Als we de laatste versies van de xt en de xtr bekijken is er eigenlijk Qua uiterlijk niet veel verschil.
Dus denk ik dat de nieuwe xtr niet ver uit de buurt gaat liggen van de xt.
Nieuwigheden 2007...
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
En hoe gebeurt de shifting nu? Shifting niet te letterlijk opnemen e. Ik bedoel: Gaan ze 'terug' naar de duimshifters, en vallen die exotische dual controls weg? Iemand die daar al iets meer over heeft vernomen? Voor de rest vind ik het er op het eerste zicht ook vreemd uitzien, hoewel ik wel blij ben met de innovatie ... de laatste generaties vertoonden niet veel verschillen meer. Wat me ook wel opvalt, en hetgeen me niet zo blij maakt, is de logo-wijziging. Ik ben benieuwd voor de volledige voorstelling!
- JanMan
- Mountainbiker
De nieuwe XT shifters zouden een sootgelijk systeem zijn als de Sram triggers maar dan verder geëvolueerd. Schakelen gebeurt dus met de duim. Er zijn al wel enkele die er mee gereden hebben en die zeggen dat de nieuwe shifters beter zijn dan de X.0 triggers...GT wrote:En hoe gebeurt de shifting nu?
De nieuwe XTR zou vol met carbon en titanium elementen zitten.pr023473 wrote:Dus denk ik dat de nieuwe xtr niet ver uit de buurt gaat liggen van de xt.
- fieldbiker
- Mountainbiker
Post by fieldbiker »
Een copy/paste oefening van SRAM ? Shimano gaat de gevaarlijke/gemakkelijke toer op ?JanMan wrote:De nieuwe XT shifters zouden een sootgelijk systeem zijn als de Sram triggers maar dan verder geëvolueerd. Schakelen gebeurt dus met de duim. Er zijn al wel enkele die er mee gereden hebben en die zeggen dat de nieuwe shifters beter zijn dan de X.0 triggers...GT wrote:En hoe gebeurt de shifting nu?
De nieuwe XTR zou vol met carbon en titanium elementen zitten.pr023473 wrote:Dus denk ik dat de nieuwe xtr niet ver uit de buurt gaat liggen van de xt.
XT 2007 - Lekkerrrrr...
Op een Duits forum gezien:
Mooi is het in elk geval wel!
XT 2007

LX 2007

Nog meer concurrentie voor SRAM?http://www.light-bikes.de/ wrote:Ganz auffällig ist die Affinität zu SRAM Trigger Hebeln. Shimano scheint zum Gegenangriff zu blasen: Die neuen Rapidfires sind nun mit zwei verschiedenen Schaltoptionen zu betätigen. Zum einen die herkömmliche Schaltoption mit Daumen und Zeigefinger. Und neu: Der vordere Zeigefinger-Hebel kann auch wahlweise mit dem Daumen betätigt werden. Ganz wie beim amerikanischen Konkurenten!
Mooi is het in elk geval wel!
XT 2007

LX 2007

-
farmer/cowboy
- Mountainbiker