Beachrace oostduinkerke gaat wel degelijk door

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Vlammer
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert, Colnago ARTE, Ridley Scorpion, Scott scale ltd

Post by Vlammer »

Heeft er niemand de uitslag mee naar huis?
Eventueel kan ik zo sneller aan de uitlsag komen...
neverest
Mountainbiker

Post by neverest »

Afstand van de 2 ronden (1 grote en 1 kleine) is inderdaad 38 km.
joerio
Mountainbiker

Post by joerio »

zou den uitslag er vandaag nog opstaan?of duurt da een paar dagen :cry:
Dreamer
Mountainbiker

Post by Dreamer »

Awel ik hem me vandaag is volledig gegeven en ik moet zeggen ik zen verschoten van mezelf.(ben terug aan het biken van in begin november)Stukken op strand waren lekker ( ff gazze geven).De singeltracks waren een lekkernij (de 2 de ronde he den eerste was tegen men goesting aanschuiven)En dan die kuiten bijters gatverdamme kzen sterk aan het worden.Mij zien ze op een strandrace zeker terug en als ik geen pech heb of een vriendin tegen kom [-X [-X zal ik ze volgendjaar allemaal doen.Zeer lekkere strandrace!
ps.Kzen bij de laatste vertrokken en toch 1.39u op de 44 km avs ??(kweet ni kem in race geen telerke ik geef me 200%)
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

kpeins da diene uitslag nog lang kan duren want twas allemaal met hand genoteerd en zo'n ouderwetse manier kan nie vlug gaan hé

ps: qua organisatie op het parcours vond ik het alleszins ook sterk ondermaats:
1) bij een straat-oversteek heb ik zeker zo'n 4minuten moeten staan wachten om eerst de auto's door te laten.... wat is dan het verschil tussen een tt en een wedstrijd?
2) bij het ingaan van de duinen heb ik zeker zo'n 6minuten moeten staan bevriezen omdat er enkele tientallen stonden aan te schuiven om die single track in te rijden
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

't Is te hopen dat ze deze week nog aan een uitslag geraken!!! #-o
Organisatie vond ik maar zus en zo,wat een chaos bij die startprocedure :oops:
Ik heb de organisator er nog moeten op wijzen de we bij de start in een
trechter terechtkwamen en dat wie langs de buitenkant starte gewoon niet wegkon
omdat het volk in de weg stond????
Antwoord organisator:ik heb maar 2 handen en moet de menigte in bedwang trachten te houden???? :oops:
Waaarop ik repliceerde:geef dan opdracht aan die agent om dit te doen!!!
Starthekkens en allles is opgelost en verloopt eerlijk want der zijn er weer een
pak die hun fietske de laatste moment vooraan komen zetten waar ze niet
hoorden testaan volgens hun nummer!!! :(
El Grande
Mountainbiker

Post by El Grande »

Vond het weer een leuk koerske. Was veel lopen en ik kan dan niet veel verschil maken met mijn relatief kleine benen.

Heb me wel een keer druk gemaakt. Er was weer een opstopping aan een stuk single track. Ineens zegt er een vrolijke man die stond te kijken. "Als je nu onder lint komt, kun je een groot stuk afsnijden." Lap, daar doken ineens een 30 tal rijders onder dat lint door. Vele bleven ook staan waarvoor respect. het was makkelijk om zo mee te glippen. Vind het wreed onsportief gedrag. Je staat daar gedisciplineerd te wachten en dan dat.

Ook weer onderweg en na de koers enkele mensen van het forum leren kennen. Een zekere Bart en Focus WRC, ben benieuwd naar de resultaten.
raketwomanFIE
Mountainbiker

Post by raketwomanFIE »

ze gaan het tonen op WTV =D>
pointbreak
Mountainbiker
Location: Rockrider 8.2/full XT Mavic crossride Disc/ Thompson Antares race

Post by pointbreak »

Ook weer thuis van een weekendje Oostduinkerke en dan vooral de Coastrace.
Voor mij was het de eerste keer en ik vondt het een gigantisch event... Woauww !
De start was friemelen en wroeten en jammer van de opstoppingen maar dat kon de pret niet drukken.
De coastrace en het weekend aan zee, ondanks de voorspellingen van onze super weermannen was super geslaagd.
Volgend jaar ben ik er terug bij !
GT
Mountainbiker

Post by GT »

Ongelooflijk goede weersomstandigheden, als je goed getraind aan de start kon komen, kon je hier geschiedenis schrijven (voor jezelf).
Als laatste gestart, en me door een WANDELENDE massa al lopend een weg gebaand naar het hard strand. Daar op gevoel zoveel mogelijk plaatsen proberen goed te maken. Wat relatief goed ging, want de start was echt traag deze keer. Heb hem nog nooit zo traag geweten, normaal wordt er toch nogal hevig gestart. Vandaag blijkbaar niet, of was ik misschien beter dan die andere keren? :wink: De eerste keer de dijk op ging nogal vlotjes, geen of weinig opstoppingen. Eens terug van de dijk was het andere koek. Kleine file. Al fietsend van die duin richting het strand gereden, niet afgestapt ... goed voor weer wat plaatsen winst. En dan vertrokken we, voor een x-aantal kilometer malen richting Sint-Idesbald. Wind mee. Hoe mooier kan het nog? Ik ben toen dichter tegen het water gaan rijden, op naar mijn gevoel beter zand. Als enige. Tussen die gang van supporters heb ik dus niet gereden .. maar ach! :wink: Eenmaal aangekomen in Sint-Idesbald begonnen de opstoppingen. Wat moeten wachten aan het trapje ... Bij de inschrijving had ik reeds gemerkt dat de organisatie bespaard had, hetgeen bij de eerste bevoorrading nogmaals bevestigd werd. Water. WATER?! Maar goed, het zij zo. Toen we dan de duinen indoken, en we ons te pletter konden rijden op vormende files, ben ik toch geschrokken van het feit dat er bij nogal wat mensen techniek ontbreekt. Op plaatsen waar je 'makkelijk' kon fietsen werd er gestapt. Hetgeen in nog meer fileleed resulteerde.
Het feit dat er geen wind/wind mee was op het strand ligt natuurlijk ook aan de basis van dit fileleed. Het peloton werd amper uitgerafeld nu.
Ik heb niet gevloekt, maar een medemountainbiker die toen naast mij stond te wachten, liet toch hier en daar een vloekwoord vallen.
Veel lekke banden waarschijnlijk, vooral bij diegene die zich een weg baanden door de struiken. Hetgeen me daar bij ook weer opviel was het asocial gedrag bij menig mountainbiker. 'MIJN voorwiel eerst'. En blijven wringen tot ze hun zin hadden. Het RITS-principe vind ik hier wel gepast. 500 meter later stond iemand die redelijk gewringd had bij mij, met een lekke band aan de kant... Ik bedoel maar.
Na de beklimming van de Hoge Blekker gemerkt dat ook hier het parcours eenvoudiger gemaakt was. Waar we vroeger naast het met gemalen kiezel 'verhard' pad moesten rijden, mochten we nu gebruik maken van dat pad. Hetgeen de snelheid uiteraard ten goede kwam. Eigenlijk was ik daar wel blij om, want ik vond het maar horten en stoten naast dat pad.
Nu eerst eten.

Geëindigd op 1u41min voor de 44km. Tevreden, gezien de beperkte voorbereiding/training.
Ik heb er alleszins enorm van genoten.
Post Reply