Fietsdrager?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
maccer76
Mountainbiker

Post by maccer76 »

Ik denk ook wel dat mijn voorkeur uitgaat naar een framebevestiging. Ik heb zo'n gevoel....

Anyway: de Thule Euroway 945 lijkt me wel wat. Is er een groot verschil met de andere Thules? Zoals de Pro???

Of kan ik voor dat geld (250 euro) beter een twinny load of Hawk ofzo kopen??

Txs
brick37
Mountainbiker

Post by brick37 »

heb ook den twinny load ben er content van. Voordeel vind ik dat het heel gemakkelijk in de koffer vd autopast en je je geen zorgen moet maken dat ze hem pikken op een parking ofzo. Nog geen gevolgen van de crank bevestiging .1 nadeel is als je twee mtb's der opzet dan moet je de zadels een beetje laten zakken want het stuur van de eene zit in de weg voor de ander zijn zadel en omgekeerd

grtz :-D
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

brick37 wrote:.1 nadeel is als je twee mtb's der opzet dan moet je de zadels een beetje laten zakken want het stuur van de eene zit in de weg voor de ander zijn zadel en omgekeerd

grtz :-D
Tip: Wielsteunvan voorwiel iets uitschuiven. Dan komt het stuur omhoog. Steun van achterwiel inkorten dan zakt het zadel
brick37
Mountainbiker

Post by brick37 »

kan ik is proberen lijkt me logisch

thanks[/quote]
maccer76
Mountainbiker

Post by maccer76 »

Mijn voorkeur gaat toch uit naar de Thule Euroclassic Pro 902.
SPijtig dat hij zo duur is..
Maar ik moet begin maart naar Berlijn met de auto. Kent er iemand winkels waar ik zo'n thule kan kopen in Duitsland. Ik zie dat de prijzen daar maar rond de 300 euro liggen...

Txs,
Koen
mo6
Mountainbiker

Post by mo6 »

Ja ik, en het klopt.

Ik heb me vorig jaar in augustus een Thule Euroclassic Pro 903, voor drie fietsen dus, aangeschaft. En dit voor de geweldige prijs van 339,oo euro.
De winkel waar ik hem heb gekocht is: KFZ-TEILE, Weinstr. nord 48, 67098 Bad Durkheim.
Deze shop ligt natuurlijk niet op de weg naar Berlijn. Ik was op weg naar Oostenrijk en vandaar dat ik deze shop heb gekozen want hij lag net naast mijn reisroute.

Als je een andere richting op moet dan zal je na wat zoekwerk via Google zeker een shop vinden op jouw weg. Zo heb ik het ook moeten vinden, maar geloof me Duitsland ligt bezaaid met autoshops en het kan soms een paar euro schelen maar het zal nog altijd een aanzienlijk verschil zijn met wat je anders in Belgie betaald.

Ik heb voor de Classic gekozen omdat het dragend gedeelte veel steviger is dan dat van de Euroway, de bevestiging van de fietsen en op de trekhaak is hetzelfde.
Dit heeft natuurlijk wel als gevolg dat het totale gewicht van de Classic ook wel wat meer is. Nog een voordeel vind ik zelf dat de Classic helemaal in klapbaar is, dus vrij kompakt om weg te bergen.
Bevestigen op de trekhaak doe je zonder gereedschap, gewoon met een hendel. Bevestiging van de fietsen is ook goed want vroeger was ik bezig met overal allerhande vodjes tussen te steken om de lak van de fietsen niet te beschadigen maar dat is nu niet meer van toepassing.

Tot hiertoe heb ik nog geen spijt van de aankoop en kan ik hem aan iedereen aanbevelen. Alleen vind ik hem hier in Belgie schandalig duur. Ik moet wel zeggen dat in vergelijking met mijn vorige fietsdrager, van het merk KINGS, hij eigenlijk niet te vergelijken is. Hij steekt er kop en schouder bovenuit.
maccer76
Mountainbiker

Post by maccer76 »

Hoi,
de kogel is door de kerk! Ben net terug van Berlijn en heb onderweg de Thule Euroclassic pro 902 gekocht met adaptor voor 300 euro, all in!! Koopje zou ik zeggen. Ze sturen ook op, dat kost dan 15 euro.. Het is in Beckum, de winkel heet KFZ Nehring. Alle tis zeggen, wnkel, tis eigenlijk een gewoon huis die particulier verkoopt...

MAAR nu heb ik nog 1 probleem :-)
Ik krijg hem hem niet goed op mijn trekhaak :-(

Ik weet niet wat ik fout doe....ik doe het volgende:

1) ik zet de thule op mijn trekhaak. Door het gewicht hangt die dan uiteraard wat door naar voor. Ik zet de handel op stand 1, en draai dan aan de knop achter de nummerplaat.
2) Door aan die knop te draaien, komt de thule rechter te staan. In een hoek van 90° dus met de grond en staat het ding al stabiel. Dan zet ik de hendel in psoitie 2.
3) hier ligt het probleem: het lijkt of de bol op de trekhaak te klein is, want ook al staat de hedel vast, ik kan de drager nog steeds wat kantelen naar links en rechts!!! En ik heb denk ik de aanpassing al op het maximum staan...kan dit???

Kan iemand me dit eventueel eens komen uitleggen???
Ook het kantelen van de thule heb ik nog niet echt door....

Alle info welkom. Eventueel kom ik wel eens tot bij 1 van jullie!

Txs,

koen, wachtende op het gebruik van zijn thule:-)
mo6
Mountainbiker

Post by mo6 »

In principe kan je die speling weg werken door de ring verder in te draaien die zich onder het vergrendelinssysteem bevind van je hendel. Dit is dus het gedeelte van het vergrendelingssystteem dat niet beweegt als je de hendel op en neer beweegt.

Je laat de drager op je haak staan, hendel los, dus de drager rust op de grond.
Dan schroef je de inbus los en dan kan je die ring verdraaien.
Al naargelang je die ring verder in het systeem draait des te vaster komt de fietsdrager te zitten. En des te meer kracht moet je zetten om de hendel in zijn geheel te vergrendelen.
Alvorens je de hendel terug vast zet moet je wel eveneens de inbus terug vast zetten. Ik heb dit ook een paar keer moeten herhalen tot ik de juiste stand had gevonden.

Als dit niet helpt moet je hem eens eerst met de hendel vast zetten en dan pas met de draaiknop. Ik weet niet of dit een verschil maakt maar zo doe ik het.

Je moet er ook op letten dat de bol van je trekhaak niet vol vet hangt van een aanhangwagen want anders zou het wel eens lastig kunnen zijn om de fietsdrager vast te zetten.

Wat het kantelen betreft. De hendel 1 stand losser zetten. De drager beweegt niet. Dan pak je een fiets vast met 1 hand om de drager horizontaal te houden terwijl je met de andere hand de draaiknop los draait. Als hij voldoende los staat dan kan je de drager laten zakken.

Veel succes.
maccer76
Mountainbiker

Post by maccer76 »

Hoi,

dat van die inbus wist ik. Ik heb die ring al zover ik kan gedraaid...wel met de drager op de grond.

Zal vanavond eens proberen met de drager op de trekhaak.
Kwestie van vet op de haak, het is een nieuwe, dus er heeft nog niets opgehangen, maar zal hem ook eens kuisen voor de zekerheid...

Txs,!!!

K
maccer76
Mountainbiker

Post by maccer76 »

Hello,

het is me gelukt!! Ik kreeg die ring dus niet ver genoeg. Heb er dan maar ff een kleine tik aangegeven met een hamer en hupsakee, de ring draait rustig verder!

Nu zit de ring bijna op het verste en moet ik idd serieus wat kracht zetten op de hendel...

Is dus wel wreed gemakkelijk systeem...gewoon hendel naar beneden en drager zit potvast!!!

Hier spreekt een gelukkige eigenaar!

Txs
Post Reply