Banden: Hutchinson

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
philip
Mountainbiker

Post by philip »

catchup! wrote:mijn skinny jimmy's zijn allebei al leeg na één dag! (lucht lost door de flanken!!). Ze slijten als de pest, maar hebben een goede allround grip in natte omstandigheden, ze zijn superlicht en hebben weinig rolweerstand op asfalt. Wel heeeel gevoelig voor rotsachtige ondergrond (sneetjes)
Awel, mijn Skinny Jimmy verliezen dus NIKS lucht ... achteraan slijt hij wel redelijk snel (4 maand en de middenste noppen zijn zowat kaal).
Eric B
Mountainbiker

Post by Eric B »

Same here...

Mijn vorige Specialized Rockster UST verloren wel wat lucht, maar de skinny's UST zijn perfect dicht....en wat die rolweerstand betreft dan heeft bij droog weer/rots ondergrond ne Python UST wel een paar streepjes voor hoor...

Eric B
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

Maar mijn eerste versie van Scorpions verloren idd ook lucht aan de zijkanten (zo waar die letters zitten). Van mijn fietsenmaker kreeg ik toen nieuwe, en die lossen zo goed als niet meer.

Er zijn dus enkele versies die lucht verliezen en ik vrees Philip dat jij zo ene onder je wielen hebt staan.

Van de Skinny Jimmy kan ik alleen zeggen dat het een supere band is maar dat hij een veel te teer loopoppervlak heeft (zoals catchup al aangaf). Na 3 raids zit er al een scheurtje in mijn voorband, liggen er al drie lappen op aan de binnenkant omdat er iedere keer een doorn inzat, ...
Het rubber mist volgens mij een extra Kevlar laag.
Kurry
Mountainbiker

Post by Kurry »

Leffen wrote:Black shark mud 1.5 van Schwalbe ook zeer goed in de modder. Behalve op kassei : "zelfmoord-band pur sang !"
deze is goed om in West-Vlaanderen in de modder te baggeren, maar mist zijdelingse grip van zodra het parcours niet meer vlak is.
op aanraden van VR en JFK deze winter met Scorpions 1.75 gereden en "she's the best thing I've ever had" in de modder wel te verstaan, klieft door alles en heeft een supergoeie grip op schuin aflopende "vettige" stukken, maar nu ligt die toch op zolder tot de volgende winter en rij ik nu met de Jimmy's van Schwalbe die bij eventuele regen zelfs nu meer dan voldoende zijn om te modder te trotseren ... maar ook weinig rolweerstand bieden bij drogere omstandigheden, een veelzijdige band dus. En straks probeer ik de Fast Fred van Schwalbe op droge parcours, die krijgt heel veel bof mee in O2Bikers in de categorie semi-slicks!
Guest

Post by Guest »

Heeft dat lucht verliezen ook niks te maken met het wiel zelf of hoe ze er opliggen. Ik heb een stel Conti Explorers op mijn CrossMaxen (dus 2 dezelfde banden). De voorste staat na 1 dag zo plat als een vijg en de achterste houdt het toch een week uit.
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

ivo wrote:Heeft dat lucht verliezen ook niks te maken met het wiel zelf of hoe ze er opliggen. Ik heb een stel Conti Explorers op mijn CrossMaxen (dus 2 dezelfde banden). De voorste staat na 1 dag zo plat als een vijg en de achterste houdt het toch een week uit.
Als je banden niet beschadigd zijn door bvb bandenlichters kan het gerust aan het opleggen van de ust banden liggen. Probeer eens ze opnieuw te plaatsen.
Kurry
Mountainbiker

Post by Kurry »

i.v.m. dat lucht verliezen, ik had ook dat probleem met de Scorpions: langs de flanken, daar waar de letters opstaan zoals JFK ... wel, de goeie brave Jan Meirhaeghe heeft een wondermiddel daarvoor (komt volgens hem uit de States): hij heeft wat van die vloeistof meegegeven, je giet dat in de band, laat het wiel wat draaien zodat het zich goed verspreid en klaar is kees, geen enkel probleem meer met luchtverlies, ongelooflijk, maar 'k weet nu niet of dat ik hier reclame mee mocht maken ... :-?
Cannonball
Mountainbiker

Post by Cannonball »

Met z'n allen naar Wetteren!!!! Met de complimenten van Kurry! \:D/
flupke
Mountainbiker

Post by flupke »

philip wrote:
VR wrote:En die heeft hij natuurlijk op aanraden van de VR gekocht :)

Neen die 1.75 is een superband!!!!
VR, JFK ... ontsnapt er dan bij jullie geen lucht?

Bij die Skinny Jimmy heb ik dus in 4 maand nog geen sikkepit lucht verloren! Of is dat omdat die banden breder zijn en beter op die UST velgen "pakken"?
ik heb ook de indruk dat hutchinsons, python en scorpion, gemakkelijker lucht verliezen dan mijn huidige swalbe skinny jimmy's ... qua tractie en schuin afglijden is hutchinson pakken beter dan de skinny jimmy's

mvg

chris vc
philip
Mountainbiker

Post by philip »

flupke wrote:
philip wrote:
VR wrote:En die heeft hij natuurlijk op aanraden van de VR gekocht :)

Neen die 1.75 is een superband!!!!
VR, JFK ... ontsnapt er dan bij jullie geen lucht?

Bij die Skinny Jimmy heb ik dus in 4 maand nog geen sikkepit lucht verloren! Of is dat omdat die banden breder zijn en beter op die UST velgen "pakken"?
ik heb ook de indruk dat hutchinsons, python en scorpion, gemakkelijker lucht verliezen dan mijn huidige swalbe skinny jimmy's ... qua tractie en schuin afglijden is hutchinson pakken beter dan de skinny jimmy's

mvg

chris vc
OK, ik heb dus nu nog eens 4 bar in die Scorpion gepompt en ga hem zo een paar dagen laten staan ... eens kijken of er dan nog lucht uit komt.

Indien ja, dan zal ik de suggestie van Epic een volgen en hem opnieuw monteren (alhoewel het geen sinecure was om die band over de velg te krijgen).
Post Reply