dan heeft hij chance hé, dan ist alleen die boete ... maar da geld heeft die zeker, ik bedoel, als ge weet wa ze daar verdienen..b-mtber wrote:in september zijn er toch geen belangrijke wedstrijden dus vee leffect gaat dat niet hebben ze .Nicoow201 wrote:Ik vind heel die heisa wel een beetje over the top !
Die jongen zijn seizoen zal dan wel goe beginnen ..
Wellens geschorst
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- Nicoow201
- Mountainbiker
-
Guest
Post by Guest »
Da ze de organisatie en die klojo van de uci dan ook maar een straf geven. Ze wisten op dat moment bijgod zelf niet wat die instructie betekende.Cubalistic wrote:Dit komt van zijn site:
De disciplinaire commissie van de UCI heeft volgende sancties opgelegd: Bart wordt voor zijn onsportief gedrag gedurende één maand geschorst (september). Daarnaast krijgt Bart een boete van 1000 CHF (Zwitserse Frank) voor het naast zich neerleggen van de UCI-instructies. De procedurekosten die oplopen tot 1800 CHF zullen eveneens door Bart opgehoest moeten worden. Bart, zijn advocaat en ploegmanager van Kasteren bekijken volgende week of zij akkoord gaan met deze uitspraak.
Als ik mij basseer op de laatste wisselkoers is dat om en bij de € 1795 (= 2800CHF). Dat is waarschijnlijk maar één/zoveelste van zijn startgeld op een kermiskoers...
- Rikske
- Mountainbiker
- Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition
Als Bart Wellens die instructie (nl. bij het begin van de laatste ronde uit koers stappen) had opgevolgd, dan was er geen discussie mogelijk geweest of hij al dan niet op het podium mocht. Toegegeven, de UCI heeft zich achteraf weer ferm belachelijk gemaakt, maar het is niet aan Bart Wellens om zelf even te beslissen welke regels hij volgt en welke hij naast zich neerlegt.maurice wrote:Da ze de organisatie en die klojo van de uci dan ook maar een straf geven. Ze wisten op dat moment bijgod zelf niet wat die instructie betekende.Cubalistic wrote:Dit komt van zijn site:
De disciplinaire commissie van de UCI heeft volgende sancties opgelegd: Bart wordt voor zijn onsportief gedrag gedurende één maand geschorst (september). Daarnaast krijgt Bart een boete van 1000 CHF (Zwitserse Frank) voor het naast zich neerleggen van de UCI-instructies. De procedurekosten die oplopen tot 1800 CHF zullen eveneens door Bart opgehoest moeten worden. Bart, zijn advocaat en ploegmanager van Kasteren bekijken volgende week of zij akkoord gaan met deze uitspraak.
Als ik mij basseer op de laatste wisselkoers is dat om en bij de € 1795 (= 2800CHF). Dat is waarschijnlijk maar één/zoveelste van zijn startgeld op een kermiskoers...
- raketwomanFIE
- Mountainbiker
Post by raketwomanFIE »
ik denk dat ge soms zo onder stress staat da ge gaat flippen kijk naar groenendaal die kon het ook nie meer aan en lap! ! 
- Nicoow201
- Mountainbiker
en dan te weten dat er in september nog geen echt grote koersen zijn héDVT wrote:volgens vrt-nieuws bedraagt de boete 680 euro, loopt hij 6.000 euro aan startgelden mis, en zal hij 1.150 euro aan procedurekosten moeten betalen.
ik weet wel niet wat het normale maandloon van Wellens is, maar al bij al vind ik het toch een behoorlijk zware straf
- Rikske
- Mountainbiker
- Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition
Als hij op één maand (met dan nog allemaal "minder belangrijke" crossen in) 6.000 euro aan startgeld misloopt, moet je jezelf maar is voorstellen wat hij op een heel seizoen binnenhaalt, en dit alleen al aan startgeld, dan moet hij nog geen enkele cross winnen. Dan is de boete in verhouding nog erg mild, volgens mij.DVT wrote:volgens vrt-nieuws bedraagt de boete 680 euro, loopt hij 6.000 euro aan startgelden mis, en zal hij 1.150 euro aan procedurekosten moeten betalen.
ik weet wel niet wat het normale maandloon van Wellens is, maar al bij al vind ik het toch een behoorlijk zware straf
akkoord, maar de kleine koersen zijn ideaal om ritme op te doen. zelfs de zwaarste training is altijd net iets anders dan de wedstrijdsituatie. en kleine koersen of niet, 6000 euro zal zelfs Wellens liever in zijn zakken hebben, dan dat hij ze aan zen neus ziet voorbijgaanNicoow201 wrote:en dan te weten dat er in september nog geen echt grote koersen zijn héDVT wrote:volgens vrt-nieuws bedraagt de boete 680 euro, loopt hij 6.000 euro aan startgelden mis, en zal hij 1.150 euro aan procedurekosten moeten betalen.
- raketwomanFIE
- Mountainbiker