Beachrace oostduinkerke gaat wel degelijk door

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
The Raceface
Mountainbiker

Post by The Raceface »

Ik weet de hoeveeltste deelname is van de andere forumleden maar ik heb ze reeds allemaal gereden. De eerste 2 jaren was er telkens een opstopping aan de trap in Koksijden en single tracks in de duinen. Maar toen was er geen loopstart en was het na de start direct richting Koksijde vlammen. Daarna is men gestart met een loopstart en werd er eerst richting Nieuwpoort gereden, ttz dezelfde ronde van vandaag, probleem was toen opgelost maar dan had je meestal de wind op kop vanaf Nieuwpoort tot Koksijde, nu had je de wind in je voordeel, een 2e reden is ook dat er meer en meer getrainde gasten aan de start staan, het niveau van de deelnemers is veel hoger dan een paar jaar geleden. De beste oplossing zou zijn om nu in de eerste ronde door te rijden tot St-Idesbald, daar een keerpunt te maken, er is daar een platform om op de dijk te geraken en dan terug naar Koksijde om de trap te nemen.
Spijtig dat voor de 2e ronde nietmeer naar Nieuwpoort moesten. En die agenten, spijtig, blijkbaar denkt men dat enkel de eersten tellen. Zij zorgen misschien voor het spektakel, maar het zijn wel de gewone recreanten die zorgen voor de inkomsten.
BeacheD
Mountainbiker

Post by BeacheD »

start was idd 1 grote chaos.slecht weg.na 4 km telde m'n pa me ongeveer 300e. tegen het eind van het strand was ik met een paar andere mannen al ferm opgeschoven (merci btw mannen, goed gedaan!) en aan de trap hoorde ik '65e!' dus dat zal wel snor. op de weg ging het ook goed, maar na de bocht in dat eerste klimmetje sloeg het -nou ja-noodlot toe : plat vanachter en finito. dan maar te voet terug naar strand en daar bij de organisatie in de jeep gekropen en zo naar de start.
Toch balen want ik had -naar mijn maatstaven dan toch- zeer sterke benen. maar bon.so be it, ik blijf mtb'en in functie van een zomer triathlon seizoen dus het is geen ramp hé.
oraganisatie : start was erbarmelijk, bedankt aan alle onverlaten die 10 minuten voor de start zomaar voor de hekkens plaatsnemen met warmegereden beentjes zondar dat ze daar zlefs mogen staan, en terwijl wij daar al een half uur in de kou staan te wachten, reglematir, dat wel...
de finish was ook maar zo en zo, zeer veel mensen zaten op de misse kant van de dijk, wat soms voor hete standjes zorgde.ook een veel te kort stuk na de finish, mensen die al sprintend aankwamen moesten echt overdreven hard in de remmen om niet op hun voorgangers te knallen.
hans en johanc eventjes gesproken.
tot in knokke
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

BeacheD wrote:plat vanachter en finito
moest je met mij meegereden zijn dan hadden we tijd genoeg om diene band te vervangen.... in één of andere file kon je gemakkelijk 2 nieuwe banden steken indien nodig... toch tijd genoeg dan!

platte band in een wedstrijd is altijd pech hebben maar ik verschoot ervan dat er zo weinig platte banden waren want in die eerste stukken in de duinen lagen nogal veel doornen en dat gecombineerd met al die strandbanden is toch gevaarlijk hé
Rasse
Mountainbiker

Post by Rasse »

Haha ! Dat is echt te gek om os te lopen. Je neemt deel aan een wedstrijd en aan de oversteekplaatsen moet je stoppen en wachten voor het verkeer.
Goe bezig. Dan besef je toch waarom het te doen is? Jullie zo makkelijk mogelijk 15€ uit je zak kloppen.
Op hun site staat ook dat elke deelnemer een onvergetelijk aandenken krijgt. Wat was dat, een sleutelhanger van één van de sponsors?

Ik was er zelf niet bij, maar als ik de posts in deze topic lees heb ik maar één gedachte: belachelijk!
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Ik vraag me af hoeveel er onderweg aangepikt hebben erwas immers geen bike-chip
voorzien ter kontrole en voor zo'n organisatie en met 15 euro inschrijvingsgeld is dit toch zeer ondermaats te noemen!!! #-o
Persoonlijk niet tevreden over mijn prestatie,reed met de fast-freds en vond ze toch
iets te smal om echt goed vooruit te geraken,of was het toch de man in mindere vorm?
Ergens rond de 10° plaats geeindigd op de 22 km,kon wel wat beter.
Jammer dat we daarna nog 2 tot 3 uur moesten wachten om te horen dat je dit jaar niet
in de prijzen bent gevallen (we kunnen de zondagnamiddag heus nog iets anders doen hoor organisatie)!!!!
En uit eindelijk weet je nog niet hoeveelste je geeindigd bent als je naar huis vertrekt. :(
Volgend jaar???Ik denk dat ik meer plezier beleef aan een dagje Heverlee of zoiets.
kristofbomans
Mountainbiker

Post by kristofbomans »

Hoi, ik eindigde 12de op de 44 km.

Slechte punten:
- chaos bij de start + volk stond gevaarlijk dichtbij + iedereen bleef naar voren opschuiven Oplossing: Plaats zo'n hek als in de panne, zoals bij de motorcross.
- Parcours bevatte veel te veel weg.
- Er mochten meer zandstroken op het strand zijn, zodat het wat technischer, zwaarder wordt.
- Uitslag duurde veel te lang zoals gewoonlijk. Oplossing daarvoor:
Noteer de nummers van de mannen die prijs gereden hebben en breng die zo snel mogelijk naar de inschrijvingsplaats. Toch niet moeilijk he. De koers duurde voor ons tot 12u15. Ik heb moeten wachten tot 15u15 vooraleer ik mijne prijs had. Dan nog eens 2u in de auto naar limburg.

Goede punten:
- douches
- inschrijving verliep vlekkeloos

Greetz
Jeremy
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel 29er carbon 1, Trek x-caliber 29 en nen Eddy

Post by Jeremy »

Ik vind dat de organisatie gewoonweg geld wil kloppen uit de kleine mannen, 15euro x 1000 deelnemers is al 15000 euro (605000 franken), 20 euro voor diegene die de dag zelf inschrijven, de organisatie was niet beter of op een TT. Oostduinkerke was de meest ondermaatse organisatie van al, de panne vond ik dan veel leuker. En ja, ons onvergeetelijk aandenken; een wit T-shirt met coast race erop.

Ik heb gehoort dat het op het nieuws gekomen is, iemand iets van gezien? Weet iemand de op welke post?
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

iemand al ergens een uitslag op internet gevonden????
we zullen hier echt nog een ganse week moeten wachten zeker??
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Ze kunnen nog geen uitslag opmaken want er zijn er nog altijd een 5-tal
vermist die de eindstreep nog niet hebben bereikt. :-D :-D :-D
Waren het illegalen die de boot genomen hebben naar het U.K. :roll: :wink:
giani banani
Mountainbiker

Post by giani banani »

ja jongens, de uitslagen staat erop!! http://www.coastrace.be
Post Reply