Beachrace oostduinkerke gaat wel degelijk door

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Rocket Jon
Mountainbiker

Post by Rocket Jon »

ka.dee wrote:
jd wrote:Ik zou ook wel eens willen weten hoeveel er juist gestart zijn, 628 aangekomen voor de 44 en 222 voor de 22 is in totaal 860 maar de startnummers gingen tot over de 1300
Volgende nummering is gebruikt:
1-949 44km heren
950-999 44km dames
1000-1349 22km heren
1350-1400 22km dames

Volgens de deelnemerslijst die ik hier naast me heb liggen:

691 mannen voor de 44km
23 dames voor de 44km

201 mannen voor de 22km
16 dames voor de 22km

Maakt in totaal 931 deelnemers.

bedankt voor de voledige gegevens
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

den dezen 18e op de 22 km ... als ge vanachter begint te tellen ... hahahaha

enorm, maar dan ook enorm veel tijd verloren bij die eerste opstopping, daar zeker 10 - 15' stil, maar dan heel stil, gestaan ...

had langs het strand net mijn broer "achtergelaten", maar hem daar rap teruggezien ... 't ging nochtans heel goed ...

en ja, die start, we stonden daar ook heel vanachter te koekeloeren, de eersten zaten waarschijnlijk al in Nieuwpoort tegen dat we op het harde zand waren ...

maar voor de rest, mooie ervaring om zoiets eens mee te rijden, maar volgend jaar wordt het waarschijnlijk wel ergens anders ...
Jerville
Mountainbiker
Location: Sensa Pordoi, Corratec Superbow team worldcup, Merida sculptura/ Scott Genius MC 10, B1 cikara

Post by Jerville »

idd, de start trok op niks. ik moest normaal in het eerste vak starten en mocht gaan aansluiten bij de laatsten van het 2e vak. de 15 euro is veel maar daar is toch ook verzekering bij. Want een verzekering voor een manifestatie kost veel geld.(uit ondervinding) De flikken deden ook uitstekend hun werk om de autos veilig door te laten want waarom een fietser in wedstrijd doorlaten als er toch geen moto van de eerste voorrijd. #-o Volgend jaar misschien beter hoop ik.
:drunk:
STUKA
Mountainbiker

Post by STUKA »

44ste op de 22 km. Nooit gedacht !
Nog maar nauwelijks getraind op de fiets, wel al veel gelopen, wat daar toch wel nodig was.
ijsboerken
Mountainbiker

Post by ijsboerken »

Ben volledig takkoord met de prijs (niet enkel van de Coastrace maar van alle beachraces). Over de laatste 5 jaar is er meestal 5-8 Euro bijgekomen, terwijl daar bitter weinig tegenoverstaat.

Voor zij die de eerste keer in Oostduinkerke reden kan ik de frustraties begrijpen rond de single tracks en de eigenzinnige flikken (face it àlle flikken zijn eigenzinnig)

Geen genade echter voor al die andere leuteraars die Oostduinkerke al gereden hebben ! Je wéét dat het een loopstart is, en je wéét dat er single tracks komen waar er opstoppingen zijn. Dit jaar inderdaad iets erger doordat de wind meezat op het lang stuk strand.
Leer eens te genieten van een mooi gevarieerd parcours met vriendelijke medebikers die spontaan overnemen, ritsen, sorry zeggen als ze voor de 37-ste keer met hun pedaal tegen uw schenen kloppen enzovoort.

Ter info, de 44 gedaan (helemaal als laatste gestart, PDM-shirt), geeindigd als 385ste overall in 1u42. En genoten (als ik dat mag zeggen)
Miejster
Mountainbiker

Post by Miejster »

gobi wrote:kijk hier even voor de uitslag van de 44...
http://lingierversluysmtbteam.homestead ... g_44km.pdf

Voor mijn eerste keer 1h34...
Ik zal je in de sprint geklopt hebben... Ik was 257ste, een goeie 20sec voor jou.
Klimmerken
Mountainbiker

Coast race

Post by Klimmerken »

Mijn derde deelname in Oostduinkerke en dit jaar wilde ik gaan voor een top tien plaats op de 22km.
Ik werd mooi 8ste met een gemiddelde van 28,5 km/h op mijn teller.
De start was een grote chaos dit jaar, want voor we reeds gestrat waren stonden we bijna al halverwege het strand #-o
Hopelijk zal deze start volgend jaar veranderen.
BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

Ik vind het ook nogal bizar dat het laatste jaar de deelnameprijzen sterk gestegen zijn. 15€ voor een wedstrijd kan al tellen.

Wat het flikkenprobleem in Oostduinkerke betreft, moet ik zeggen dat ik dat niet tegengekomen ben. Mij hebben ze niet tegenhouden. Maar anderzijds vind ik het wel triestig als ik dit lees. Aan de organisatie zou ik toch vragen om daar bij de politie om verandering te pleiten. Uiteindelijk rijdt ieder biker zijn race in de wedstrijd. Persoonlijk vergelijk ik ook altijd mijn tijden met vorige deelnames. Die 15€ zal toch ook een beetje voor de politie-interventie dienen denk ik dan. En die prijs heeft iedereen betaald. Dus...

Het parcours in Oostduinkerke vind ik anderzijds het mooiste parcours van alle strandraces die ik tot nu toe gereden heb (Knokke ontbreekt nog). De singletracks in de duinen vind ik super.
De loopstart is eigen aan de race in Oostduinkerke. Deze zorgt volgens mij ook voor de eerste schifting.
Zo heeft iedere beachrace zijn eigen karakter.

Singletracks hebben natuurlijk ook het nadeel om voor opstoppingen te zorgen. Al vond ik dat dit in Oostduinkerke nog meeviel. Ik heb al erger geweten (Ostend Beach Race sept05, remember!)
Daarentegen vraag ik me in Oostduinkerke wel af, waarom men nog een wedstrijd van 22km organiseert. Dat zijn in mijn ogen extra bikers die alleen maar opstoppingen veroorzaken in de eerste ronde.
Iemand die een echte beachrace wil rijden, rijdt toch de 44!
neverest
Mountainbiker

Post by neverest »

Als bestuurslid van Neverest (de organiserende club van de eerste 6 edities) kan ik het toch niet laten om even uit mijn pijp te komen en enkele antwoorden te formuleren op veel vernoemde kritieken. De loopstart hebben we destijds ingevoerd om 2 redenen: je krijgt al een eerste selectie en scheiding door die korte loopstrook en de 2é en belangrijkste reden is dat een loopstart veel veiliger is dan een vliegende start. De eerste jaren starten we ook zoals in De Panne op het harde zand vanop de fiets, met soms serieuze valpartijen tot gevolg. Sinds we de loopstart invoerden hadden we nooit geen ernstige valpartijen meer in de startzone. Over de chaotische start kan ik kort zijn. Denk dat we tot vorig jaar alles redelijk in de hand hadden, was zelf verantwoordelijk voor start en aankomstzone. Dit jaar had de organisator gewoonweg te weinig volk om dit alles in goede banen te leiden en de mensen die er stonden hadden totaal geen ervaring met dit soort situaties. Stond er zelf op te kijken dat de voorste rij plots met nog 10 min. te gaan 300 meter vooruit schoot. Heb zelf al in genoeg strandraces uren van voordien gewacht in kou en regen om een mooie startplek te bemachtigen. Als er dan 10 min. voor de start 200 man voor mijn neus zouden komen te staan zou ik er ook niet mee kunnen lachen. Dan de opstoppingen: Voor het parcours dat we nu gebruiken is 6 a 700 man de limiet om de opstoppingen binnen de perken te houden. Al de mannen die je meer hebt is misschien goed voor de kassa maar niet voor de kwaliteit van de wedstrijd. Dit was vroeger al één van de discussiepunten tussen het Neverest bestuur en Johan H. Geen kwantiteit maar kwaliteit! Over de 15 euro kan ik enkel maar zeggen dat wij vorig jaar ook 15 euro vroegen en er op het einde van de rit maar bitter weinig geld overbleef om iets van winst over te houden. Was trouwens de hoofdreden waarom Neverest eens een adempauze wou. Als je na maanden voorbereiding voor een wedstrijd van één dag er bijna geen euro aan overhoud, dat het dan voor ons niet echt meer hoefde (je moet er geen honderdduizenden aan overhouden, maar toch een paar tienduizend die je in de clubwerking kunt investeren), zodat we de tijd die we in de Coastrace staken weer konden benutten om onze club met 150 leden echt draaiende te houden. Allé, ben uit mijn pijp gekropen en zal er nu weer inkruipen...
Last edited by neverest on Tue 21 Feb 2006 00:33, edited 1 time in total.
Guest

Post by Guest »

even iets anders
Jan Farmer onze redactielid heeft wat gefimd zondag
hierbij een is een kort filmpje te vinden op zijn website
http://users.skynet.be/fa270131/strandrace.mp4
gewoon rechts klikken met de muis en opslaan als nemen
daarna openen met quicktimeplayer
gratis programma
met dank aan Jan Disneystudio's
:lol: :lol:
Post Reply