Daar gebeuren die diefstallen toch altijd...!?Jack77 wrote:In het beste geval kan je hem volgens mij als inboedel laten tellen als ie gestolen wordt, maar dan enkel als dat in (of rond?) de woning of garage gebeurt.
Diefstalverzekering
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- r1sthebest
- Mountainbiker
Diefstalverzekering
Post by r1sthebest »
Hallo iedereen,
Ik hoor hier en daar toch dikwijls dat er een fiets gestolen is! Wat ik mij nu afvraag is:" bestaan er nog diefstalverzekeringen voor fietsen?"
Ik heb gisteren eens naar mijn verzekeringsagent gebeld en bij hem lukt het niet meer om een fiets te verzekeren (vroeger wel)
Heeft iemand ervaring met fiets diefstalverzekeringen?
MVG
Ik hoor hier en daar toch dikwijls dat er een fiets gestolen is! Wat ik mij nu afvraag is:" bestaan er nog diefstalverzekeringen voor fietsen?"
Ik heb gisteren eens naar mijn verzekeringsagent gebeld en bij hem lukt het niet meer om een fiets te verzekeren (vroeger wel)
Heeft iemand ervaring met fiets diefstalverzekeringen?
MVG
Wanneer de fiets uit je woning (of aanhorigheden) wordt gestolen, kan dit onder de woningverzekering komen (bij de brandverzekering) ...
Een fietsdiefstal verzekering is bijna onmogelijk omdat het risico te groot is en de polis te hoog zou oplopen ...
Met andere woorden, als ge uwe fiets niet in het oog kunt houden of degelijk kunt binnen zetten achter slot en grendel, ... beter een goedkoop fietske meepakken ...
Ben.
Een fietsdiefstal verzekering is bijna onmogelijk omdat het risico te groot is en de polis te hoog zou oplopen ...
Met andere woorden, als ge uwe fiets niet in het oog kunt houden of degelijk kunt binnen zetten achter slot en grendel, ... beter een goedkoop fietske meepakken ...
Ben.
fietsdiefstalverzekering
Via je fietsenhandelaar kan je bij Mercator een verzekering krijgen aan een zacht prijsje.Ik dacht 75 eurokes!Je moet dan wel een slot kopen van ca. 80 € en dit altijd gebruiken.De max. te verzekeren waarde is 2500 € (faktuur van lbs)en uit ervaring weet ik dat ze er niet boven gaan.
Bij DVV kan je je fiets ook verzekeren,maar dit is aanzienlijk duurder.
Bij DVV kan je je fiets ook verzekeren,maar dit is aanzienlijk duurder.
ik laat mijne fiets niet achter op een tt als er geen bewaking is .marge wrote:Ik zou toch eens de algemene voorwaarden doornemen want als uw fiets gestolen zou worden bv op een TT dan zal dat volgens mij niet gedekt zijn.b-mtber wrote:bij mij steek die mee in de brandverzekering .
Als Uw fiets uit uw gesloten garage zou gestolen worden dan zullen ze wel tussenkomen.
- Rollo
- Mountainbiker
ik doe de mijne altijd opslot (nu ja, tis zo maar een dun 'draad' slotje maar dit kan meestal genoeg zijn), zelfs in bewaakte fietsenstalling op tt....b-mtber wrote:ik laat mijne fiets niet achter op een tt als er geen bewaking is .marge wrote:Ik zou toch eens de algemene voorwaarden doornemen want als uw fiets gestolen zou worden bv op een TT dan zal dat volgens mij niet gedekt zijn.b-mtber wrote:bij mij steek die mee in de brandverzekering .
Als Uw fiets uit uw gesloten garage zou gestolen worden dan zullen ze wel tussenkomen.
- marge
- Mountainbiker
Dus jij staat altijd met je fiets aan de inschrijvingstafel ?b-mtber wrote:ik laat mijne fiets niet achter op een tt als er geen bewaking is .marge wrote:Ik zou toch eens de algemene voorwaarden doornemen want als uw fiets gestolen zou worden bv op een TT dan zal dat volgens mij niet gedekt zijn.b-mtber wrote:bij mij steek die mee in de brandverzekering .
neen, alle gekheid op een stokje, ik laat ook nooit mijn fiets ongesloten achter maar dat wil niet zeggen dat ze hem niet kunnen stelen want in 5 seconden is een slot doorgeknipt.
Ik wil maar zeggen dat Uw verzekering enkel maar zal tussenkomen als hij uit uw huis gestolen wordt én als hij achter gesloten deuren stond.
Stel dat hij uit Uw handen aan de inschrijvingstafel wordt gestolen dan kunt ge fluiten achter uw (verzekerings)geld.