05/03 Knokke-Heist beach challenge

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
slick20
Mountainbiker

Post by slick20 »

heb vandaag het parcour verkend met semislicks en het is niet te doen in het zand je geraakt gewoon geen meter vooruit
in het zogenaamde modderstuk reed mijn vriend er even rap door met zijn slicks (lag wel hard gevroren ) ik vind persoonlijk die extra lus geen goede zaak van de 6km die erbij komt is 65% gewoon baan dus de wegrenners doen er weer hun voordeel bij
pegasus
Mountainbiker

Post by pegasus »

ik heb mij de strandbanden gekocht van vredestein B-each ik weeg 72 liko en vraag mij af wat de beste bandendruk zou zijn voor in Kokke?is de eerste strandrace dat ik rij!
Guest

Post by Guest »

ik weet dat Filip M in oostduinkerke met max 2kg druk reed in zijn banden
dat heeft David gezegd (zijn broer alsook zijn mecanieker)
dit was wel met schwalbe banden
maar een schwalbe valt vrij smal uit tov andere merken
johanc
Mountainbiker

Post by johanc »

pegasus,

ik heb idem banden en steek vooraan +- 2kg en achteraan +- 2.2 kg. Ik weeg wel 94 kg. 1.9 à 2 kg lijk mij ideaal.
kenny!
Mountainbiker

Post by kenny! »

iets meer of 2kg risico kleiner om plat te vallen
coasterx
Mountainbiker

Post by coasterx »

Wat de modderstrook betreft:
men begint, als ik mij niet vergis rechts van de dijk te rijden en halverwege kan men de dijk doorsteken en aan de linkerkant verder rijden. Dit laatste stuk links van de dijk is een stuk beter berijdbaar.

Indien het zo zou zijn dat men het volledige stuk rechts dient te blijven, dan verwacht ik toch chaotische toestanden. Want vooral in dat 2de stuk is het voor 50% glijden en schuiven (met strandbanden).
Ik zie max 50man hierdoor rijden zonder uit de klikpedalen te komen (en daar ben ik zeker al niet bij, (vorig jaar top50)).
De 1ste keer deed ik er dik 9' over om erdoor te raken, de 2de keer iest minder dan 7' (wat parkoerkennis al niet kan doen).

C.
STUKA
Mountainbiker

Post by STUKA »

slick20 wrote:heb vandaag het parcour verkend met semislicks en het is niet te doen in het zand je geraakt gewoon geen meter vooruit
Inderdaad, om 10 uur zaterdag was het strand niet berijdbaar, zelfs niet met strandbanden. Het was wel hoogwater, harde stroken waren er niet. Dan maar op de dijk tot aan het Zwin gereden, wat met die zware tegenwind ook al niet meeviel.
c_dric
Mountainbiker

Post by c_dric »

#2428 op de 27km

vandaag mijn bevestiging gekregen.
blijkbaar gaan de startboxen open om 10:30 ... vroeger komen heeft geen nut, of wel ?
Palmboy
Mountainbiker

Post by Palmboy »

Vroeger komen om aan te schuiven aan de ingang van de startboxen zeker? ;-)
kenny!
Mountainbiker

Post by kenny! »

ikke 2447 op de 27 farmer fotooke trekken en filmen :P

en wat krijgen we nu schoenovertrek of beenwarmers ??
Dan het parkoer omschrijving snap ik de ballen van ! Da een uitleg park uit dan rechts park in pff :-D maja wij krijgen toch uitleg das et voornaamste !! En waar lig nu die modderstrook ??

grtz
Post Reply