Camelback: welke?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

Ik kuis 'm eerst goed uit (steradent tabletten) en dan nadien gaat ie een paar uur in de diepvries.

Nadien netjes weghangen.

Field
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Vorige week kocht ik bij Decathlon een Camelbak (die zwarte met dat doodshoofd) voor 65 euro.
Gisteren zag ik deze hangen bij Janssen in Genk voor 79.95 euro :drunk:
Hoeskanda?
...Jokke
Mountainbiker

Post by ...Jokke »

ik leg hem steeds in de diepvries en hierbij nog nooit hinder ondervonden. Kan ded camelbag gerust tegen.
Vedette_007
Mountainbiker

frozenbak

Post by Vedette_007 »

Vraagje aan de camelbakkers?
Wat als het vriest dat het kraakt, blijft je drinken dan min of meer vloeibaar?
Ik had nl in mijn bidonneke een gigantische ijslolly zitten verleden zondag (29/01/2006) #-o
eddy1
Mountainbiker

Post by eddy1 »

Gisteren in Hasselt-Kiewit voor de eerste keer voorgehad dat het darmpje van de camelbak bevroren was. Even gestopt om het ijs eruit te doen en daarna om de 5 minuten een slokje gedronken, geen probleem meer gehad. Je kan ook een accessoire dat een isolerende werking heeft kopen om over het darmpje te doen. Ik denk niet dat je dan nog problemen gaat krijgen, tenzij je op de Noordpool wil gaan biken. :wink:
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

Je kunt ook na het drinken de vloeistof terugblazen in de zak.
Giant
Mountainbiker

Post by Giant »

ik heb een eenvoudig "camelbaksjeuh" van een onbekend merk en tgaat zijn tijd ook wel mee. na het drinken uitkuisten met zeep zonder zeep of zo (niet lachen, dat bestaat.) om de bacteriën weg te hebben, en dan uitspoelen en in de vriezer. zeker geen melk of andere producten erin kiepen. want het er altijd z'n die dat doen
Achterna
Mountainbiker

Post by Achterna »

viperke wrote:ik snap het nog steeds niet goed ze hoe ze da doen.. kheb nog bijna geen enkele koerser me drinkbusse achter z'n zadel zien rije. #-o
en bevoorrading, ja da zou mss kunne da ze halverwege es overhuis rijde en dan bijtanken. Maar toch zou ik als koerser ne camelbak gebruike denk ik.. zeker in de winter, voor warme thee etc..

Caféke links, caféke rechts :drunk: en drankautomaten......duuuuuur. :lol:
MilkSjeik
Mountainbiker

Post by MilkSjeik »

Ik zou ook eens moeten gaan zien. Mule lijkt me wel interresant, alhoewel misschien net iets te groot naar mijn goesting. Langs de andere kant, kom ik op een trainingsritje van 1uur niet toe met mijn drinkbus (+- 40 min :p). Dat belooft deze zomer ;) Een lobo is dan weer te klein om iets in weg te steken.
mo6
Mountainbiker

Post by mo6 »

Ik gebruik al jaren de "Mule" en ben hier zeer tevreden over. Hij is inderdaad wat groter en voor je doordeweeks trainingsritje is hij inderdaad te ruim. Maar als je hem niet volpropt kan je hem met de riempjes kompakter maken.
Ik vind dit een pefekt formaat, het voorkomt dat je anders verschillende rugzakken moet aanschaffen voor die trainingsritten en voor dagtrips. Als je wat reservemateriaal wil meenemen dan kan je altijd wat extra bergruimte gebruiken.
Post Reply