hier idemi-Mac wrote:Nu ja, ik wacht tot Garmin Mac OSX volledig ondersteund (ergens in 2006)
Garmin Edge305 (PRODUCTTEST)
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
ivm de batterij; Ik heb de Edge gisteren volledig opgeladen en eens een nachtje op de vensterbank gelegd. Ingeschakeld en gelockt met ontvangst vanaf 22u gisteren tot deze morgen 7u.
De batterij was zo goed als leeg, er was geen balkje meer zichtbaar en om 07u35 - onderweg naar mijn werk - viel hij uit...
Dus als je geen enkel knopje aanraakt gaat de batterij zo'n 9,5 - laat ons zeggen 10uur mee. So far so good.
Maar in de praktijk is dat wel even anders, je bladert regelmatig door de schermen, af en toe een piepje of melding, enfin, het normale gebruik dus.
En in die omstandigheden gaat de batterij natuurlijk rapper plat zijn, logisch!
Bij mijn test in de praktijk met hartslagmeting, zonder cadans bleek hij het na 3u bijna, en na 4u helemaal voor bekeken te houden. 'k Heb me wel niet ingehouden qua drukken op knopkes, dat moet gezegd.
* Nog een weliswaar kleine, maar toch belangrijke noot:
Die borstband is ook niet bepaald comfortabel te noemen, hij is nog eens 4-5cm langer en een stuk breder dan die van Polar...
De batterij was zo goed als leeg, er was geen balkje meer zichtbaar en om 07u35 - onderweg naar mijn werk - viel hij uit...
Dus als je geen enkel knopje aanraakt gaat de batterij zo'n 9,5 - laat ons zeggen 10uur mee. So far so good.
Maar in de praktijk is dat wel even anders, je bladert regelmatig door de schermen, af en toe een piepje of melding, enfin, het normale gebruik dus.
Bij mijn test in de praktijk met hartslagmeting, zonder cadans bleek hij het na 3u bijna, en na 4u helemaal voor bekeken te houden. 'k Heb me wel niet ingehouden qua drukken op knopkes, dat moet gezegd.
Die borstband is ook niet bepaald comfortabel te noemen, hij is nog eens 4-5cm langer en een stuk breder dan die van Polar...
-
Mika
- Mountainbiker
Amai ge bespaart u ook niet veel moeite om ons te informeren. Alvast bedankt voor de nuttige tips! .Flip FSR wrote:ivm de batterij; Ik heb de Edge gisteren volledig opgeladen en eens een nachtje op de vensterbank gelegd. Ingeschakeld en gelockt met ontvangst vanaf 22u gisteren tot deze morgen 7u.
In ieder geval spijtig. Een prachttoestel maar met batterijtjes die amper 4 uur meegaan bij reeël gebruik, kan ik niet veel aanvangen... En ik ben ook iemand die niet van de knopjes kan afblijven.
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Yep, die Filip FSR heeft een schat aan info.
Ik heb contact genomen met de invoerder en op het probleem van die levensduur gewezen - het antwoord komt hier op neer dat die actieradius voor normaal gebruik geen probleem zou mogen zijn en dat het gebruiken van knopjes en andere schermen het verbruik niet zou verhogen.
Misschien passen bij deze laatste uitspraak wat emoticons. Bijvoorbeeld deze
of deze
of
of misschien toch 
Ik heb contact genomen met de invoerder en op het probleem van die levensduur gewezen - het antwoord komt hier op neer dat die actieradius voor normaal gebruik geen probleem zou mogen zijn en dat het gebruiken van knopjes en andere schermen het verbruik niet zou verhogen.
Misschien passen bij deze laatste uitspraak wat emoticons. Bijvoorbeeld deze
-
Mika
- Mountainbiker
Ik blijf het toch vreemd vinden die 4 uur levensduur. Dat is slechts een derde van wat Garmin beweert. Misschien moet jullie Garmin zelf eens contacteren?Flip FSR wrote:![]()
![]()
Dus; drukken op knopkes zou geen invloed hebben op de actieradius van de batterij![]()
Dus bvb een ventilator in stand 3 verbruikt even veel dan in stand 1...![]()
Yeah right!![]()
Maar al bij al is dat toch een ferm toestelleke hoor. Met de minpuntjes moet je gewoon rekening houden...
Bij mijn e-trex werd ook 12 à 14 uur beweerd, maar ik heb er toch al eens een 8-tal uur mee rondgewandeld (met niet altijd even optimale ontvangst).
Het zou me niet verwonderen dat gezien het een nieuw model is, het een misschien een productiefout is of dat de firmware van het toestel zelf nog niet optimaal is.
Hola hola, niet panikeren. De vier uur die ik aanhaalde is bereikt tijdens de TT van de Maasvallei. Ik heb me bepaald niet ingehouden wat het drukken op knopkes betreft.Mika wrote:Ik blijf het toch vreemd vinden die 4 uur levensduur. Dat is slechts een derde van wat Garmin beweert. Misschien moet jullie Garmin zelf eens contacteren?
Dus het kan goed zijn dat als je zuinig te werk gaat, dat de batterij dan langer mee gaat, hetgeen me logisch lijkt. Elke fabrikant van eender welk toestel is wel iets te optimistisch in zulke gevallen...
Er zijn hier toch al mensen die de Edge hebben, komaan hé mannen, laat eens iets weten. Maar het weer zal toch eerst moeten beteren vrees ik
-
BikingBrecht
- Mountainbiker
Post by BikingBrecht »
Ik heb een vraag over de barometrische hoogtemeter.
Kun de ervaringsdeskundigen mij vertellen of de hoogtemeter van de Edge nauwkeuriger is dan deze op hartslagmeters van Polar of Ciclosport?
Of functioneren beide hoogtemeters even goed?
Kun de ervaringsdeskundigen mij vertellen of de hoogtemeter van de Edge nauwkeuriger is dan deze op hartslagmeters van Polar of Ciclosport?
Of functioneren beide hoogtemeters even goed?
-
de Ron
- Mountainbiker
- Location: '17 Scott Spark 900 RC Ultimate, '17 Scott Scale RC 900 World Cup
Gebruik de Edge305 met HR voor de wekelijkse MTB toertochten van 45 km. Volledig opgeladen bij de start, en na afloop (2,5 uur fietsen) meestal nog 3 en anders 2 blokjes van de 4 beschikbaar. Sporadisch switchen tussen tripcomputer scherm en navigatiescherm.
Dus mijns insziens kan je er zeker MTB tochten van 100km mee doen,
of zelfs minstens 6 uur fietsen (dat zijn tog al serieuze tochten nietwaar ?)
Ook kun je de beeldcontrast parameters nog aanpassen of verminderen, wat impact heeft op het stroomverbruik.
Ron
Dus mijns insziens kan je er zeker MTB tochten van 100km mee doen,
of zelfs minstens 6 uur fietsen (dat zijn tog al serieuze tochten nietwaar ?)
Ook kun je de beeldcontrast parameters nog aanpassen of verminderen, wat impact heeft op het stroomverbruik.
Ron