05/03 Knokke-Heist beach challenge

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

mikke wrote:Een vraag aan al diegenen die het parcours verkend hebben tijdens het weekend: het eerste deel van het nieuwe stuk parcours bevat een veldweg van ongeveer 1 km. Hebben jullie daardoor kunnen rijden? Ik heb verleden week dat stukje eens gereden met strandbanden en terwijl het voorwiel van links naar rechts gleed, patinneerde mijn achterwiel de hele tijd. Hadden jullie dat probleem ook?
van't weekend met een klein forumgroepke parcours verkend maar we zijn niet 100% zeker van het nieuwe stuk erin want idd als we planneke volgen dat moet ge daar diene veldweg volgen naast de berm van diene asfaltweg maar da is bijna alleen te doen met noppenbanden of al lopend

ik denk ook nie dat ze dit stuk in een strandrace zullen steken want daar gaat het voor velen sterrekes zien worden en een oppropping van jewelste; ik vermoed dat we gewoon langs die asfaltweg verder moeten en dan nog een goeie halve kilometer onverhard maar goed berijdbaar en dan voor de rest terug asfalt
mikke
Mountainbiker

Post by mikke »

Ik heb vernomen van iemand uit Knokke dat ze toch langs die dijk rijden en dan is het toch schuiven met strandbanden. Ik snap ook niet dat ze zoiets in een strandrace stoppen, maar als ze niet langs die dijk rijden zou ik er gewoon 4 km op asfalt gereden worden en wat zou daar dan het nut van zijn? Hopelijk kan iemand uitsluitsel geven!
c_dric
Mountainbiker

Post by c_dric »

volgens mij hebben ze het parcours onlangs nog aangepast ...
ik had het parcours op 16 januari 06 afgeprint en het stuk 'modder' was veel langer dan op het parcours dat ze nu geven op hun website.

het begin van het stuk 'modder' is nog hetzelfde maar na zo een 500m moet je links nemen en de weg volgen die langs loopt.

neem nog een andere kijk als je hebt een map ouder dan een paar weken ...
http://inwoners.knokke-heist.be/file_up ... f?_vs=0_nl
mikke
Mountainbiker

Post by mikke »

ik heb het parcous pas eind januari afgeprint, dus had ook al de versie die er n op staat. De eerste 500 meter is echt schuiven geblazen, dan moet je even naar links en kom je aan de andere kant van die dijk uit: hier is het al iets beter te doen, maar je hebt toch nog steeds bijna geen grip met strandbanden. Waarom hebben ze het parcours eigenlijk enkele km langer gemaakt. Als ze het langer willen maken, ok, maar moet dat dan echt met zo'n slijk stuk gevolgd door 2 km asfalt?
kenny!
Mountainbiker

Post by kenny! »

voila fiets gekuist van oostduinkerk volgend zand ziet hij in knokke !!

zou ik da banden laten liggen et zijn
swalbe big apple
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=1876
mikke
Mountainbiker

Post by mikke »

ik zou de banden laten liggen. Alleen met een noppenband ga je in het extra modderstik niet schuiven, maar aangezien het maar 1 km is en je de andere 26 km nadeel ondervindt van je noppenband, zou ik zeker voor een strandband gaan.
robin
Mountainbiker

Post by robin »

waar startnummers afhalen

ik zal er zijn met een maat :-D

op 27km
The Raceface
Mountainbiker

Post by The Raceface »

Zoals elk jaar zal Knokke terug uitblinken in organisatie. Vorig jaar niet meegereden daar ik toen heb gekozen voor Oostduinkerke maar de 3 voorgaande jaren was ik telkens paraat. Goede organisatie, mooi parkoer kortom een strandrace met lange zandstroken.
Vandaag alle gegevens ontvangen, dus hou nr. 60 maar in het oog. Laat Knokke maar vlug komen zodat ik Oostduinkerke 2006 kan vergeten
slik20
Mountainbiker

Post by slik20 »

wij gaan zondag voormiddag het parcour gaan verkennen
iemand geintreseerd om mee te rijden ?
starten rond 9u aan gezapig tempo +-20km/u
steph
Mountainbiker
Location: C'dale Scalpel 29 carbon2, F2000Lefty+CAAD2 , +Tandem Lapierre

Post by steph »

:-D Waar vertrekken jullie dan om "9h"?? Ginder ter plaatse??
Zou misschien ook wel 's "verkennen" .
Post Reply