Cristalp 2006

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
Benjy
Mountainbiker

Cristalp 2006

Post by Benjy »

Hallo,
Ik heb me ingeschreven voor de Cristalp op 20 augustus 2006.
Het zal men eerste deelname worden. In juni gaan we met enkele vrienden een week naar Evolene. Dit is dus een ideale gelegenheid om wat extra te trainen in de bergen en we zouden graag enkele delen van het parcours verkennen.
Ik vraag me echter af of het parcours ergens terug te vinden is via een roadmap of iets dergelijks. Want ik denk niet dat de pijlen er reeds gaan hangen. Kan iemand me hieromtrend meer info geven. Op de oficiele site van de Cristalp staat er wel een stafkaart maar deze is te onduidelijk om deftig te kunnen gebruiken.
Ik denk dat er ook iemand meegaat die een gps heeft. Misschien kan een route op gps ook handig zijn.
Alvast bedankt.
Groeten Benny
roger
Mountainbiker

Post by roger »

De route is volledig aangegeven,bij twijfeling ,aan de plaatselijke bevolking de weg vragen en die sturen je op het goede pad.
Verkenning van een parcours is altijd een groot pluspunt.ik raad je aan de route te doen vanaf Verbier.Ik heb deze route reeds 2xmaal gedaan als week-endje tripje.Eerste deel tot Hérémence en dan nog geklommen tot de "barrage de Dixan"en daar overnacht.Eigenaar is de persoonlijke kok geweest van het Ferrari F1 team,zeer sympathieke kerel die graag een pintje drinkt.Volgende dag tot Grimentz maar dit is nogal beperkt in tijd als je onderweg wat wil genieten en pick-nicken.Misschien tot Evolène en dan de 3°dag zo naar Grimentz dan kun ke meer genieten van de Pas de Lona maar vooral van de afdaling nadien.Wat niet is aangegeven is het laatste gedeelte als je aan de barrage komt daar sturen ze je over een klein rotsachtig padje naar beneden maar als je dit niet kent is het nogal moeilijk om te vinden maar misschien is het ondertussen ook aangegeven.
Prettig verlof en geniet vooral van deze prachtige streek want gedurende de wedstrijd zal je wel met andere dingen bezig zijn.
De pijlen zijn bordeaux plaatjes die goed zichtbaar zijn met het embleem van de organisatie.
Benjy
Mountainbiker

Post by Benjy »

Roger bedankt voor de info.
Zouden er kaarten bestaan over de mountenbike routes daar?
Misschien informeer ik ook best eens bij de dients toerisme.
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Benjy wrote:Roger bedankt voor de info.
Zouden er kaarten bestaan over de mountenbike routes daar?
Misschien informeer ik ook best eens bij de dients toerisme.

Er zijn kaarten maar die zijn niet duidelijk,bij dienst toerisme gaan je ze zeker verder helpen.
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Om de uitgepijlde cristalp-route te volgen, is geen kaart nodig.
Die is in orde, bovendien zijn op de uitgepijlde route alle mooie technische stukken ertussenuit gehaald, en maak je verbindingen via asfalt of makkelijkere wegen. (vb. skipiste Nendaz en de afdalingen naar Evolene, Heremence en Grimentz)
Opgelet : ik ben ooit eens half mei gaan verkennen en toen lag zelfs de Mandelon nog volledig onder de sneeuw. Pas de Lona was helemaal niet toegankelijk toen.
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

:wink: Heb me ook net ingeschreven .
:-? wel maar voor de 76km maar voor den eerste keer is da goed genoeg :wink:

8)
Post Reply