heb vandaag het parcour verkend met semislicks en het is niet te doen in het zand je geraakt gewoon geen meter vooruit
in het zogenaamde modderstuk reed mijn vriend er even rap door met zijn slicks (lag wel hard gevroren ) ik vind persoonlijk die extra lus geen goede zaak van de 6km die erbij komt is 65% gewoon baan dus de wegrenners doen er weer hun voordeel bij
05/03 Knokke-Heist beach challenge
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Wat de modderstrook betreft:
men begint, als ik mij niet vergis rechts van de dijk te rijden en halverwege kan men de dijk doorsteken en aan de linkerkant verder rijden. Dit laatste stuk links van de dijk is een stuk beter berijdbaar.
Indien het zo zou zijn dat men het volledige stuk rechts dient te blijven, dan verwacht ik toch chaotische toestanden. Want vooral in dat 2de stuk is het voor 50% glijden en schuiven (met strandbanden).
Ik zie max 50man hierdoor rijden zonder uit de klikpedalen te komen (en daar ben ik zeker al niet bij, (vorig jaar top50)).
De 1ste keer deed ik er dik 9' over om erdoor te raken, de 2de keer iest minder dan 7' (wat parkoerkennis al niet kan doen).
C.
men begint, als ik mij niet vergis rechts van de dijk te rijden en halverwege kan men de dijk doorsteken en aan de linkerkant verder rijden. Dit laatste stuk links van de dijk is een stuk beter berijdbaar.
Indien het zo zou zijn dat men het volledige stuk rechts dient te blijven, dan verwacht ik toch chaotische toestanden. Want vooral in dat 2de stuk is het voor 50% glijden en schuiven (met strandbanden).
Ik zie max 50man hierdoor rijden zonder uit de klikpedalen te komen (en daar ben ik zeker al niet bij, (vorig jaar top50)).
De 1ste keer deed ik er dik 9' over om erdoor te raken, de 2de keer iest minder dan 7' (wat parkoerkennis al niet kan doen).
C.
Inderdaad, om 10 uur zaterdag was het strand niet berijdbaar, zelfs niet met strandbanden. Het was wel hoogwater, harde stroken waren er niet. Dan maar op de dijk tot aan het Zwin gereden, wat met die zware tegenwind ook al niet meeviel.slick20 wrote:heb vandaag het parcour verkend met semislicks en het is niet te doen in het zand je geraakt gewoon geen meter vooruit