Shwalbe Black Jack UST 2.1:
Weinig rolweerstand, brede noppen in de zijflank dus voldoende grip en tot voor het verschijnen van hun Nobby Nic stond de Black Jack als een goede all-rounder op hun site. Rij er nog altijd winter en zomer vooraan mee rond en ben er dik tevreden van.
Welke allround banden?
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Ik heb pas een Cube Acid gekocht, hierop zaten de Schwalbe Fast Fred, allround zou ik de band niet noemen, maar ze bollen toch goed hebben genoeg grip, enkel in het echte lekkere sappige slijk slippen ze wat sneller door.
Denk dat ik tegen volgende winter ook voor de Jimmy ga ....
Zal 't nog eens moeten laten bezinken...
Aoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
Ben.
Denk dat ik tegen volgende winter ook voor de Jimmy ga ....
Zal 't nog eens moeten laten bezinken...
Aoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
Ben.
- WT6
- Mountainbiker
dat glijden op het droge : beetje minder druk in de band, dan heb je dat ni meer..Hubertje wrote:De koning van de all-roundbanden, zowel in de modder als op het droge super, heel weinig rolweerstand, goede modderafvoer, laag gewicht (hoewel een droge bocht soms wat glijden is vooraan, vraag maar aan mijn elleboog)
Voorlopig de beste die ik al getest heb, en niet echt duur:
Geax Barro Marathon
- fieldbiker
- Mountainbiker
Post by fieldbiker »
Barro Marathon ... een aanrader ! Weinig rolweerstand en verdraagt ook wel een goei klad modder. Wel niet te veel druk in de band steken bij veel modder, om gladde boomwortels te kunnen nemen met weinig risico, enz ... Binnenkort zal ik 's zien hoe deze knaap zich in 'droge waters' van zijn diensten kwijt. Z'n wintertest heeft ie alvast met goed resultaat afgelegd.Tinky-Winky wrote:dat glijden op het droge : beetje minder druk in de band, dan heb je dat ni meer..Hubertje wrote:De koning van de all-roundbanden, zowel in de modder als op het droge super, heel weinig rolweerstand, goede modderafvoer, laag gewicht (hoewel een droge bocht soms wat glijden is vooraan, vraag maar aan mijn elleboog)
Voorlopig de beste die ik al getest heb, en niet echt duur:
Geax Barro Marathon
Field