Banden: Hutchinson
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Epic
- Mountainbiker
philip, die skinny jimmy's zijn idd moeilijk erop te krijgen. Ik heb het al eens gezegd maar eens herhalen kan geen kwaad: gebruik een 'ruwe' handdoek of iets dergelijks om tussen je duim en rand van de band te houden. Zo kan je meer druk zetten, het doet minder pijn, dan kan je veel makkelijker die laatste cm's erover trekken. Was het aanbrengen maar zo makkelijk als die ust banden er af te krijgen.
thanks for the tip Epic, tot nu toe riskeerde ik het toch om met plastieken bandenlichters mijn Jimmy's erop te leggen en tot nu toe nog geen schade aan de 'luchtdichte' laag op de band, maar toch efkes checken: zijn er hier al anderen met andere ervaringen i.v.m. die bandenlichters ??? want 't is echt niet te doen met de blote hand die Jimmy's erop te krijgen, met de Scorpions kan ik het wel met de blote hand ...
- Eric B
- Mountainbiker
Je moet er wel voor zorgen dat ze mooi in het gootje blijven liggen, maar persoonlijk heb ik niet echt problemen om mijn skinny's eraf en erop te leggen. Ging zelfs vlotter dan mijn Rocksters. Zelfs JeTeR is er in geslaagd...
Maar je moet wel goed opletten dat je het zo economisch mogelijk aanpakt...mooi in het midden dat je zoveel mogelijk band hebt om erover te leggen.
Enne bandenlichters zou ik toch niet gebruiken...
Eric
Maar je moet wel goed opletten dat je het zo economisch mogelijk aanpakt...mooi in het midden dat je zoveel mogelijk band hebt om erover te leggen.
Enne bandenlichters zou ik toch niet gebruiken...
Eric
Vandaag voor de eerste keer met die 1.75 tubeless in de modder (Oud Heverlee).
Wel, ik was toch niet 100% tevreden ... daar op dat heel vettig stuk naar boven (vrij in het begin van de tocht; waar normaliter water stroomt) gleed ie van links naar rechts. Ook de modderafvoer was niet wat ik had verwacht (het was wel van diene klei modder). Vereist toch wel wat stuurmanskunst omdat 1.75 toch een beetje smal is.
Misschien toch beter een 2.0 gekocht ...
Wel, ik was toch niet 100% tevreden ... daar op dat heel vettig stuk naar boven (vrij in het begin van de tocht; waar normaliter water stroomt) gleed ie van links naar rechts. Ook de modderafvoer was niet wat ik had verwacht (het was wel van diene klei modder). Vereist toch wel wat stuurmanskunst omdat 1.75 toch een beetje smal is.
Misschien toch beter een 2.0 gekocht ...
- Tom
- Mountainbiker
Python Light UST
Mijn ervaringen met deze banden wil ik jullie toch niet onthouden...
Qua rolweerstand en montage gemak zijn deze banden top, maar tegen lekrijden zijn ze toch niet echt bestand !
Na een band gescheurd te hebben in een afdaling op scherpe keien dacht ik puur pech gehad te hebben, maar nadat ik een nieuw exemplaar had gemonteerd (38€ !) en de rit daarop weer lekreed begon ik me toch vragen te stellen.
Gelukkig dat het nu maar over een klein scheurtje ging. Na dit echter gerepareerd te hebben, en ik de band wou oppompen (tot 4 bar om deze zo een nachtje te laten staan) is deze gewoon ontploft !!
Voor mij dus geen Pythons Light meer. Zal één dezer eens naar Barracuda bollen voor mij de "normale" versie aan te schaffen...
Hieronder een link naar het slachtoffer
http://pic13.picturetrail.com/VOL471/22 ... 591577.jpg
p.s. Boven de O zie je het herstelde scheurtje, maar gek genoeg is de band enkele centimeters verder gescheurd.
Qua rolweerstand en montage gemak zijn deze banden top, maar tegen lekrijden zijn ze toch niet echt bestand !
Na een band gescheurd te hebben in een afdaling op scherpe keien dacht ik puur pech gehad te hebben, maar nadat ik een nieuw exemplaar had gemonteerd (38€ !) en de rit daarop weer lekreed begon ik me toch vragen te stellen.
Gelukkig dat het nu maar over een klein scheurtje ging. Na dit echter gerepareerd te hebben, en ik de band wou oppompen (tot 4 bar om deze zo een nachtje te laten staan) is deze gewoon ontploft !!
Voor mij dus geen Pythons Light meer. Zal één dezer eens naar Barracuda bollen voor mij de "normale" versie aan te schaffen...
Hieronder een link naar het slachtoffer
http://pic13.picturetrail.com/VOL471/22 ... 591577.jpg
p.s. Boven de O zie je het herstelde scheurtje, maar gek genoeg is de band enkele centimeters verder gescheurd.
- Cannonneke
- Mountainbiker
Post by Cannonneke »
Ik heb ook al mijn miserie gehad met die python lights : eens drie kleine lekken tegelijkertijd, en dan nog eens lek op een stuk steengruis, en dat op nog geen 50 km tijd (ze lagen er net op !).
Hersteld met een tubeless repair kit, en wat bleek : ze lekken nog steeds. Ze zijn moeilijk te herstellen, cfr. de site van Philip Rademaeckers, owv een gladde laag waarop de lijm moeilijk houdt.
Ik ga ze nu eens "goed" herstellen : laagje afkrabben, lijm 20' laten drogen, plakker erop en dan tussen de bankschroef (met een vod ertussen).
Maar als ik blijvend last heb van lekken, geef ik het op.
Hersteld met een tubeless repair kit, en wat bleek : ze lekken nog steeds. Ze zijn moeilijk te herstellen, cfr. de site van Philip Rademaeckers, owv een gladde laag waarop de lijm moeilijk houdt.
Ik ga ze nu eens "goed" herstellen : laagje afkrabben, lijm 20' laten drogen, plakker erop en dan tussen de bankschroef (met een vod ertussen).
Maar als ik blijvend last heb van lekken, geef ik het op.