan gekocht de K18 of de K24 ? Ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen de K18 of de Avid Single Digit SL in combinatie met ceramische velgen. Ik geraak er niet uit.
Iemand soms goede raad ?? Kiezen voor minder gewicht of voor meer remkracht en mooier uitzicht van de fiets (vind ik persoonlijk) ?
Groeten,
Kim
Iemand soms goede raad ?? Kiezen voor minder gewicht of voor meer remkracht en mooier uitzicht van de fiets (vind ik persoonlijk) ?
Groeten,
Kim
-
Bernard
- Mountainbiker
Ik heb de K18 gekocht 180 voorraan en 160 achteraan.
IK ben juist terug van Dinant en ze zijn mij goed van pas gekomen.
Het was er serieus baggeren en heb ze dan ook in alle omstandigheden kunnen testen enkel als ze nat waren van het smeltwater durfden ze eens piepen, maar in de modder als mijn fiets 20kg meer woog niets van slepende geluiden of last gehad. En het meest belangrijke: stopping power altijd en overal, en dit met één vingertje.

IK ben juist terug van Dinant en ze zijn mij goed van pas gekomen.
Het was er serieus baggeren en heb ze dan ook in alle omstandigheden kunnen testen enkel als ze nat waren van het smeltwater durfden ze eens piepen, maar in de modder als mijn fiets 20kg meer woog niets van slepende geluiden of last gehad. En het meest belangrijke: stopping power altijd en overal, en dit met één vingertje.
-
Bernard
- Mountainbiker
Ze zitten er nu een 500km op en mijn remblokjes achteraan zijn nu versleten. Ik had ze goed ingereden maar dit lukt vooraan altijd beter dan achteraan. En achteraan laat je ze al eens makkelijker slepen bij een afdaling. De kilometers waren dan ook zware: Dinant, Sart-Tilman, Overijse, Olne-Spa-Olne een toertochtje in Spa enz...
Alles bij elkaar zeer tevreden ik zou ze niet willen ruilen.
Alles bij elkaar zeer tevreden ik zou ze niet willen ruilen.