Normaal is dit geen probleem, 't zijn tegenwoordig allemaal NimH batterijen, die hebben geen "geheugenfunctie" en er zou dus geen verlies in vermogen mogen komen...Mika wrote:Als je dan er ook nog rekening mee houdt, dat een batterij mettertijd minder lang zal meegaan, blijft er dus niet meer veel over.
Garmin Edge305 (PRODUCTTEST)
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
- dwphilippe
- Mountainbiker
Post by dwphilippe »
Is het dan zo dat als een track die je hebt gereden door bossen en zo niet op Cityselect en navigator kunt projecteren? Of is het enkel de navigatie die niet door de bossen (wandel- en fietspadjes) gaat?Flip FSR wrote:1) Inderdaad Cityselect en navigator dienen juist om routes op voorhand te kunnen maken. Dat is het toffe eraan. De wegen moeten wel op de kaart staat om erop te kunnen navigeren. En buiten de asfalt- en grotere veldwegen staat er niet veel meer op...
Toch wel, dat werkt perfect, maar CS en CN geven enkel routeerbare wegen (ook onverhard) weer, en geen bosweggetjes oid.dwphilippe wrote:Is het dan zo dat als een track die je hebt gereden door bossen en zo niet op Cityselect en navigator kunt projecteren?
Je kan enkel de tracklijn volgen op het schermpje, je krijgt wel een waarschuwing als je moet afslaan. Maar in de praktijk zal je dan zeer langzaam moeten rijden... of je bent er voorbij... Is mijn ervaring.dwphilippe wrote:Of is het enkel de navigatie die niet door de bossen (wandel- en fietspadjes) gaat?
Ik bedoelde enkel dat je niet kan navigeren "via wegen" in de Edge
Inderdaad. Cityselect is nu Citynavigator (andere compressie kaarten)ivo wrote:Maar CN (CS wordt niet meer geleverd) maakt toch geen deel uit van het Edge pakket. Dat moet je dus bijkopen, wat de prijs van je toestel praktisch verdubbeld.
En is inderdaad enkel nuttig als je reeds een GPS met software hebt...
Daarom vind ik de Edge veeeeel te duur...
Last edited by Flip FSR on Mon 06 Mar 2006 16:18, edited 1 time in total.
-
Mika
- Mountainbiker
Hèhè dat doet me denken aan de ritjes met m'n etrex. Doordat de ontvangst minder goed was, zat hij er al eens een 50-tal meter ernaast. Op die manier ben ik ook al dikwijls te ver gereden. Het komt dus op hetzelfde neer.Flip FSR wrote: Je kan enkel de tracklijn volgen op het schermpje, je krijgt wel een waarschuwing als je moet afslaan. Maar in de praktijk zal je dan zeer langzaam moeten rijden... of je bent er voorbij... Is mijn ervaring.
Het wordt dus geen gemakkelijke keuze: ik zou graag zowel m'n hac-4 als m'n etrex venture willen vervangen... De edge lijkt dan een logische keuze of moet ik zeggen 'leek'?
Mika wrote:Dat is dus eigenlijk een serieus probleem. Niet dat ik zo een lange afstandsrijder ben, maar zo'n toestel moet toch zeker 5 uur meegaan (kwestie van een beetje reserve te hebben).Flip FSR wrote:Ik twijfel eraan, eerlijk gezegd, maar laat het dan nog een uurtje meer zijn...Mika wrote:Ik heb ergens gelezen dat die 3 uur vooral was bij de combinatie hartslag en cadans. Met alleen HR zou dat toch meer moeten zijn, niet?![]()
Als je dan er ook nog rekening mee houdt, dat een batterij mettertijd minder lang zal meegaan, blijft er dus niet meer veel over.
Wat is de ervaring van anderen die reeds de Edge 305 gekocht hebben?
Dit vond ik over de batterij :
• Batterij: tot 12 uren levensduur (typisch gebruik) / oplaadbare lithium ion batterij ingebouwd
website : http://www.formar.be/NL/productNL.asp?r ... 0100044731
Hoe zit dat met de kaarten. Hoe moet je een trip uitlezen? Extra map nodig daarvoor?
Flip FSR wrote:Euh... Dit topic al eens volledig gelezen??i-Mac wrote:Hoe zit dat met de kaarten. Hoe moet je een trip uitlezen? Extra map nodig daarvoor?
Sorry
Nu ja, ik wacht tot Garmin Mac OSX volledig ondersteund (ergens in 2006)
-
Mika
- Mountainbiker
Dat heb ik ook gelezen... maar de levensduur gespecifieerd door de fabrikant komt nooit overeen met de praktijk.i-Mac wrote:Dit vond ik over de batterij :
• Batterij: tot 12 uren levensduur (typisch gebruik) / oplaadbare lithium ion batterij ingebouwd
website : http://www.formar.be/NL/productNL.asp?r ... 0100044731
Neem je gsm, gaat die zolang mee als beweerd wordt door de fabrikant?