Diefstalverzekering

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Jack77 wrote:In het beste geval kan je hem volgens mij als inboedel laten tellen als ie gestolen wordt, maar dan enkel als dat in (of rond?) de woning of garage gebeurt.
Daar gebeuren die diefstallen toch altijd...!? :wink:
r1sthebest
Mountainbiker

Diefstalverzekering

Post by r1sthebest »

Hallo iedereen,
Ik hoor hier en daar toch dikwijls dat er een fiets gestolen is! Wat ik mij nu afvraag is:" bestaan er nog diefstalverzekeringen voor fietsen?"
Ik heb gisteren eens naar mijn verzekeringsagent gebeld en bij hem lukt het niet meer om een fiets te verzekeren (vroeger wel)
Heeft iemand ervaring met fiets diefstalverzekeringen?

MVG
Ben Lee
Mountainbiker

Post by Ben Lee »

Wanneer de fiets uit je woning (of aanhorigheden) wordt gestolen, kan dit onder de woningverzekering komen (bij de brandverzekering) ...

Een fietsdiefstal verzekering is bijna onmogelijk omdat het risico te groot is en de polis te hoog zou oplopen ...

Met andere woorden, als ge uwe fiets niet in het oog kunt houden of degelijk kunt binnen zetten achter slot en grendel, ... beter een goedkoop fietske meepakken ...

Ben.
van_hoof
Mountainbiker

Post by van_hoof »

Met andere woorden, als ge uwe fiets niet in het oog kunt houden of degelijk kunt binnen zetten achter slot en grendel, ... beter een goedkoop fietske meepakken ...
zorgen dat em naast een mooiere fiets staat :lol:
cavani
Mountainbiker

fietsdiefstalverzekering

Post by cavani »

Via je fietsenhandelaar kan je bij Mercator een verzekering krijgen aan een zacht prijsje.Ik dacht 75 eurokes!Je moet dan wel een slot kopen van ca. 80 € en dit altijd gebruiken.De max. te verzekeren waarde is 2500 € (faktuur van lbs)en uit ervaring weet ik dat ze er niet boven gaan.
Bij DVV kan je je fiets ook verzekeren,maar dit is aanzienlijk duurder.
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

bij mij steek die mee in de brandverzekering . =D>
marge
Mountainbiker

Post by marge »

b-mtber wrote:bij mij steek die mee in de brandverzekering . =D>
Ik zou toch eens de algemene voorwaarden doornemen want als uw fiets gestolen zou worden bv op een TT dan zal dat volgens mij niet gedekt zijn.
Als Uw fiets uit uw gesloten garage zou gestolen worden dan zullen ze wel tussenkomen.
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

marge wrote:
Ik zou toch eens de algemene voorwaarden doornemen want als uw fiets gestolen zou worden bv op een TT dan zal dat volgens mij niet gedekt zijn.
Als Uw fiets uit uw gesloten garage zou gestolen worden dan zullen ze wel tussenkomen.
ik laat mijne fiets niet achter op een tt als er geen bewaking is .
Rollo
Mountainbiker

Post by Rollo »

b-mtber wrote:
marge wrote:
ik doe de mijne altijd opslot (nu ja, tis zo maar een dun 'draad' slotje maar dit kan meestal genoeg zijn), zelfs in bewaakte fietsenstalling op tt....
marge
Mountainbiker

Post by marge »

b-mtber wrote:
marge wrote:
Dus jij staat altijd met je fiets aan de inschrijvingstafel ?
neen, alle gekheid op een stokje, ik laat ook nooit mijn fiets ongesloten achter maar dat wil niet zeggen dat ze hem niet kunnen stelen want in 5 seconden is een slot doorgeknipt.
Ik wil maar zeggen dat Uw verzekering enkel maar zal tussenkomen als hij uit uw huis gestolen wordt én als hij achter gesloten deuren stond.
Stel dat hij uit Uw handen aan de inschrijvingstafel wordt gestolen dan kunt ge fluiten achter uw (verzekerings)geld.
Post Reply