Banden: Hutchinson

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
philip
Mountainbiker

Post by philip »

pat17 wrote:
philip wrote:En hoe zit het met de slijtvastbaarheid van die Scorpion USTs?
ik rij ermee 1.75 , tot mijn spijt, slijten als de pest. En lossen volledige druk op 2 a 3 dagen.
In de modder zijn ze ok, maar zeker niet beter dan de voor mij ideale band: Ritchey Z-max. Ik kijk er naar uit om Ritchey tubeless te zien gaan.
Ik heb recent een Scorpion UST 1.75 gekocht ... een beetje als reserveband maar had hem eens voor de grap gemonteerd.

Er komt inderdaad lucht uit ... als je hem op 2.5 bar pompt en 2 dagen laat staan is er nog maar 1.8 bar in. Als je hem echter op 4 bar zet dan houd ie de lucht wel. Heb al spijt dat ik deze heb gekocht ...
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

Tot je er eens mee rijdt in de modder (binnekort ;) ). De spijt zal dan wel ietske verminderen.
philip
Mountainbiker

Post by philip »

JFK wrote:Tot je er eens mee rijdt in de modder (binnekort ;) ). De spijt zal dan wel ietske verminderen.
Waarom zeg je dit JFK? Ik rijd voor de rest met Skinny Jimmy UST 1.9 en die vind ik zowat altijd en overal wel OK.

Is die Scorpion dan echt zo goed in de modder?
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

Die Skinny Jimmy is idd niet slecht in modder. Maar de modder mag niet TE zijn.
Zoals het vorig jaar in Oud-Heverlee lag, ga je veel beter zijn met een Scorpion. Die Skinny Jimmy komt dan echt wel tekort.

Voor mij is die Scorpion 1.75 de beste pure modderband waarmee ik al gereden heb.
philip
Mountainbiker

Post by philip »

JFK wrote:Die Skinny Jimmy is idd niet slecht in modder. Maar de modder mag niet TE zijn.
Zoals het vorig jaar in Oud-Heverlee lag, ga je veel beter zijn met een Scorpion. Die Skinny Jimmy komt dan echt wel tekort.

Voor mij is die Scorpion 1.75 de beste pure modderband waarmee ik al gereden heb.
Interessant ... in dat geval laat ik hem er nog wat op staan ... als het nou maar eens wat wou regenen :-?
Guest

Post by Guest »

En die heeft hij natuurlijk op aanraden van de VR gekocht :)

Neen die 1.75 is een superband!!!!
Leffen
Mountainbiker

Post by Leffen »

Black shark mud 1.5 van Schwalbe ook zeer goed in de modder. Behalve op kassei : "zelfmoord-band pur sang !"
philip
Mountainbiker

Post by philip »

VR wrote:En die heeft hij natuurlijk op aanraden van de VR gekocht :)

Neen die 1.75 is een superband!!!!
VR, JFK ... ontsnapt er dan bij jullie geen lucht?

Bij die Skinny Jimmy heb ik dus in 4 maand nog geen sikkepit lucht verloren! Of is dat omdat die banden breder zijn en beter op die UST velgen "pakken"?
Guest

Post by Guest »

bij mij verliezen die banden wel wat lucht, maar daar maak ik me geen zorgen om...smorgens bandjes op druk zetten neem ik erbij...
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

mijn skinny jimmy's zijn allebei al leeg na één dag! (lucht lost door de flanken!!). Ze slijten als de pest, maar hebben een goede allround grip in natte omstandigheden, ze zijn superlicht en hebben weinig rolweerstand op asfalt. Wel heeeel gevoelig voor rotsachtige ondergrond (sneetjes)
Post Reply