05/03 Knokke-Heist beach challenge

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
STUKA
Mountainbiker

Post by STUKA »

Wat moet ik mij voorstellen bij die modderstrook ?
Zak je er 10 cm in, kun je ertussen of erlangs rijden ?
Is het één lang stuk modder of zitten er hardere stukken tussen ?
mikke
Mountainbiker

Post by mikke »

Het is één stuk modder waar je redelijk diep inzakt, maar waarop je vooral fel schuift (tenminste met strandbanden). Verder puilt het ook uit van de diepe plassen. Ik reed (schoof) er verleden week met mijn strandbanden tegen 12 km/u door (ben nu geen supertalent, maar kan toch wel harder dan 12 km/u rijden)
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Voor dat ene stuk ga ik mijn strandbanden ook niet thuis laten.
kenny!
Mountainbiker

Post by kenny! »

nog steeds geen mail gehad wel betaalt !!
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

kheb net gebeld en de inschrijfdatum zou een klein beetje opschuiven. Vandaag betalen gaat dus nog perfect voor de voorinschrijving zei de verantwoordelijke me.
Btw; da modderstuk vind ik wel goed, daar zullen de mtb'ers duidelijk naar voor komen tov de wegrenners etc :P en wa zijn wij hier ? just! mountainbikers 8)
Pathos
Mountainbiker

Post by Pathos »

Heb ook reeds meer dan een week betaald en nog geen bericht gekregen . Er is ook geen lijst te vinden met reeds ingeschreven personen .
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Normaal sturen ze per postbrief alle gegevens op enkele dagen voor de wedstrijd.
Zo is het de laatste jaren steeds gebeurd,dus geen e-mail bevestiging.
Hopelijk blijft de chaos bij de start nu achterwege zoals in Oostduinkerke!
Een bedenking toch:vooraan mogen de eerste 50 van vorig staan van de 44 en de 22 km!!!!!
Wat inhoud dat er bij die van de 22 km van vorige keer al veel voetvolk
zit en dat er veel snelheidsduivels van de voige 44 km nu niet het recht
hebben om vooraan te starten!!!
Beter zou zijn de eerste 75 ( van de 44 van vorig jaar) en de eerste 25
(van de 22 km van vorig jaar ) vooraan te laten starten.
STUKA
Mountainbiker

Post by STUKA »

Omdat er gisteren toch geen interessante toertocht was eens het parcours in Knokke gaan verkennen. Als het strand er hard genoeg bijligt zal het erg snel gaan. Eén opstopping verwacht ik aan de fameuze modderstrook. In een gewone toertocht rij je daar over zonder het te merken, maar met strandbanden is het opletten. De grond lag er gisteren nochtans bevroren bij, maar onze fietsen waren bijna onbestuurbaar.
Rechts is er een strook gras waar je wat meer grip hebt, maar als je een foutje maakt rij je twee meter lager in een beek ; links houden dus !
Als de temperatuur positief is wordt dat voor de meesten lopen. Zelf ga ik daar op mijn gemakske doorploeteren en zo wat recupereren.
Op de andere stukken ga ik dan alles proberen geven.
Gisteren lagen er eveneens veel takken in die zone, wat de grip verbetert, maar de kans op lekrijden vergroot.
De eerst 400 meter, tot aan de bunkers, is ploeteren, daarna is de ondergrond harder.
mikke
Mountainbiker

Post by mikke »

dan komt natuurlijk de klassieke vraag:
strandbanden?
semi-slicks?
noppenbanden?
kenny!
Mountainbiker

Post by kenny! »

strandbanden vo die 1 modderstrookje !
Post Reply